Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Chef
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-05 22:01
Mijn vraag

Momenteel is WD Elements Portable USB 3.0 met een capaciteit van 1,5 TB goedkoper dan de variant met 1 TB. Daardoor ben ik een beetje wantrouwig of het wel dezelfde kwaliteit is. Kan iemand mij een inschatting hiervan geven?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via G_Chef op 29-11-2020 00:11)

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:14
De prijzen verschillen natuurlijk per winkel. Ik denk niet dat je je druk moet maken over kwaliteit. WD is een goed merk

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:14
De prijzen verschillen natuurlijk per winkel. Ik denk niet dat je je druk moet maken over kwaliteit. WD is een goed merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Hier kan je heel goed zelf vooronderzoek in doen. Het betreffende model heeft namelijk 56 productreviews: pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 1,5TB Zwart. En de enige winkel die het goedkoper aanbiedt is Amazon, wat over het algemeen een betrouwbare partner is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het zijn volgens mij allebei SMR-schijven (troep), maar als de 1 TB schijf toch CMR is, zou dat een verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Chef
Hi,

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik had natuurlijk ook zelf wat gekeken. Voor de 1,5 TB schijf is maar 1 recensie. Ik dacht misschien dat dit een oude batch is, waar de 1 TB misschien recenter is.
Daarnaast is 1,5 TB geen gebruikelijke grote zover ik heb kunnen vinden.

Denk dat ik dan voor de lagere prijs per TB ga bij gelijke kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Chef
GlowMouse schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:22:
Het zijn volgens mij allebei SMR-schijven (troep), maar als de 1 TB schijf toch CMR is, zou dat een verklaring zijn.
Hoe kom ik erachter of dat het geval is? Ik vind genoeg informatie over interne HDD van WD, maar dus niet over externe HDD.

En is SMR ook zo nadelig als ik het alleen als back-up gebruik die ik wekelijks bijwerk? Wat is zo snel lees is dat bij herschrijven van data het risico zit, maar dat zal dus redelijk weinig voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:01
GlowMouse schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:22:
Dat het SMR disks zouden zijn maakt het geen troep.

Dat fabrikanten hebben verzwegen SMR te gebruiken voor disks of systemen die daar niet lekker tegen kunnen is natuurlijk not done maar maakt nog steeds de disks geen troep.

Voor normale werkzaamheden en backup kan een SMR disk prima, je moet ze niet in een RAID omgeving draaien en niet in NAS systemen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:09
... en even rekening houden met de traagheid van die dingen (75% porformanceverlies) t.o.v. andere soorten harddisks, ondanks het reclame maken met de USB3 of USBC e.d. aansluitingen (wat voor velen "een indicatie van snelheid" is) ...
Pagina: 1