Is deze code statisch, of word er echt iets gemeten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gezien Black Friday probeer ik een goede deal te scoren op een nieuwe telefoon. Ik zie hier en daar dingen als "nog x beschikbaar", en had ooit eens ergens gelezen dat dit nummer ook random gegenereerd kan worden, en dat soms zichtbaar is aan de code. Ik heb basis verstand van HTML en CSS, maar dit gaat me boven de pet. Enerzijds lijkt er een hardcoded nummer in te staan, anderzijds veranderde dit nummer in het afgelopen uur van 13 naar 9. Iemand een idee?

code:
1
2
<script type="text/javascript">
 var dataLayer = [{"pageType":"product","breadCrumb":"Electronics|Mobile Phones|Samsung|Galaxy S20","itemName":"Samsung Galaxy S20, Grey","itemPrice":"16499","itemID":"SAMO0187b3","availability":"Last 9 pcs","catalogueSegment":"Mobilní telefony \\ Android","sCode":"3797994","waUsid":"3834021","event":"eec.detail","ecommerce":{"currencyCode":"CZK","detail":{"actionField":{},"products":[{"id":"SAMO0187b3","name":"Samsung Galaxy S20, Grey","category":"Mobilní telefony \\ Android","brand":"Samsung","price":"13636","dimension12":"Electronics|Mobile Phones|Samsung|Galaxy S20","dimension13":"Last 9 pcs","dimension5":"A","dimension6":"ne","metric1":"13636","metric2":"16499"}]}},"cType":"Firma - SmallBusiness","visitorId":"lange code"}, {"crto":{"email":"lange code","products":["SAMO0187b3"]},"event":"crto_productpage"}];</script>

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:02

g0tanks

Moderator CSA
CSA > DEV

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:58
Er kan prima een stukje javascript op de webpagina staan die dat nummer verandert. (Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat nummer accuraat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dit is een stuk JSON code binnen JS. Dit kan dus prima dynamisch via bijvoorbeeld PHP worden gegenereerd. Echter kan het dan als nog "fake" zijn natuurlijk dus je kan dat nooit met 100% zekerheid zien.

Ook al zou het kale HTML zijn dan nog kan dat via een andere taal gegenereerd zijn als een statische pagina welke om de X tijd wordt ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Duidelijk. Dus aan deze code is het niet te zien.

Heb wel het antwoord vermoed ik: zojuist sprong de teller van 9 naar 29 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-09 22:37
Google Analytics gebruikt `dataLayer` als naam van de variable waarin de omgevingsparameters voor de pagina opgeslagen worden.

Hoogstwaarschijnlijk zul je elders op de pagina een `<script>` element voor https://www.googletagmanager.com/gtag/js terugvinden, die asynchroon geladen wordt en dus later uitgevoerd zal worden dan het blok code dat je kopieert. Dit bestand zal de gegevens inlezen, en verder verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
LankHoar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:24:
Heb wel het antwoord vermoed ik: zojuist sprong de teller van 9 naar 29 :+
Of er is nieuwe voorraad binnen...?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 27-11-2020 13:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:48:
[...]

Of er is nieuwe voorraad binnen...?
Op Black Friday? Zou het wel erg toevallig vinden. Dat gezegd hebben loopt de teller nu weer iets af voor in ieder geval 3 producten die ik in de gaten houd. Zeker weten zal ik het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Inmiddels hebben ze er 45 in voorraad. Wel apart dat ze dat zo duidelijk neerzetten, standaard staat er bij producten met goede voorraad namelijk "> 5 pcs". Enfin, ik weet nu dat ik waarschijnlijk nog wel even kan wikken en wegen tot vanavond om een beslissing te maken welk van de 3 toestellen ik zal aanschaffen. Verder blijft het een interessant vraagstuk, maar gezien er geen overduidelijke random calculatie is vermeld in de code, zal het gissen blijven ;)

Pagina: 1