Op dit moment heb ik een systeem waarop ik de meeste games nog prima kan draaien. Toch zou ik graag profiteren van de extra kracht van de RTX 3080 en meteen de rest van het systeem tegen het licht houden. De bedoeling is dat ik ook de games die de aankomende twee jaar uitkomen makkelijk op maximale settings kan draaien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen met zo hoog mogelijke framerate en grafische settings met een resolutie van op 2560x1440 (Quad HD, max haalbare op mijn Asus ROG Swift monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso een MSI GeForce RTX 3080 aanschaffen zodra ze weer leverbaar zijn. Daarnaast heb ik intussen een nieuw setje geheugen besteld (pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC).
Wat mag de uitbreiding gaan kosten?
Voor de GPU heb ik zo'n € 1.000,- over. De rest mag ook best wat kosten als het maar weer een paar jaar mee kan. Ik heb geen vaste bovengrens.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil = fijn! Maar daar helpt de huidige kast al goed bij. Ik hecht geen waarde aan RGB.
Ga je overklokken?
Nee/
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk heb ik twee concrete vragen:
- Zijn er andere onderdelen die -als ik ze vervang- ook een grote verbetering tot gevolg hebben?
- Krijg ik met aanschaf van de genoemde GPU en geheugenkaart problemen? Ik zie zelf geen conflict met bijvoorbeeld het moederbord, voeding of ruimte in de kast, maar het kan goed dat ik wat mis!
Ontzettend bedankt voor het meekijken en voor eventuele tips!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen met zo hoog mogelijke framerate en grafische settings met een resolutie van op 2560x1440 (Quad HD, max haalbare op mijn Asus ROG Swift monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 399,- | € 399,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Red Pro (2020) (128MB cache), 6TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 330R Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 48,99 | € 48,99 |
1 | Muizen | Logitech Corded Mouse M500 | € 26,95 | € 26,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston HyperX Predator SSD M.2 240GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 960 EVO 500GB | € 149,49 | € 149,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 690,33 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso een MSI GeForce RTX 3080 aanschaffen zodra ze weer leverbaar zijn. Daarnaast heb ik intussen een nieuw setje geheugen besteld (pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G | € 966,79 | € 966,79 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 155,- | € 155,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.121,79 |
Wat mag de uitbreiding gaan kosten?
Voor de GPU heb ik zo'n € 1.000,- over. De rest mag ook best wat kosten als het maar weer een paar jaar mee kan. Ik heb geen vaste bovengrens.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil = fijn! Maar daar helpt de huidige kast al goed bij. Ik hecht geen waarde aan RGB.
Ga je overklokken?
Nee/
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk heb ik twee concrete vragen:
- Zijn er andere onderdelen die -als ik ze vervang- ook een grote verbetering tot gevolg hebben?
- Krijg ik met aanschaf van de genoemde GPU en geheugenkaart problemen? Ik zie zelf geen conflict met bijvoorbeeld het moederbord, voeding of ruimte in de kast, maar het kan goed dat ik wat mis!
Ontzettend bedankt voor het meekijken en voor eventuele tips!
[ Voor 195% gewijzigd door Bencylverni op 27-11-2020 16:30 . Reden: Had te vroeg op 'post' gedrukt, nu is ie compleet ]