Vraag

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android telefoon welke wel een jaar of 3 mee kan

Wat is je budget?
[Ik]Rond de 200 euro tot maximaal 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- dubbele sim ivm werk
- surfen
- YouTube en Netflix
- Google Play Store
- spellen zos Pokémon Go en Brawl Stars
- vingerafdruk
- NFC
- mogelijkheid om met standaard camera een QR code te openen
- Bestelbaar in Nederland
- Geen Motorola ivm slechte ervaring
- rond de 6,2 inch. Mag denk wel wat groter, zit in broekzak
- moet in een vochtige badkamer kunnen liggen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb mijn lijstje nu redelijk compleet volgens mij:
- Realme 7
- Poco X3
- Huawei P40
- Xiaomi Mi Lite
- Realme 6s
- Samsung Galaxy M31

https://tweakers.net/pric...;1541144;1583296;1562214/

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe kies ik uit bovenstaande toestellen (behalve als ik nog een beter toestel mis)

Alle reacties

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-11 21:30
De Huawei P40 lite valt sowieso af, want deze telefoon heeft geen Google Play services.

De Realme 7 en Realme 6S zijn bijna hetzelfde. De Realme 7 heeft een grotere accu en betere GPU (waardoor de Realme 7 iets beter presteert). Beide hebben een Mediatek SoC. Dit is nadelig als je je telefoon wilt rooten.

De Poco X3 presteert ongeveer gelijk als de Realme 7. De Poco X3 heeft een Qualcomm SoC, wat juist handig is als je je telefoon wilt rooten.

Xiaomi Mi 10 Lite 5G heeft, zoals de naam al zegt, 5G. Daarnaast heeft de Mi 10 Lite 5G ook een Qualcomm SoC.

De Samsung M31 heeft de grootste accu van allemaal (6000mAh). Alleen presteert deze telefoon het slechtst van allemaal. Deze haalt bij de Antutu benchmark een score van 180.000 terwijl de andere telefoons boven de 290.000 zitten. Dit is vooral handig bij mobiele games zoals Brawl Stars.

Je kan alle telefoons makkelijk vergelijken op Kimovil. Hier kan alvast vier toestellen vergelijken: https://www.kimovil.com/e...axy-m31-in,xiaomi-poco-x3

Edit: Je kan ook nog naar de Realme X50 5G en Realme 7 5G kijken (al is deze nog niet beschikbaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Jotyjo op 27-11-2020 14:13 ]

• President
Rooten heb ik nog nooit gedaan, dus die optie hoef ik niet te hebben. Heb twee doorgestreept.

Poco heeft wel bloatware las ik, ik heb geen zin om allerlei niet bedoelde trucjes toe te passen. Net een 2jarig 4g contract bij Youfone, dus 5g is voor nu weinig toegevoegde waarde aanzien ik liever een goedkoop abonnement heb :-). Gok dus dat ik over 2 jaar weer 4g ga afsluiten en dat 5g dan niet de norm is?

[ Voor 35% gewijzigd door President op 27-11-2020 14:16 ]

• Jotyjo
President schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:13:
Rooten heb ik nog nooit gedaan, dus die optie hoef ik niet te hebben. Heb twee doorgestreept.

Poco heeft wel bloatware las ik, ik heb geen zin om allerlei niet bedoelde trucjes toe te passen
Dan maakt het niet uit of de telefoon een Mediatek of Qualcomm SoC heeft. Al is een Qualcomm SoC wel iets zuiniger dan een Mediatek SoC.

Xiaomi (of Poco) hebben ook built-in ads. Al zijn deze gemakkelijk uit te schakelen in de instellingen.

Je kan ook kijken of je het belangrijk vindt of een telefoon een 90 of 120hz scherm heeft. Dit is vooral fijn bij scrollen.

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-11 21:18
Zelf tevreden van de Huawei p30 lite new edition (komt wel met google play)
Die qr code scannen in de standaard camera app lukt wel niet.

pricewatch: Huawei P30 Lite New Edition (6GB, 256GB opslag) Zwart

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostface9000 op 27-11-2020 14:25 ]

• Jotyjo
President schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:13:

Poco heeft wel bloatware las ik, ik heb geen zin om allerlei niet bedoelde trucjes toe te passen. Net een 2jarig 4g contract bij Youfone, dus 5g is voor nu weinig toegevoegde waarde aanzien ik liever een goedkoop abonnement heb :-). Gok dus dat ik over 2 jaar weer 4g ga afsluiten en dat 5g dan niet de norm is?
Ik denk dat het nog een hele tijd duurt voordat 5G echt van de grond komt. 5G is voorlopig bedoelt voor datatoepassingen. Pas over 3 jaar wordt de 3,5ghz geveild en kan daarna pas gebouwd worden. Spraak zal nog vele jaren over 4G geleverd worden. Je zit (denk ik) sowieso nog 5 jaar goed met een 4G toestel.

