4K TV voor 700 - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukri
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik zoek een?
4k TV

Wat is je budget?
700-1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films/series en sport te bekijkenen naar alle waarschijnlijkheid ook een PS5 aan te sluiten op de tv. De TV komt langs 2 glazen buitendeuren te staan, echter zal de zon nooit direct in de tv schijnen. Later ben ik ook van plan een soundbar toe te voegen en kleine surround speakers. Het ideale formaat lijkt mij 55 inch.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al veel onderzoek gedaan naar TV's maar komt telkens bij 3 modellen uit:
- Samsung QLED QE55Q90T Zwart -- €1100
- Samsung QE50Q86TAL -- €799
- Sony KD-55XH9299 Zwart --899€

Welke vragen heb je hier nog over?
De TV hoeft niet direct leverbaar te zijn, omdat het huis pas over ongeveer 4 maanden klaar is. De reden dat ik hem nu al zou willen bestellen, omdat ik denk dat nu de beste deals zijn te scoren!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacks
  • Laatst online: 11-12-2020
Ook geinteresseerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

4 maanden....zijn dan de nieuwe modellen er niet al waardoor deze toestellen in de uitverkoop gaan? En dan is er ook meer met HDMI 2.1 op de markt, waar je met je PS5 voordeel uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukri
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:55:
4 maanden....zijn dan de nieuwe modellen er niet al waardoor deze toestellen in de uitverkoop gaan? En dan is er ook meer met HDMI 2.1 op de markt, waar je met je PS5 voordeel uit kan halen.
Zouden de prijzen dan ook niet hoger zijn dan nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:24

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luukri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]

Waarom dat? Begin van het jaar komt men altijd met een nieuwe line-up (CES is in januari). Dan beginnen de prijzen van oudere modellen pas echt te dalen.

Als je bereid bent 1100 uit te geven zou ik overigens gewoon een OLED kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukri
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:58:
[...]

Waarom dat? Begin van het jaar komt men altijd met een nieuwe line-up. Dan beginnen de prijzen van oudere modellen pas echt te dalen.

Als je bereid bent 1100 uit te geven zou ik overigens gewoon een OLED kopen.
Worden deze producten dan niet uit de productie gehaald? Want als je bij de pricewatch gaat kijken kom je bij veel modellen zoals de q90r pas weer op dezelfde prijs rond Juni.

Ook dacht ik dat Oled niet zo goed was bij licht, omdat het dan gaat reflecteren. Verder heb ik niet persé een goede kijkhoek nodig, omdat de bank recht voor de tv staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Luukri op 27-11-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:29
ook interesse,

Aangezien je deze oppert, is voor een budget van rond de €1000 niet praktischer om voor een high-end LCD te gaan? (naast de zwartwaarden), bijvoorbeeld deze? :
pricewatch: LG Nanocell 55NANO916NA Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luukri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:00:
[...]

Worden deze producten dan niet uit de productie gehaald? Want als je bij de pricewatch gaat kijken kom je bij veel modellen zoals de q90r pas weer op dezelfde prijs rond Juni.

Ook dacht ik dat Oled niet zo goed was bij licht, omdat het dan gaat reflecteren.
We hebben het over maart, dus dat zit al in de buurt van juni.

Maar als ik je verhaal goed begrijp heb je geen interesse in een TV met HDMI 2.1 zodat alle functionaliteit van de PS5 ondersteund wordt? Als dat zo is kan het inderdaad geen kwaad nu een tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukri
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:05:
[...]

We hebben het over maart, dus dat zit al in de buurt van juni.

Maar als ik je verhaal goed begrijp heb je geen interesse in een TV met HDMI 2.1 zodat alle functionaliteit van de PS5 ondersteund wordt? Als dat zo is kan het inderdaad geen kwaad nu een tv te kopen.
Ik heb wel interesse in HDMI 2.1, alleen vroeg me wel af of de prijzen dan zouden dalen. Verder snap ik wat je zegt dat het in de buurt van Juni is, maar volgens de pricewatch zijn dezelfde modellen dan duurder als op dit moment. Om dan te wachten tot die prijs bereikt is en dan dus geen tv te hebben is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukri
dragoncry schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:03:
[...]

ook interesse,

Aangezien je deze oppert, is voor een budget van rond de €1000 niet praktischer om voor een high-end LCD te gaan? (naast de zwartwaarden), bijvoorbeeld deze? :
Deze TV ziet er ook erg goed uit. Ik heb net een youtube video gezien waarbij de Nanocell technologie met de QLED technologie wordt vergelijken. Ik weet neit of het toegestaan is om dit te delen, maar dan hoor ik het wel.

- https://www.youtube.com/watch?v=REJplBJVp9E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luukri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:09:
[...]

