internet gaat uit tijdens online gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-12-2022
Hallo allemaal mijn internet valt sinds gisteren uit tijdens het online gamen, als ik ongeveer 10/15 min in een online spel zit gaat me internet uit, en moet de pc gerest worden via de reset button. opnieuw opstarten werkt niet want hij blijft dan laden,

nu heb ik al dingen opgezocht op google maar kon niet egt vinden wat te maken had met mijn probleem,

wel heb ik eergisteren mijn CPU + moederboard vervangen,
de eerste opstart met nieuwe moederboard werd geladen op mijn Windows hoefde geen nieuwe windows te instraleren,? - kan dit sulk soort problemen geven,

verder heb ik alle bijgevoegde upgrade's netjes uitgevoerd,

bij normaal internetten / youtube / film's / chat / doet het probleem zich niet voor.

Wat heb ik zelf gedaan,

- heb verschillende internet kabels geprobeert 1. via me router 2. eentje rechtstreeks van de modem,
kreeg het zelfde effect internet uit !

- modem + router Gereset

moederboard = msi mag b550m mortar " niet de WIFI versie ''

ik hoop dat ik verdoende informatie heb gegeven en dat het in het juiste topic staat :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kdt schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 02:48:
Hallo allemaal mijn internet valt sinds gisteren uit tijdens het online gamen, als ik ongeveer 10/15 min in een online spel zit gaat me internet uit, en moet de pc gerest worden...
Hûh? Hoezo moet je PC gereset worden?
Waarom lukt dat niet met ipconfig /renew of met disable/enable van je NIC?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36

lier

MikroTik nerd

Bij het vervangen van een moederbord en cpu is het aan te raden (noodzakelijk?) Om Windows opnieuw te installeren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 23:31
Om e.a. uit te sluiten. Je speelt een online spel en wat gebeurt er dan PRECIES?

Je krijgt een "no connection" foutmelding?
Of stopt heel het spel ermee?
Welk spel?

Achtergrond, een spel is pittig voor je PC. Al het andere wat je noemt niet. Het kan je cpu/geheugen/videokaart zijn die echt het euvel geeft (net niet goed aangeduid, koelpasta, etc). Vastlopen tijdens een reboot wijst die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Krijgt de cpu wel genoeg koeling? lijkt wel of die te warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:12

_Apache_

For life.

Hebben andere devices ook last van wegvallend internet.. Hiermee kan je uitsluiten of het echt het modem is, of jouw pc.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het klinkt alsof het probleem zich voordoet sinds dat je zelf je mobo en CPU hebt vervangen? Dan lijkt het me stug dat het je internet/router is imho. Dan had het een paar dagen terug ook wel voorgekomen.

Installeer eens een tool om je CPU temperatuur in de gaten te houden, en zoals @Taghorn zegt, even wat meer concrete informatie over wat er exact gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 16:06
Ik heb ook rare problemen met netwerk gehad na een nieuw Mobo met CPU. Zelfs met nieuwe losse PCI-E netwerkkaart bleven de problemen. Mijn oplossing was uiteindelijk helaas de klassieker ook na ruziën met drivers en koppelingen. Een herinstallatie van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
[quote]Taghorn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:17:
Om e.a. uit te sluiten. Je speelt een online spel en wat gebeurt er dan PRECIES?

Je krijgt een "no connection" foutmelding?
Of stopt heel het spel ermee?
Welk spel?

me internet valt gewoon uit spel blijft verder gewoon werken word terug gezet naar main menu omdat er geen conectie meer is met het internet" apex legends " " valorant "
nu moet ik zeggen dat hij het langer doet bij valorant dan bij APex legends " bij apex sodra ik een gevecht zit valt me internet gewoon weg spel blijft werken' wel hoorden ik dat ik in de Chat party ook onwijs liep te haperen qua geluid,'

koelpasta heb ik van de wraith afgehaald en me eigen pasta erop gedaan
cpu cooling paste zilver van nedis' dezen werd mijn in de computer winkel aangeraden, de groote van een 'doperwt'

de Cpu word bij internetten 49 tot 58C die blijft schomelen
tijden gamen loopt die op tot 60/65/70C Getest met NZXT CAM + Dragon center

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 445,05€ 445,05
1MoederbordenMSI MAG B550M Mortar€ 145,42€ 145,42
1VideokaartenASRock Phantom Gaming X Radeon RX570 8G OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart€ 96,-€ 96,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 65,03€ 65,03
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 140,66€ 140,66
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 54,90€ 54,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 947,06

Videokaart word vervangen voor de RTX 3080 Wanneer die geleverd word ? onbekend |:(

Zit hier ergens de Bottleneck in ?

nu was het wel zo dat toen ik voor het eerste opsarten ik in de bios terecht kwam en toen ik windows wouw instraleren alleen die gaf een fout melding dat die de partion eufi ? niet kon doen

na wat internetten naar me MOBO zag ik dat er een inselling in de Bios anders moest/kon van eufi naar csm en toen starten die op op me huidige windows " die ook op de oude mobo zat " 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
update heb net ongv 50/60 min Assassins creed Valhalla gespeeld, internet hoorde ik na 60 min ongv weer uitgaan via de beepjes, spel bleef gewoon werken * geen echten online game * pc restarten werkten weer niet blijft dan laden in dat blauwe scherm met opnieuw opstarten
CPU temp schommelt tussen 65 TM 73

[ Voor 52% gewijzigd door Kdt op 27-11-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zorg dat je nic drivers op to date zijn.
En mijn persoonlijke mening, installeer Windows opnieuw en helemaal.

