Welke driver updaten (na Watchdog Violation)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-03 09:43
Goeiedag,

Gisteren kreeg ik bovengenoemd blauw scherm twee keer te zien, welke driver moet ik nu eigenlijke updaten aub? Ik heb een Asus laptop X756UAK en Windows 10.

Groeten.

Beste antwoord (via Black VW op 09-12-2020 11:55)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Black VW schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:33:
Nog een vraagje beste @D-dark : om wifi signaal laptop te versterken neem ik best een powerline adapter of een wifi adapter?
Dit is hier offtopic, neem eens een kijkje in Netwerken

Versterken van een bestaand WiFi-signaal doe je sowieso niet, je kunt hooguit een extra AP dichterbij de laptop plaatsen. Die sluit je altijd het best bedraad (via Ethernet) aan, kan dat niet dan heb je diverse lapmiddelen die allemaal duurder en minder performant zijn. Van beste naar slechtste optie: MoCA (over coax/TV-kabel), POF (plastic vezeltje langs je stroomdraden), MIMO (>="1200Mbps") Powerline als je randaaarde hebt, dure tri-band mesh WiFi repeaters, marginaal minder dure dualband mesh WiFi repeaters, SISO Powerline als je geen randarde hebt, single-band WiFi repeaters van EUR 15 bij de Action.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:04
Black VW schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:10:
Gisteren kreeg ik bovengenoemd blauw scherm twee keer te zien
Moet je wel de afbeeldingen in je post plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Watchdog Violation. Iets als in bijlage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6ZaSYfgH0ZyfT8teDsWimWSEJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9zzrgRMumRuG7LaRJL45ffk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Ok, thanks. Ik zocht naar de driver van mijn laptop op de site van Asus. Die staat er blijkbaar niet tussen? Rood is mijn model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9uxXUNOEE30F37Bd5kIay6tjek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzj2dyPLhCBB4HxURJ6bxfiV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black VW schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:34:
Ok, thanks. Ik zocht naar de driver van mijn laptop op de site van Asus. Die staat er blijkbaar niet tussen? Rood is mijn model.

[Afbeelding]
https://www.asus.com/supportonly/F756UA/HelpDesk_Download/

Hier kan je hem vinden. officieel heet 'ie de F756UA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Wat moet ik dan exact downloaden? In bijlage de gegevens van de laptop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB1zuMTP7hFoMDg7kOqd18U9YCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Wq3KfVyHO605PNX1AKox6VK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black VW schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:04:
Wat moet ik dan exact downloaden? In bijlage de gegevens van de laptop:

[Afbeelding]
Alles. Ik zou elke driver die je bij Asus kan vinden downloaden en installeren.

Voor de Intel drivers (je chipset en grafische chip) zou ik bij de Website van Intel zelf terecht gaan. Die hebben een "scan" tool, die automatisch checked welke drivers je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 12:19
Toevallig heb ik deze melding ook sinds een paar dagen. Het lijkt er op dat het gebeurt zodra ik met een specifiek wifi netwerk verbinding maak. Weet jij al of het bij jou ook de wifi driver was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
@ernie2 Ik had het ook zonder wifi, kabel naar router maar toch nog blauw scherm WatchDog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Qualcomm Atheros AR956x Wireless Network Adapter Is deze nog te updaten? Waar vind ik dat aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:07
Kijken naar het hardware id van het apparaat en zoeken naar generieke drivers van Qualcomm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
Nog een vraagje beste @D-dark : om wifi signaal laptop te versterken neem ik best een powerline adapter of een wifi adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:07
@Black VW
Dat is weer een andere discussie.
Als je verbinding niet helemaal lekker is heb je een paar opties om het signaal te verbeteren.
- Kijken of je een netwerkkabel kan trekken vanaf je router naar de plaats waar je laptop is.
- Kijken of je een netwerkkabel kan trekken naar een locatie in de buurt van je laptop en daar een accespoint plaatsen
- Je hoofdrouter verbeteren door een beter model
- Als je huidige wireless network adapter geen moderne standaarden ondersteund kan je een losse usb wifi adapter gebruiken.
- Als allerlaatste optie powerline adapters gebruiken om een netwerk punt in de buurt te maken. Er is geen garantie dat het werkt. Is afhankelijk van je electrische installatie in huis, fases en groepen. Werkt het dan werkt het. Anders niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Black VW schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:33:
Dit is hier offtopic, neem eens een kijkje in Netwerken

Versterken van een bestaand WiFi-signaal doe je sowieso niet, je kunt hooguit een extra AP dichterbij de laptop plaatsen. Die sluit je altijd het best bedraad (via Ethernet) aan, kan dat niet dan heb je diverse lapmiddelen die allemaal duurder en minder performant zijn. Van beste naar slechtste optie: MoCA (over coax/TV-kabel), POF (plastic vezeltje langs je stroomdraden), MIMO (>="1200Mbps") Powerline als je randaaarde hebt, dure tri-band mesh WiFi repeaters, marginaal minder dure dualband mesh WiFi repeaters, SISO Powerline als je geen randarde hebt, single-band WiFi repeaters van EUR 15 bij de Action.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1