Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 04:42
Toch maar even een topic aangemaakt want ik kan er weinig over vinden (of, zoals mijn vrouw claimt, ik kan niet zoeken :P

Op de PS4 miste ik (met name bij Battlefield) een paar extra flippers/knoppen onderop, Playstation heeft een extra backbutton add-on op de site staan maar deze is nooit in de verkoop gegaan.

Dualshock back button

Een alternatief zou zijn een third party controller zoals bijvoorbeeld:

Razer Raiju Ultimate Maar ik vind het een forse uitgave voor een paar extra knoppen, zeker met de komst van een nieuwe console.

Ik had de hoop dat de nieuwe PS5 controller dit misschien zou hebben maar heb sterk het vermoeden dat dit niet het geval is.

lange vraag kort: Weet iemand of er extra buttons zijn toegevoegd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
Op dit moment zitten er geen extra knoppen op een DS5 controller ten opzichte van een standaard DS4 Controller

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Google images had ook de achterkant van een DS5 kunnen laten zien, dus wellicht heeft de vrouw gelijk.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 08:28
Dat bestaat simpelweg niet. Het enige waar je op kunt hopen is toetsenbord en muis support, zoals Call of Duty Modern Warfare heeft. Dan heb je alle knoppen van het toetsenbord beschikbaar. Iets anders zit er niet op.

Je kunt kijken naar een Scuf controller, deze hebben wel extra knoppen, maar die kon je alleen binden op bestaande toetsen. Zo heb je bijvoorbeeld 2x R1 op je controller, maar je kunt niet bijvoorbeeld zelf een R4 of R5 gaan maken, want het spel ondersteund het simpelweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:10

Vuvuzela

My spire is forming

Pinquin422nd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:26:
Toch maar even een topic aangemaakt want ik kan er weinig over vinden (of, zoals mijn vrouw claimt, ik kan niet zoeken :P

Op de PS4 miste ik (met name bij Battlefield) een paar extra flippers/knoppen onderop, Playstation heeft een extra backbutton add-on op de site staan maar deze is nooit in de verkoop gegaan.

Dualshock back button
Voor de ps4 is het gewoon te koop. https://www.mediamarkt.nl...n-attachment-1650672.html
Jammer dat Sony niet meteen met iets voor de ps5 is gekomen.. ik kan niet zonder

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
Sorry was even uit de roulatie maar wil nog wel even bedanken (en reageren) voor de antwoorden.

@dehardstyler Ja helemaal gelijk, toesenbord en muis zou absoluut mijn voorkeur hebben, ik heb van 1998 - 2015 altijd op PC gespeeld maar overgestapt op console wegens de kosten van het up to date houden van de PC en de hoeveelheid cheaters. De 2 extra buttons zijn dus wel beschikbaar middels een plug-in van Sony (of een Third party controller) Ik zou de binding overigens aanpassen, in Battlefield wil je soms rennend een medi-of ammopack gooien, dat is door de ligging van de knoppen momenteel erg lastig te doen.

@Vuvuzela helemaal gelijk, ik heb een jaar of wat geleden een aantal maanden gezocht naar die module, Media Markt had hem toen niet en via Sony was hij maanden niet beschikbaar. uiteindelijk gestopt met proberen omdat ik de hoop had dat Sony het bij de PS5 als standaard op hun controller zou plaatsen (er is immers een markt voor)
Nu ga ik er niet meer een kopen omdat ik binnen een paar maanden toch over ga naar de PS5.

@Springbokkie ja ik had ook al gekeken naar de afbeeldingen maar las over aangepaste zijkanten van de nieuwe controller en had een beetje de hoop dat het niet goed te zien zou zijn op de foto's ;p

kortom, bij de nieuwe controller zijn geen extra buttons toegevoegd dus wordt het of een third party controller of accepteren dat niet alles tegelijkertijd kan (en blijven hopen op toetsenbord en muis support :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Pinquin422nd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:02:
Sorry was even uit de roulatie maar wil nog wel even bedanken (en reageren) voor de antwoorden.

@dehardstyler Ja helemaal gelijk, toesenbord en muis zou absoluut mijn voorkeur hebben, ik heb van 1998 - 2015 altijd op PC gespeeld maar overgestapt op console wegens de kosten van het up to date houden van de PC en de hoeveelheid cheaters. De 2 extra buttons zijn dus wel beschikbaar middels een plug-in van Sony (of een Third party controller) Ik zou de binding overigens aanpassen, in Battlefield wil je soms rennend een medi-of ammopack gooien, dat is door de ligging van de knoppen momenteel erg lastig te doen.
Ik ben om precies dezelfde reden naar console gegaan. :)
Maar wat je zegt klopt niet helemaal. Ja het zijn extra knoppen, maar wel op dezelfde manier zoals ik hier boven beschreef, zoals een scuf controller dus.

Hier kun je dat lezen: https://www.playstation.c...4-back-button-attachment/

Je kunt die extra knoppen alleen mappen als een extra R1 of L2 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinquin422nd
Ja precies, dat bedoelde ik ook, een bestaande knop omzetten naar een van die fysiek toegevoegde knoppen. De games hanteren uiteraard alleen de knoppen die standaard op een controller zitten, als je fysiek knoppen toevoegd krijg je dus een of twee knoppen dubbel (maar wel op een veel beter bereikbare plaats :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Pinquin422nd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:21:
Ja precies, dat bedoelde ik ook, een bestaande knop omzetten naar een van die fysiek toegevoegde knoppen. De games hanteren uiteraard alleen de knoppen die standaard op een controller zitten, als je fysiek knoppen toevoegd krijg je dus een of twee knoppen dubbel (maar wel op een veel beter bereikbare plaats :P )
Een PS5 scuf controller kopen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinTH
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-05 13:53
Ik vond scuff controllers altijd wel redelijk overpriced. Ik heb toendertijd een FPS Dominator Strike Pack van Collective Minds gekocht voor zo'n €40,-.
Is ook gewoon een add-on voor je controller en geeft je 2 (imo) fijn gepositioneerde knoppen met zelfs nog heel wat mod mogelijkheden voor de liefhebber;
er zit ook een tournament mode op waarbij de mods niet werken.
Heb de knoppen toen als kruisje en rondje remapped.
Nu weet ik niet of ze deze ook voor de ps5 gaan maken, maar anders is het zeker een aanrader.
Zie: https://collectiveminds.ca/strikepack/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 11:04

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

@Pinquin422nd Ik weet niet hoe goed je bent met een soldeerbout. Maar dit is eventueel een optie voor je.

Instructievideo:

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasiboy11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-10-2023
* knip * een oud topic kicken op deze manier is niet de bedoeling. wat je post sluit ook verder niet aan op wat er wordt besproken, en het lijkt daardoor wat veel op spam voor je eigen bol.com winkel...

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 19-05-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backbuttons4u
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-07-2021
*knip: SPAM *

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 18-07-2021 16:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.