Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik kijk al enige tijd rond voor een full frame vervanging voor mijn EOS 750D. Ik heb (vanwege prijs/kwaliteit verhouding) gekozen voor de EOS RP, uitgevoerd met de RF 24-105mm F4L IS USM lens. Volgens PriceWatch is hiervoor momenteel €2289 de beste prijs. Er staat echter een aanbieding bij Rhinocamera (die niet in de PriceWatch is opgenomen) voor €1999, waar nog een extra accu wordt meegeleverd.

Concrete vraag: is dit een aanbieding waarvoor ik nu moet toehappen, of is de verwachting dat prijzen voor deze configuratie verder gaan dalen, aangezien dit model al bijna 2 jaar geleden geïntroduceerd is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 20:37
Grote kans dat Rhinocamera grijze import is. Als ik op de website kijk dan handelen ze juridisch vanuit Gibraltar en is ook die wetgeving van toepassing. Ze adverteren op hun website wel met 5 jaar garantie, maar ik vind dat persoonlijk toch altijd link met dit soort dingen.

Ik zou het persoonlijk niet gokken, zeker niet met dit soort aanschaffingen en bedragen, maar wellicht dat jij het wel aandurft. Dan heb je er denk ik een prima deal aan. Veel goedkoper dan de RP nu is zal het wel niet meer gaan worden verwacht ik. De lens zal sowieso niet echt goedkoper worden, dus dan zou het puur in de camera moeten zitten. Ik verwacht niet dat die nog veel verder zal zakken dan dit. De R5 en R6 zijn net geintroduceerd en ik verwacht dat daar binnenkort nog wel een instap fullframe model onder komt die de RP moet gasn opvolgen. Maar niets is zeker natuurlijk, als er een opvolger is aangekondigd kan hij prima nog wat goedkoper worden als laatste aanbieding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
Rhinocamera is inderdaad grijze import.

Maar het is Black Friday en je kan de RP body nu los kopen voor 849 bij Fotohanskeuzekamp en de RF 24-105L voor 999 en dan heb je de set ook samen voor maar € 1848. :) En Hans keuzekamp is uiteraard een Nederlandse winkel en geen grijze import.

[ Voor 12% gewijzigd door guillaumemay op 27-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Prima suggestie. De lens is daar echter niet op voorraad, maar die kan ik elders kopen. Er is ook nog een €200 cash-back actie bij Canon voor deze lens (indien binnen 12 maanden na aanschaf van de body gekocht), dus wellicht kan ik daarmee nog iets lager uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:33
Inmiddels hans keuzekamp naar de 1199 euro met de RF.
Ik geloof dat foto-groep nog rond de 1050 zit met z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Budget iets oprekken en gaan voor een Sony A7 III + Tamron 28-75 zodat je de full frame sensor ten volste benut en een veel completere camera hebt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 15:25
En als je het stuk 75-105mm mist, dan heeft Sony ook de 24-105/4 G. Ook een fijne lens. Maar goed, budget en kosten he. 849 voor de RP body vond ik trouwens wel echt een hele goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Helaas die 849 voor de body niet kunnen pakken. Zowel Keuzekamp als Calumet reageerden niet op vragen per mail.

Die Sony A7 III ziet er ook goed uit en is inderdaad een paar honderd duurder. Maar als ik dan naar de A7R III kijk dan lijkt die ook wel interessant en is ook weer een stap duurder... Misschien toch nog maar eens goed kijken naar de use cases en opnieuw de beste kandidaten selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Universal Creations schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:34:
Budget iets oprekken en gaan voor een Sony A7 III + Tamron 28-75 zodat je de full frame sensor ten volste benut en een veel completere camera hebt.
Wat bedoel je met 'de full frame sensor ten volste benut'?

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Pagina: 1