Hallo lezers. Onlangs is mijn RAM overleden (rip). Vanwege budget (400-500) hoeft niet alles vervangen worden in een keer. Zou wel graag nieuw moederbord + ram + cpu willen omdat ram momenteel stuk is en ik graag naar DDR4 ga. Nu met black friday wil ik graag m'n pc een upgrade geven. Ik heb flink wat onderzocht, maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik het toch maar bij jullie neerleg.
Huidige systeem
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1080p60fps (lichte games als csgo, minecraft en wat grotere games: R6S maar voornamelijk open world als just cause 3 en 4 en kerbal space program). Daarnaast dagelijks gebruik. Het liefst een setup die mogelijk nog makkelijk up te graden is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
SSD en behuizing wil ik houden zoals het is. Zat zelf te denken aan een budged tussen 400-500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD en behuizing (atx) zou ik graag willen houden aangezien die redelijk nieuw zijn. Voor de rest mag alles vervangen worden (veel componenten zijn al oud, dus verwacht niet dat er veel kan blijven)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege de upgrade mogelijkheid zat ik te denken aan AMD en dan een Ryzen3 of 5. Intel leek mij niet heel handig vanwege de nieuwe sockets.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vrijwel geen voorkeuren. Kast heeft raam, dus het liefst niet al te lelijk. RGB vind ik wel geinig, maar heef is geen vereiste. Liefst AMD processor, maar als jullie betere deals of voorstellen hebben hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zie boven
Ga je overklokken?
Wil de pc nog niet tot het uiterste duwen, maar overclocken ga ik denk ik wel doen. Is trouwens geen vereiste, als het verder een prima setup is voor 1080/60 hoef ik niet per se te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Wat heb ik nodig:
-MOBO
-CPU (mogelijk koeler)
-RAM (liefst 8gb+ ddr4)
mogelijk ook vervangen:
-GPU
-Voeding
Vereisten zoals eerder al verteld:
-budget tussen 400 en 500 (liefst echt niet hoger)
-case en ssd graag houden.
-mogelijk later nog upgraden
-lichte voorkeur naar AMD maar geen vereiste
-overclocken een mogelijkheid maar geen vereiste
-RGB mooi, maar ook geen vereiste.
Huidige systeem
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Xeon X3450 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus P7H55 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | AMD Radeon HD 7950 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Aerocool SI-5100 Window Zwart | € 35,99 | € 35,99 |
1 | Monitoren | HP 2211x (LV916AA) Zwart | € 0,- | € 0,- |
4 | Geheugen intern | Kingston D25664K110 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master Real Power Pro 550W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 35,99 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1080p60fps (lichte games als csgo, minecraft en wat grotere games: R6S maar voornamelijk open world als just cause 3 en 4 en kerbal space program). Daarnaast dagelijks gebruik. Het liefst een setup die mogelijk nog makkelijk up te graden is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
SSD en behuizing wil ik houden zoals het is. Zat zelf te denken aan een budged tussen 400-500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD en behuizing (atx) zou ik graag willen houden aangezien die redelijk nieuw zijn. Voor de rest mag alles vervangen worden (veel componenten zijn al oud, dus verwacht niet dat er veel kan blijven)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege de upgrade mogelijkheid zat ik te denken aan AMD en dan een Ryzen3 of 5. Intel leek mij niet heel handig vanwege de nieuwe sockets.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vrijwel geen voorkeuren. Kast heeft raam, dus het liefst niet al te lelijk. RGB vind ik wel geinig, maar heef is geen vereiste. Liefst AMD processor, maar als jullie betere deals of voorstellen hebben hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zie boven
Ga je overklokken?
Wil de pc nog niet tot het uiterste duwen, maar overclocken ga ik denk ik wel doen. Is trouwens geen vereiste, als het verder een prima setup is voor 1080/60 hoef ik niet per se te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Wat heb ik nodig:
-MOBO
-CPU (mogelijk koeler)
-RAM (liefst 8gb+ ddr4)
mogelijk ook vervangen:
-GPU
-Voeding
Vereisten zoals eerder al verteld:
-budget tussen 400 en 500 (liefst echt niet hoger)
-case en ssd graag houden.
-mogelijk later nog upgraden
-lichte voorkeur naar AMD maar geen vereiste
-overclocken een mogelijkheid maar geen vereiste
-RGB mooi, maar ook geen vereiste.
[ Voor 33% gewijzigd door hapri op 27-11-2020 10:58 ]