Toon posts:

Waar staat mijn bestand?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• fe203
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 27-12-2020
Mijn vraag

Als je in een applicatie een bestand hebt geopend met bv recente bestanden, hoe kun je dan nog zien in welke directory structuur je het bestand opgeslagen hebt. Ik kan alleen de map zien maar niet de onderliggende mappen.

Alle reacties

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:59
Wat dacht je, ik geef zo weinig mogelijk informatie, dan is het leuker voor de leden om te raden om welke applicatie het gaat?

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06:37
Ik doe altijd save-as en dan browse, dan zie je meteen het pad.

• fe203
Ik dacht dat het in elke applicatie was maar in mijn geval is het visual studio code, maar heb nu ff geen mac tot mijn beschikking. Als ik save-as doe zie ik alleen de map waar het bestand staat, ik kan niet stap terug in de directory zoals in de verkenner

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:59
Ken zelf Visual Studio Code niet, maar je hebt niet toevallig deze optie? Dan klapt er een uitgebreider window uit, met meer navigatie opties.

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je het bestand onlangs geopend hebt, staat hij vast hier nog tussen.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• fe203
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Nu lukt het wel. Die optie die renugrunn voorstelde had ik al gevonden, maar toen ik het net probeerde kreeg ik de 1e keer een allemaal lege vensters, en de 2e keer stonden alle mappen en submappen in de vensters.
Dat van JackBol had ik ook geprobeerd, maar ik heb het het idee dat daar niet altijd de nieuwste file staat. Ik heb de naam gezocht van mijn bestand in de verkenner en zo kon ik wel achterhalen waar het stond.

edit:

Nog eens geprobeerd met een andere applicatie, nu is te zien dat alle vensters leeg zijn??
Bestand staat op /home/3dprinter/fiets

[Voor 34% gewijzigd door fe203 op 27-11-2020 15:53]

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:57
In de meeste applicaties zie je als je een bestand geopend hebt in de titelbalk van het venster naast de bestandsnaam een pijltje naar beneden (zeg maar "bestandsnaam.txt v"). Klik eens op dat pijltje? Daar kun je ook terugvinden waar het bestand op je schijf staat.

• fe203
Dat pijltje vind ik bij de standaard teksteditor, maar kan daar niet de mappenstructuur vinden.

Overigens ben ik met deze zoektocht wel iets tegengekomen. Bij sommige applicaties staat bij recente bestanden het pad of je gaat met de muis over de naam van het bestand en krijg ik een popup van de directory

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 17:48
fe203 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:19:
Dat pijltje vind ik bij de standaard teksteditor, maar kan daar niet de mappenstructuur vinden.
[Afbeelding]
Wat gebeurt er als je op 'Other...' helemaal onderaan klikt?

The devil is in the details.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je met cmd (⌘) klikt op de naam / icoon in de window title krijg je een menu met hele pad, waarmee je ook naar de bovenliggende folders kunt navigeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
fe203 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:19:
Die mappenstructuur staat heel duidelijk in het plaatje wat je laat zien. Je bestandje "Help Arduino.txt" staat op je MacBook Air > in de map Home > in de submap _arduino. Wat wil je nog meer weten dan dit?

Ow, en recente bestanden is altijd het eerste wat ik weghaal uit de Finder kolom. Mensen denken daardoor namelijk dat bestanden dubbel opgeslagen zijn en gaan dingen verwijderen...

• fe203
TJonge jonge, nu snap ik het :$ . Ik ben gewend aan een andere structuur. De mappen staan gewoon onder elkaar. Ik ben gewend dat ze verschoven onder elkaar staan of verbonden zijn met een lijntje of zo.

Alle bedankt voor de oplossingen, blijken ook allemaal te werken
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee