Plots geen internet meer via de kabel, wel via wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nandoh
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik heb mijn netwerk als volgt:
Ik heb een Asus RT-66U router die via de kabel aangesloten is op een Ziggo modem.
Op de router is mijn laptop aangesloten via een docking station, middels een ethernet kabel.
Er zitten ook twee NAS stations op, via de ethernet kabel.

Verder is er een wifi systeem voor het geval ik mijn laptop niet via het docking station wil gebruiken, voor mijn muzieksysteem, de tablet en smartphone. Het wifi systeem werkt als een zonnetje.

Dit heeft jaren zonder problemen gewerkt, tot enkele dagen geleden.

Als ik mijn laptop op docking station heb aangesloten zegt mijn computer dat ik netjes verbonden ben via de met het netwerk, maar ik heb geen verbinding tot internet.
Wanneer ik de wifi dan inschakel is er wel verbinding.

Ik heb bij mijn instellingen van de Asus router gekeken, bij windowsinstellingen, maar ik kan niets vinden waar het aan kan liggen.

IP instellingen is automatisch (DHCP) en ik heb gewoon toegang tot de apparaten op mijn thuisnetwerk. Alleen niet naar buiten toe. Alle software, stuurprogramma's en firmware is up to date. Hoewel ik misschien moet vermelden dat ik de firmware van de ASUS router handmatig moest updaten. Die kon geen verbinding krijgen met het de ASUS servers...

Wie herkent dit, en kan mij helpen om dit op te lossen. Als er meer info nodig is, probeer ik die te geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nandoh
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2020
Ter informatie: ik heb mijn ethernet verbinding in mijn window configuratie uitgezet, wat rondgesnuffeld bij eigenschappen, niet veranderd, maar wel weer aangezet. En u werkt het weer.

ik wil graag begrijpen wat het probleem was, dus als iemand een idee heeft ben ik dankbaar.

IN ieder geval ben ik blij dat het weer werkt.