TV of gamingmonitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:41
Hallo,

Ik ben enorm aan het twijfelen over het aanschaffen van een nieuwe TV of nieuwe gaming monitor voor mijn laptop/PS5 combinatie. Ik game op een aparte kamer en op dit moment op een redelijk simpele 1080p@60hz monitor, hier moet natuurlijk verandering in komen. Aangezien 1440p nog niet echt ondersteund wordt door de PS5 neig ik naar een 4k TV, alleen gebruik ik die puur alleen dan voor de PS5. Met een LG UltraGear 27GL850 (1440p) las ik dat die goed om kan gaan met de resolutie van PS5 en heb ik dan ook meteen een lekker scherm voor mijn laptop. Alleen ben ik dan weer aan het twijfelen of mijn laptop wel lekker 1440p kan draaien, ik zou toch zeggen van wel?

Specs laptop:
https://tweakers.net/pric...5-dc1621nd/specificaties/

Wat is je budget?
Rond de €500-600

De kamer waar ik op game is niet gigantisch groot dus met een TV zou ik op zo'n 1,5 meter van het scherm zitten, dus qua grootte zat ik te denken aan 43" ongeveer. Uiteindelijke vraag is dus. Kan ik met mijn laptop fatsoenlijk 1440p gaan gamen en dus de PS5 kan aansluiten op die LG (en geeft dit fatsoenlijk beeld) of toch maar naar een 4K tv kijken en de laptop op 1080@60hz houden?

Alvast bedankt!

Daan