Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Monitor gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JWonlineja
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een monitor voor mijn gaming pc waar ik voornamelijk 60 fps haal met games en waarschijnlijk niet hoger. Maakt het uit of ik dan een scherm met 144hz heb of eentje met 75Hz? is 75Hz beter als ik meestal 60fps speel. Ook er aan denkend met input lag en al die andere dingen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit nu te denken aan een AOC 24G2U5/BK van 75Hz. Ik gebruik nu zelf al de AOC 24G2U/BK van 144hz voor mijn PS5. Maar ik zoek nu een scherm voor de pc zodat ik bijvoorbeeld met mijn vriendin tegelijkertijd kan gamen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ook zal ik het fijn vinden als het een 24 inch is en die een beetje op de AOC 24G2U/BK lijkt.

Wat is jullie advies voor mij? Kan ik het beste een 75Hz monitor kopen voor de pc omdat ik daar toch eigenlijk alleen maar 75Hz mee speel? of is het beter om een 144hz monitor te kopen voor een beter resultaat?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:29
Hz en FPS is wel iets anders.
Bedoel je dat je 65 FPS speelt? Dan is een 60hz scherm ook wel top.

Kijk eens of er een leuke aanbieding is vandaag zou ik zeggen. Als hij op de AOC moet lijken denk ik dat je mooi scherm gevonden hebt.

Verwijderd

Dat hangt er van af of je de freesync optie gaat gebruiken. Zoja, dan is de 144Hz versie toch het overwegen waard omdat de monitor met de hogere refresh rate zich kan aanpassen op lagere framerate dips dan de 75Hz monitor dat kan.

• JWonlineja
Is 75hz beter als je ook 30 fps games speelt of is dan 144hz beter?

• JWonlineja
Heb namelijk age of empires 3 definitive edition gespeeld op een 144hz monitor en toen kreeg ik erge screen tearing. Of ligt dar niet daaraan? Had het volgens mij namelijk wel op de 60hz stand gezet