• President
Jotyjo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:17:
[...]

Dan maakt het niet uit of de telefoon een Mediatek of Qualcomm SoC heeft. Al is een Qualcomm SoC wel iets zuiniger dan een Mediatek SoC.

Xiaomi (of Poco) hebben ook built-in ads. Al zijn deze gemakkelijk uit te schakelen in de instellingen.

Je kan ook kijken of je het belangrijk vindt of een telefoon een 90 of 120hz scherm heeft. Dit is vooral fijn bij scrollen.
Hoe kom ik erachter wat ik nu heb? Het staat niet in de pricewatch bij mijn huidige Asus Zenfone

• Jotyjo
President schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:27:
[...]

Hoe kom ik erachter wat ik nu heb? Het staat niet in de pricewatch bij mijn huidige Asus Zenfone
Bij de Pricewatch wordt aangegeven bij kenmerken welke CPU/SoC de desbetreffende smartphone heeft. Welke Asus Zenfone heb je?

• President
Jotyjo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:32:
[...]

Bij de Pricewatch wordt aangegeven bij kenmerken welke CPU/SoC de desbetreffende smartphone heeft. Welke Asus Zenfone heb je?
Spare parts for Zenfone ZE620KL
This phone ZE620KL (X00QD) works under the Android Oreo operating system with the Asus ZenUI 5.0 interface.
The processor is a 64-bit SnapDragon 636 engraved in 14 nm with the AI Boost technology.
Its touch screen is a 6" FHD + (2246x1080).
Dimensions : 153 x 75.65 x 7.85 mm (LxWxH)
Its weight of 155 g makes this smartphone light and practical to carry.

• Jotyjo
President schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:36:
[...]

Spare parts for Zenfone ZE620KL
This phone ZE620KL (X00QD) works under the Android Oreo operating system with the Asus ZenUI 5.0 interface.
The processor is a 64-bit SnapDragon 636 engraved in 14 nm with the AI Boost technology.
Its touch screen is a 6" FHD + (2246x1080).
Dimensions : 153 x 75.65 x 7.85 mm (LxWxH)
Its weight of 155 g makes this smartphone light and practical to carry.
De Asus Zenfone 5 heeft een Qualcomm Snapdragon 636. Dus deze heeft een Qualcomm CPU/SoC.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Ik zat ongeveer in dezelfde categorie te zoeken als jij en kwam uiteindelijk bij een Nokia 6.2 uit. Alleen die QR code scannen gaat niet zo maar de rest wel. Niet de goedkoopste optie maar ik ben er wel blij mee.

• President
Kalentum schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:08:
Ik zat ongeveer in dezelfde categorie te zoeken als jij en kwam uiteindelijk bij een Nokia 6.2 uit. Alleen die QR code scannen gaat niet zo maar de rest wel. Niet de goedkoopste optie maar ik ben er wel blij mee.
Ik denk dat die door mijn eisen is afgevallen ivm de lage kwaliteit camera

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Poco en Xiaomi hebben beiden een variant van MIUI er op. Hier zit een3-5 jaar updates op.
Realme (en Oppo) hebben een variant van ColorOS er op. Hier zit 2 jaar updates op. Gezien je er 3 jaar mee wil doen zou ik die dus af laten vallen.

• President
swhnld schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:30:
Poco en Xiaomi hebben beiden een variant van MIUI er op. Hier zit een3-5 jaar updates op.
Realme (en Oppo) hebben een variant van ColorOS er op. Hier zit 2 jaar updates op. Gezien je er 3 jaar mee wil doen zou ik die dus af laten vallen.
Dan hebben we dus de Poco X3 en de Xiaomi Mi 10 Lite over. Die Poco zou spatwaterdicht zijn en de Xiaomi niet volgens versus.com

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
President schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:36:
[...]

Dan hebben we dus de Poco X3 en de Xiaomi Mi 10 Lite over. Die Poco zou spatwaterdicht zijn en de Xiaomi niet volgens versus.com
Klopt Poco X3 heeft IP53 rating. Mi 10 Lite niet.

• President
swhnld schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:42:
[...]

Klopt Poco X3 heeft IP53 rating. Mi 10 Lite niet.
Dan ga ik die maar bestellen :-)
Pagina: 1