Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom478
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik ben sinds 6 maanden in het bezit van de Panasonic gz950/954 oled 55 inch. Na het lezen van veel goede reviews over deze tv heb ik deze toen der tijd aangeschaft.

Echter ben ik niet helemaal tevreden met deze tv, ik mis in deze tv de scherpte en dat de kleuren van je scherm 'afspatten'.. Ik heb alle instellingen de laatste maanden wel een beetje geprobeerd.

Is er een 55 inch oled tv op de markt die een verbetering geeft dan de tv die ik nu heb? Aangezien deze tv al behoorlijk hoog staat aangeschreven weet ik niet of een andere tv de resultaten geeft die ik zoek.

Mijn belangrijkste eisen zijn:
*Oled
*Motion, beeldverwerking moet goed zijn
*Kleuren,
*Scherpte

Ik kijk veel netflix en amazon en gewoon via de kpn normale tv.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Heb je al eens echt 4K HDR materiaal geprobeerd? Want normaal 4K zal niet zoveel spatten als hoge kwaliteit 4K HDR.

Heb even snel gegoogled naar het model, komt inderdaad over het algemeen heel erg goed uit de reviews... maar de meeste reviews melden ook dat onder de OLED tv's dit een uitvoering is die wat 'natuurlijker' omgaat met kleuren e.d. en daardoor ook wat minder van het scherm afspat dan de meeste andere OLED's doen. Dat is uiteraard persoonlijke voorkeur, maar voor jou blijkbaar niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom478
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Bedankt voor je reactie,

Ja klopt als ik 4k hdr materiaal kijkt is het een erg mooi beeld, maar merendeels van de tijd is het gewoon HD of netflixs 'dolby vision' en hiermee valt het allemaal een beetje tegen.

Ja klopt deze tv gaat wat natuurlijker om met de kleuren dat is zijn sterke punt maar dat is nou net niet het punt wat ik belangrijk vind. Zou je een tv kunnen aanraden die deze punten wel heeft? Het mag om een duurder model gaan dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:45
Tom478 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:21:
Bedankt voor je reactie,

Ja klopt als ik 4k hdr materiaal kijkt is het een erg mooi beeld, maar merendeels van de tijd is het gewoon HD of netflixs 'dolby vision' en hiermee valt het allemaal een beetje tegen.

Ja klopt deze tv gaat wat natuurlijker om met de kleuren dat is zijn sterke punt maar dat is nou net niet het punt wat ik belangrijk vind. Zou je een tv kunnen aanraden die deze punten wel heeft? Het mag om een duurder model gaan dat is geen probleem.
Je hebt te hoge verwachtingen.

De beeldkwaliteit van Netflix en met name KPN HD valt in het niet vergeleken met een Blu-ray. De lage bitstream van KPN HD helpt ook niet echt mee (KPN HD ~8 Mb/s, KPN Glasvezel HD ~12 Mb/s), het was dan ook even schrikken toen ik overstapte van Ziggo naar KPN. Beeldkwaliteit van Ziggo (~14 Mb/s) is zichtbaar beter/ mooier ondanks dat het maar ~2 Mb/s scheelt.

Daarnaast zal de kijkafstand in combinatie met het beeldformaat eventueel ook niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 10:11
Heb wel aardig wat oled tv's gezien, vond Panasonic een mooie tv qua kleur, heb zelf een Sony oled, en deze geeft de beelden neutraal weer, echter een vriend van mij heeft een lg oled en die beeldbewerking is heel anders, er zit meer contrast en diepte in het beeld, hier kreeg ik wel het wow gevoel bij, hier spatten de beelden wel van het scherm, ga voor een lg oled!

[ Voor 6% gewijzigd door groentetuin op 27-11-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tom478 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:21:
Bedankt voor je reactie,

Philips heeft zo'n knalmodus die in vergelijkingstests bij het publiek vaak in de smaak valt ... (maar dat zou je op elke OLED gewoon zelf in elkaar moeten kunne knutselen met de instellingen). Hier hebben ze onlangs iig weer een promoverhaaltje mogen houden: https://www.avforums.com/...-new-flagship-tv.2323037/

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 27-11-2020 19:52 ]

Pagina: 1