2e monitor wordt niet gedetecteerd (3080)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 20:13
Goedenavond Tweakers,

Ik heb thuis 1x een AOC 34" (100hz) en een 27" (60hz) naast elkaar staan. Beiden zijn aangesloten middels DP, en deze werkten tot vandaag zonder problemen.

Ik heb echter vandaag mijn nieuwe build met een (gigabyte) 3080 afgerond, en nu krijg ik mijn 2e scherm onder windows niet meer aan de praat. Het scherm wordt wél gedetecteerd in het nvidia control panel, maar daar kan ik niks bewerken, nieteens selecteren. Ook als ik beide monitoren afzonderlijk op de gpu aansluit werken de schermen prima an sich (en ja, de schermen werken afzonderlijk op alle DP-connectors op de gpu).

Kortom; ik verwacht niet dat het een kabel - of stroomprobleem met de monitoren is. Zoektochten op internet leveren verder driverproblemen op als oorzaak - zodoende heb ik de GPU drivers al meermaals opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat. Niet geheel onbelangrijk, het betreft een schone installatie van windows.

Wat zou dit verder kunnen veroorzaken?

EDIT 01:42
Het aanpassen van de schermen naar 60 hz lijkt het probleem te verhelpen als het gaat om detectie. Maar wijzigen naar 100hz op mijn ultrawide zorgt weer voor hetzelfde issue. Terwijl de combinatie van 100hz en 60hz op displayport prima zou moeten kunnen...

[ Voor 12% gewijzigd door Mevani op 27-11-2020 01:43 ]