MacOS draaien op win10 met bv vmware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Klooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-09 17:02
Hallo tweakers,

Ik ben al een poosje geïnteresseerd in een Mac computer aan te schaffen, en sinds de M1 uit is nog meer. Maar ik wil graag de OS ook eerst uitproberen.

Ik ben al een weekje aan het prutsen om MacOS via vmware 16 op m'n Lenovo IdeaPad 510 (check ik nog als ik weer thuis ben) laptop draaiend te krijgen, maar ik krijg het niet aan de gang. Ik blijf hangen op de vmx file die ik moet aanpassen in kladblok, maar ik krijg de virtuele machine daarna steeds niet aan de praat om MacOS te installeren ..

Ik doe iets niet goed maar ik kom er niet achter wat

Ik heb vmware al aangepast zodat ik de optie heb MacOS te installeren en heb verschillende iso's van MacOS uitgeprobeerd met instructies/ondersteuning van verschillende websites.

Heeft iemand hier een idee of een oplossing hiervoor?

Specs van m'n laptop geef ik later vandaag door als het helpt .. alvast bedankt voor het meedenken

PS, ik hoop dat ik dit plaats in het juiste forum
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Welke error krijg je?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@A. Klooster Bol en Amazon hebben 30 dagen retour.

Meer dan genoeg tijd om testen lijkt me en als het toch niks voor je is kan het retour.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:16

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat je topic beter past bij de buren van Apple Talk. Ik geef 'm even een zetje die kant op. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Klooster
@_eXistenZ_ ik krijg de boodschap VMX file corrupt

@Greatsword ik heb niet zon grote portemonee dat ik even een mac koop om iets uit te proberen
met grote bedragen ga ik eerst alles uitzoeken vvoor dat ik geld uitgeef

@Cyphax dankje voor het zetje

oh, en mijn laptop heeft een i7 6500 met 2.5 2.59 Ghz en 12 mb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Klooster
*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:35
Naar mijn weten is het niet toegestaan om Mac OS X op een ander dan Apple hardware te installeren, laat staan virtueel zonder 'betaalde' licentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
tweakict schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:50:
Naar mijn weten is het niet toegestaan om Mac OS X op een ander dan Apple hardware te installeren, laat staan virtueel zonder 'betaalde' licentie...
Je hebt helemaal gelijk dat dit volgens de licentie voorwaarden van Apple niet mag.
Echter staan er op internet een hoop filmpjes van mensen die het werkend hebben gekregen en hiervan een uitleg hebben gemaakt

PS ik heb eventueel een MacBook uit 2011 te koop staan, wellicht leuk om hier alvast mee te testen voor niet al te veel geld

[ Voor 12% gewijzigd door sjtienuh op 16-12-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:35

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je die foutmelding zoekt op google vind ik genoeg oplossingen voor dat probleem. Controleer zeker ook even of je VM die je downloadt voor de juiste versie van VMWare player / workstation is.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Klooster
ik heb het druk op werk gehad de laatste tijd, zodra ik weer tijd heb zal ik weer een poging wagen. ik houd jullie op de hoogte ..
Pagina: 1