Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Elsdeniep
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-11 18:02
Beste forumleden,

Ik heb zonnepanelen geplaatst.
Nu moet er nog een werkschakelaar en een een aardlekschakelaar geplaatst worden.

Moet de werkschakelaar zo dicht mogelijk achter de omvormer of moet deze ook in de meterkast?

Vreemd genoeg is er van het hele traject omvormer - werkschakelaar - aardlek - groepen - meter op Google geen duidelijk aansluitschema te vinden. Heeft één van jullie dat?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
werkschakelaar moet zo dicht mogelijk bij de omvormer. Je moet deze kunnen afschakelen bij werkzaamheden aan de installatie.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 20:22

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb het volgende: zonnepanelen=>omvormer=> werkschakelaar=> aardlekautomaat. De werkschakelaar zit dus vlak bij de omvormer.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Elsdeniep schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:48:
Beste forumleden,

Vreemd genoeg is er van het hele traject omvormer - werkschakelaar - aardlek - groepen - meter op Google geen duidelijk aansluitschema te vinden. Heeft één van jullie dat?

Alvast bedankt.
Als je dat moet googlen, vraag ik me af of je het niet beter kan overlaten aan iemand met meer ervaring.

Dat je een werkschakelaar vergeet, dat kan.
Maar de rest is erg vanzelfsprekend.

En ik zou een aardlekautomaat toepassen, buiten je bestaande groepen (en dus aardlekschakelaar) om.
Dan ontdooit de vriezer niet als je 2 weken op vakantie bent als het mis gaat met de omvormer.

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 28-11-2020 06:56 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Elsdeniep
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-11 18:02
Hartelijk dank voor de duidelijke antwoorden.
Aparte groepen heb ik. Aardlekschakelaar type B 100 mA heb ik ook.
Dat werkschakelaar plaats ik dichtbij de omvormer.