Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:40
Niet zozeer een vraag over aankoopadvies, dus sorry als dit niet het juiste sub-forum is, maar wat moet ik mij voorstellen bij tv's met 2 tuners?

Ik was een beetje aan het browsen tussen de oled tv's op de pricewatch pagina en daar zie ik dat de meeste tv's zijn uitgevoerd met 1 tuner. Maar ik zie er ook een aantal met 2 tuners.

Hele domme vraag wellicht, maar wat is exact de functie van de tuner? Is dat puur het verzorgen van het geluid (de interne stereo)? En zo ja, wat is dan precies de functie van die tweede tuner?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57
Met een tweede tuner kun je een zender opnemen terwijl je een andere kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 08:20

FeaR

In GoT we trust

Bloedvat schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:00:
Niet zozeer een vraag over aankoopadvies,...
Dan is Televisies & Beamers de betere plek: CEA > TB

De tuner heeft niets te maken met geluid, de tuner is voor het ontvangen van TV kanalen. Afhankelijk van het type tuner kan dit via bijvoorbeeld de kabel zijn of satelliet. Een TV met dubbele tuner is in staat om één zender te bekijken waarbij je via de andere tuner een andere zender op kan nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 27-11-2020 10:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:40
Ok, bedankt voor de uitleg (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor het volledige plaatje heb je deze smaken:
  • Enkele tuners, spreekt voor zich, stemt op één frequenties tegelijk af.
  • Meerdere tuners, als je twee tuners hebt stem je op twee frequenties tegelijk af. Tegelijk kijken en opnemen wordt mogelijk.
  • FBC-tuners: Dit betreft fysiek enkele tuners die de gehele band digitaliseert. Het afstemmen op een frequentie gebeurt niet door analoge elektronica, maar door digitale signaalverwerking. Deze tuners kunnen op een groot aantal frequenties tegelijk (meestal 8) afstemmen. Op apparaten met FBC-tuners kun je vaak een groot aantal opnames tegelijk starten, maar je ziet ook functies als speculatief zappen en binnenshuis streamen.