Advies/mening Zonnepanelen offerte, nette deal?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ricard0o
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04 13:06
Beste Tweakers,

Graag jullie mening over onderstaande offerte van een lokale installateur.
Ze hebben bij mij wel een gun factor, lokaal, eigen monteurs en kwamen snel langs.
Ik woon pas sinds 2 jaar in Nederland dus soms is het lastig voor mij te bepalen of iets een nette deal is.

25 DMEGC 330WP Full black
1 SolarEdge SE8k(3fase) E-Series
25 SolarEdge P370 optimizer
25 Onderbouw vd Valk Geschroefd

Montage 25 zonnepanelen
Montage omvormer
Aardlekautomaat 3 fase en werkschakelaar 4p
AC/DC bekabeling
BTW teruggave service.

ex. BTW 8000 euro.
incl. BTW 9680 euro

Mocht ik iets vergeten zijn dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• HSA.Solar
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09-2024
Hallo Ricardo,

Heb je last van schaduw op je dak? Als dat niet het geval is zijn de optimizers meestal overbodig, dan zou je het ook met een andere (goedkopere) omvormer kunnen doen zoals bv GoodWe, Growatt, SMA etc.

Naast bovenstaande omvormer vraag, vind ik de offerte aardig aan de hoge kant, met name gezien de 'gun factor'. Om je een idee te geven, soortgelijke 330wp full black panelen , solaredge omvormer + optimizers en installatie, kun je zo'n 1000-1500 euro goedkoper.

*die berekening is gebaseerd op hetgeen je hierboven vermelde. Platdak systemen zal iets duurder zijn qua materiaal maar gezien het onderbouw geschroefd word, ga ik er vanuit dat het een pannendak betreft.

[ Voor 35% gewijzigd door HSA.Solar op 26-11-2020 23:58 ]

Groothandel in zonnestroom systemen - hsa.solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:08
voor een solar edge systeem denk ik dat het het een vrij nette prijs is. je zit op 0.97 euro/Wp. Kan het goedkoper? Ja zeker. Als je geen/beperkt last hebt van schaduw kun je beter voor een string omvormer gaan, dan kan er waarschijnlijk zo 500-1000 euro vanaf.

voor referentie: Solar bouwmarkt zit met 25 panelen, kabels, montagemateriaal + SMA 8Kw omvormer + volledige installatie op 7100 ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Gamer dénis schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 07:37:
voor een solar edge systeem denk ik dat het het een vrij nette prijs is. je zit op 0.97 euro/Wp. Kan het goedkoper? Ja zeker. Als je geen/beperkt last hebt van schaduw kun je beter voor een string omvormer gaan, dan kan er waarschijnlijk zo 500-1000 euro vanaf.

voor referentie: Solar bouwmarkt zit met 25 panelen, kabels, montagemateriaal + SMA 8Kw omvormer + volledige installatie op 7100 ex btw.
Wat voor panelen heb je dan gekozen? Want ik kom dichter bij de 6100 ex BTW uit met panelen van 129 per stuk. Bekabeling is daar inbegrepen bij volledige installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 27-11-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:08
Standaard 139 euro panelen. Heb die snel toegevoegd om een prijs idee te krijgen, welke panelen het beste passen is ook afhankelijk van de afmetingen van de dakvlak(ken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAkvqDIgb-l8Zt37A7I3u5-DFw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1wbppgTgi6QFQ7oxs1Wwt8h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricard0o
Bedankt voor jullie reacties,

Als optie 2 heb ik inmiddels een oude bekende die bij diverse familieleden van mij al zonnepanelen heeft gelegd.
Voordeel hierbij is dat ik zelf kan bepalen welk merk zonnepanelen erop komen.

Ik zat zelf te denken aan LG.
Waarom weet ik niet maar zo op het internet te zien is het een goed product die wel iets duurder zijn.

Zie afbeelding voor het leg plan, dit is vrij normaal bij mij in de straat, iets van 5 huizen hebben exact hetzelfde.
De afmetingen van het dak weet ik niet want de dakrand is breder als de woning zelf en vrij hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6cdOt6Uq0bOr4S7atqnHZegccU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I4vpyWFmsBDl1YzdB1UekQir.png?f=user_large

De vijf zonnepanelen (links op het plaatje) hebben zo nu en dan schaduw en de 20 stuks op de zuidkant hebben behoorlijk veel zon.
Woning staat in Geldermalsen.

Ik wil wel het maximale uit het huidige leg plan halen, dan denk ik dat 25 optimizer de beste optie is?

Edit, foto van het dak via google maps toegevoegd voor een betere beeldvorming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBiKG-Et_hsVNPb5IeyUWJP4TCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hSfLQZ2KBMGHuLSg4cI6J2wM.png?f=fotoalbum_large

Mvg,
Ricardo

[ Voor 33% gewijzigd door Ricard0o op 27-11-2020 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricard0o
Ze gaan er morgen op! Uiteindelijk ben ik uitgekomen op 7700 incl btw en dan worden er ook nog wat andere dingetjes gedaan.
Met vrijwel dezelfde spullen zoals ik beschreef in mijn eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisholstege
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-01-2024
Benieuwd hoe ze eruit zien. Over 2 weken krijg ik dezelfde.

5.940 Wp ZO/NW, Goodwe 3.6, Nunspeet

Pagina: 1