Ga daarna kijken wat nu exact het probleem is.

Heeft alleen je pc geen internet meer? Of heeft niks achter je modem internet.

En puur ter info. Hoe hoor jij internet aan en uitgaan door piepjes? Wat piept er dan? De pc, de modem, de nas, de utp kabel?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
@jack zomer ja daar zit ik ook over na te denken lekker een clean instal van windows,

me telefoon blijft gewoon internet houden via de Wifi dus is egt alleen de Pc die er mee stopt

Geluidjes zijn zoals het in en uit pluggen van een USB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Kdt schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:04:
@jack zomer ja daar zit ik ook over na te denken lekker een clean instal van windows,

me telefoon blijft gewoon internet houden via de Wifi dus is egt alleen de Pc die er mee stopt

Geluidjes zijn zoals het in en uit pluggen van een USB,
Oke. We komen ergens. Ik heb werkelijk nog nooit een geluidje gehoord als de lan verbinding weg valt. Wel als er USB's achtigs iets over zijn nek gaat.

Als je in apparaat beheer gaat kijken in je lijstje met onderdelen, staan er ergens vraagtekens bij?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Maak je gebruik van een USB netwerk kaart? Wifi of UTP kabel. Dat klinkt meer alsof de de USB niet goed vast zit of daar issues mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:26

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heb je een USB Wifi dongle wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
jack zomer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:09:
[...]

Oke. We komen ergens. Ik heb werkelijk nog nooit een geluidje gehoord als de lan verbinding weg valt. Wel als er USB's achtigs iets over zijn nek gaat.

Als je in apparaat beheer gaat kijken in je lijstje met onderdelen, staan er ergens vraagtekens bij?
ik heb het ook nog nooit eerder gehoord maar ik hoor toch echt die bleepjes alsof er een usb uit gaat en dan werkt al myn usb apparaten nog allen me internet niet meer 8)7
nee alles ziet er keurig uit zonder Vraagtekens
heb net me
netwerk adaptors bijgewerkt dus die zijn up to date

ik zal eens een spel starten wachten tot die weer uit gaat en dan bij device manger kijken
ewoutw schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:11:
Maak je gebruik van een USB netwerk kaart? Wifi of UTP kabel. Dat klinkt meer alsof de de USB niet goed vast zit of daar issues mee zijn.
nee ik heb gewoon een internet kabel vanuit me moder in me pc internet slot zitten
Icephase schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:18:
Heb je een USB Wifi dongle wellicht?
nee kom echt rechtstreeks vanuit de modem met een internet kabel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
Even een update, ik heb vanmidag nog ongv 4 potjes apex gespeeld, en dit keer bleef me internet
wel aan,
Had bij device manager de internet verwijdert pc herstart zodat windows ze automatich instralleert schijnt dat het hielp,!!

toch zit ik te twijfelen om zondag een clean instal van windows erop te zetten,

Heb vandaag helaas geen tijd om verder te testen dit zal ik morgen avond/nacht doen hopelijk blijft die werken,! Ik hou jullie op de hoogten

En bedankt voor de adviesen en het mee denken Fijn Weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36

lier

MikroTik nerd

Kdt schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:29:
toch zit ik te twijfelen om zondag een clean instal van windows erop te zetten,
Niet twijfelen, gewoon doen!

d:)b

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
oke ik heb een nieuwe clean instal van windows gedaan alleen heeft dit niets geholpen helaas,
weer dat gekke bliepje na een halve dag internetten en alles instraleren, game opgestart nog geen 15 min in de game weer die bleepje en internet weer weg, gelijk bij erna bij Device manager gekeken en nu was er wel een ! Te zien bij een USB dat verklaart dan ook me Bleepje die ik hoor wanneer die crasht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RePBrx4t1XSRApFZMl6qzUblaJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILDjZJ6WkuZUgP7nlfH3zJwa.jpg?f=fotoalbum_large

heb geprobeert ze te update via device manager. zegt dat ik al de juiste versie draai

- uur later !
kon nu wat langer online spelen 30 min's voordat die eruit klapte
gebuerden het zelfde alleen nu zonder de ! in Device Manager, i'm lost ATM maby iets kapoet in de MB ? :F

[ Voor 14% gewijzigd door Kdt op 30-11-2020 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kdt
heb het opgelost ! werkt nu een paar dagen na behoren ! MB geupdated + nieuwe windows en alles werkt perfect bedankt iedereen
Pagina: 1