Ik heb wel interesse in HDMI 2.1, alleen vroeg me wel af of de prijzen dan zouden dalen. Verder snap ik wat je zegt dat het in de buurt van Juni is, maar volgens de pricewatch zijn dezelfde modellen dan duurder als op dit moment. Om dan te wachten tot die prijs bereikt is en dan dus geen tv te hebben is geen optie.
Je moet wel naar modellen kijken die de toestellen waar jij nu naar kijkt vervingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met jouw budget is de BX6 overall het beste wat je momenteel kunt kopen. Gevolgd door de Q90T bij (heel) veel omgevingslicht. Voor sport en casual gaming is er nog de XH95. De Q80T en XH90 vallen een categorie lager, en nanocell tv's daar nog (ver) onder. De oled zal in ieder geval niet (veel) goedkoper worden dan het huidige prijsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Luukri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:56:
[...]
Als nieuwe modellen aangekondigd worden daalt altijd de prijs van de huidige modellen, zelfs al is het nieuwe model slechter. Bijvoorbeeld de Q90T is voor Samsung een kostenbesparing t.o.v. de Q90R, maar de Q90R was lange tijd wel goedkoper dan de Q90T, gewoon omdat hij ouder was.

In januari worden nieuwe modellen aangekondigd, dat betekent meestal dat rond februari/maart winkels naar hun voorraden beginnen te kijken en de prijzen laten zakken.

Bij de eindejaarsverkopen wil iedereen verdienen. Zeker als de vraag hoog is, zoals dit jaar, leidt dat niet tot structureel lagere prijzen. Uiteraard doet men aan zwarte vrijdag mee, maar ik denk dat de kans van de zomer bijvoorbeeld groter was om een BX voor onder de 1000 euro te scoren dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Moet natuurlijk de B9 zijn, want de BX is pas na de zomer gelanceerd, maar kijkt naar de grafiek van de B9: Je ziet dat hij vanaf januari geleidelijk in prijs daalde tot ongeveer de zomer, daarna liep de prijs weer iets op omdat voorraden van de B9 schaars werden: pricewatch: LG OLED55B9PLA Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukri
dmantione schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:30:
[...]

Als nieuwe modellen aangekondigd worden daalt altijd de prijs van de huidige modellen, zelfs al is het nieuwe model slechter. Bijvoorbeeld de Q90T is voor Samsung een kostenbesparing t.o.v. de Q90R, maar de Q90R was lange tijd wel goedkoper dan de Q90T, gewoon omdat hij ouder was.

In januari worden nieuwe modellen aangekondigd, dat betekent meestal dat rond februari/maart winkels naar hun voorraden beginnen te kijken en de prijzen laten zakken.

Bij de eindejaarsverkopen wil iedereen verdienen. Zeker als de vraag hoog is, zoals dit jaar, leidt dat niet tot structureel lagere prijzen. Uiteraard doet men aan zwarte vrijdag mee, maar ik denk dat de kans van de zomer bijvoorbeeld groter was om een BX voor onder de 1000 euro te scoren dan nu.
Duidelijk antwoord! Het is dus misschien slimmer om nog even te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:24

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
dragoncry schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:03:
[...]

ook interesse,

Lastige vraag voor mij, ik heb zelf geen ervaring met OLED afgezien van wat ik gelezen heb en zo sporadisch eens in een winkel gezien heb.
De LG Nano IPS tv's heb ik wel ervaring mee!
Zeer mooi beeld maar zwart is voor mijn gevoel dus niet echt zwart.
Ik zou voor het prijsverschil (€850 55" vs €1050) sterk een OLED overwegen.
Alleen dat model OLED is nergens te koop met 5 jaar garantie en die Nano IPS wél ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:29
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:40:
[...]

Lastige vraag voor mij, ik heb zelf geen ervaring met OLED afgezien van wat ik gelezen heb en zo sporadisch eens in een winkel gezien heb.
De LG Nano IPS tv's heb ik wel ervaring mee!
Zeer mooi beeld maar zwart is voor mijn gevoel dus niet echt zwart.
Ik zou voor het prijsverschil (€850 55" vs €1050) sterk een OLED overwegen.
Alleen dat model OLED is nergens te koop met 5 jaar garantie en die Nano IPS wél ;)
Ja, ook dat telt mee :) en ik heb nu een 8 jaar oude lcd, wat er ook gekozen wordt, het is altijd beter dan wat er nu staat. Toch bekruipt mij het gevoel van het kopen van een highend lcd VS budget oled. Ik kijk niet regelmatig films van superieure kwaliteit, maar game wel regelmatig.

Weegt de betere weergave dan nog wel op tegen de (potentiële) nadelen van oled, bijvoorbeeld lagere helderheid, spiegeling, kans op inbranden en kortere levensverwachting.

Kortom, nog genoeg om in overweging te nemen/te toetsen op waarheid.
Pagina: 1