Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

welk onderdeel eerst upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bacarditrooper
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-11 11:45
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, apex, league, warzone.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil het in stappen doen, dus heb geen vast budget

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik heb nu:

Intel i7 4790k
Gigabyte GA-Z97-HD3
G Skill RipjawsZ Series 16 gb DDR3
Zotac GeForce GTX 980
corsair RM750x
Coolermaster Hyper 212x
2 samsung EVO (860 volgens mij) SSD1,5 tb
144hz 24"scherm van lenove. type weet ik niet precies.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
voor nu zijn er denk ik 2 opties, of ik upgrade mijn videokaart, of ik upgrade mijn cpu (inclusief mobo, ram en koeler). mijn vraag is nu dus waar ik nu het meeste baat bij heb?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
als ik mijn CPU moet gaan upgraden, neig ik meer naar Ryzen. dit voornamelijk voor de prijs/kwaliteit verhouding. qua GPU heb ik geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
zolang het maar in een ATX kast past.

Ga je overklokken?
Niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Wat raden jullie aan om als eerste te upgraden? Eerst mijn GPU of eerst de CPU? of misschien zijn er wel andere oplossingen.
Een andere vraag die ik ook nog had, wat zou ik nog kunnen krijgen als ik mijn CPU + koeler + mobo + ram zou verkopen?

alvast bedankt voor het meedenken!!

Alle reacties

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32
Tja,
Met een nieuwe gpu ga je niet veel opschieten zonder ook de rest te upgraden.
En hetzelfde is waar voor cpu, ram, moederbord al maakt dat mogelijk wel je gameplay smoother doordat die bottleneck weg is.

Ik had een 1070 dus ongeveer een gelijke kaart en een 3770k @5ghz en de upgrade bracht mij in sommige games zoals BFV die zwaar op de cpu leunde een 30% fps boost en een smooth gameplay met dezelfde kaart maar in sommige games veranderde er helemaal niets.

Een nieuwe gpu KAN meer fps opleveren maar als je cpu het niet bij kan benen ook dips en dus stotteringen.

Het is dus volledig afhankelijk van de eisen van de game.
Afhankelijk van welk segment je in wil kopen kan het een heel slechte tijd zijn om nu een gpu te kopen. Nieuwe series zijn uit maar peperduur als je ze al kan krijgen en de midrange en lower end moet nog uit komen.

En als je het in stappen wil doen moet je alsnog een budget hebben. Een cpu upgrade set heb je vanaf 375 euro tot aan 3000. En je gpu kan je ook zo gek maken als je zelf wil. Zonder je budget weten we dus niet wat aan te bevelen is.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 27-11-2020 12:32 ]