Ik heb een wat oudere 60GB SSD die ik eigenlijk wilde gebruiken als systeemschijf voor een klein computertje.
Nadat de Windows installatie eerst niet door wilde gaan omdat de schijf niet als GPT-schijf was ingesteld, heb ik dit via diskpart van MBR naar GPT gewijzigd.
Ondertussen wordt nu de schijf nauwelijks meer herkend in mijn systeem. Diskpart (schijf 4) geeft het volgende aan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wcgQ2nYlZp2GpQIFPOpiZyYt.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/P1WBY7JO7uDOnMb1CKyUcaR1.png?f=user_large)
Met het commando clean krijg ik wel een melding dat dit goed is gegaan, maar verder zie ik geen verschil.
Maar ook in Schijfbeheer is er niets mee te beginnen, zowel niet met MBR of met GPT:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vELRMREWhXiZkkeIwtU4QBXq.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ukVLC4spmq4Y95naJ9OJ75qC.png?f=user_large)
Voorheen kreeg ik nog wel een andere foutmelding. Maar dit lijkt nu muurvast te zitten.
Is de schijf nu echt defect? Hoe sloop ik de hardware van een ssd door er alleen softwarematig mee bezig te zijn?
Nadat de Windows installatie eerst niet door wilde gaan omdat de schijf niet als GPT-schijf was ingesteld, heb ik dit via diskpart van MBR naar GPT gewijzigd.
Ondertussen wordt nu de schijf nauwelijks meer herkend in mijn systeem. Diskpart (schijf 4) geeft het volgende aan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wcgQ2nYlZp2GpQIFPOpiZyYt.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/P1WBY7JO7uDOnMb1CKyUcaR1.png?f=user_large)
Met het commando clean krijg ik wel een melding dat dit goed is gegaan, maar verder zie ik geen verschil.
Maar ook in Schijfbeheer is er niets mee te beginnen, zowel niet met MBR of met GPT:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vELRMREWhXiZkkeIwtU4QBXq.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ukVLC4spmq4Y95naJ9OJ75qC.png?f=user_large)
Voorheen kreeg ik nog wel een andere foutmelding. Maar dit lijkt nu muurvast te zitten.
Is de schijf nu echt defect? Hoe sloop ik de hardware van een ssd door er alleen softwarematig mee bezig te zijn?
Ik heb geen sig.