WiFi verbind maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Basnogwat
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2020
Mijn vraag
Wij hebben een heel sterk ziggopakket. Echter sinds vrijdag hebben wij een probleem. Een groot deel van de apparaten verbindt met het internet en heeft dan heel snel bereik. Echter er zijn een paar apparaten die wel verbinden met het internet maar geen bereik hebben. De apparaten betreffen telefoons, laptops en een PlayStation. Ik denk dat het een probleem is met de DNS, want als mensen wat opzoeken op Google bijvoorbeeld krijgen ze een fout met de DNS server.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo duurste pakket, dus aan de sterke van de verbindings ligt het waarschijnlijk niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe router, beter pakket, dns server van router veranderd in dns van Google, router gereset.

Kan iemand mij aub verder helpen :)?
Als iemand meer vragen heeft beantwoord ik ze graag. Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:03
Wat is een “heel sterk ziggopakket”? Heb je 1 wifi router waarmee alle apparaten verbinden, of heb je nog reparateurs oid geplaatst? Heb je de standaard dooddoeners als het resetten van je router al geprobeerd?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Alle “routers” die niet van Ziggo zijn uit je netwerk halen en je apparatuur gewoon op de router van Ziggo weer aansluiten.....

Anders inlezen over DHCP, dubbel NAT

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Basnogwat
cryptapix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:33:
Wat is een “heel sterk ziggopakket”? Heb je 1 wifi router waarmee alle apparaten verbinden, of heb je nog reparateurs oid geplaatst? Heb je de standaard dooddoeners als het resetten van je router al geprobeerd?
Het sterkste pakket dat op de ziggo site staat, bij de apparaten waar het internet het doet doet het internet het heel goed.
Dooddoeners al geprobeerd idd.

• Basnogwat
Breezers schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:33:
Alle “routers” die niet van Ziggo zijn uit je netwerk halen en je apparatuur gewoon op de router van Ziggo weer aansluiten.....

Anders inlezen over DHCP, dubbel NAT
Wij hebben 2 routers die niet van ziggo zijn en 3 wifiboosters. Het probleem is dat we de routers niet kunnen verwijderen omdat we in een best groot studentenhuis wonen en dan komt de WiFi niet meer bij de bovenste verdieping aan. (Daarnaast heeft de WiFi het altijd prima gedaan met de routers die niet van ziggo zijn).

Ik zal me inlezen hoop dat ik er wat van begrijp haha, bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Alle meuk na de Ziggo los.

Utp kabels naar de verdiepingen trekken.
En op de utp kabels access points aansluiten.

Dan voorspel ik dat je van 90% van je problemen af bent.
En die overige 10% los je op door de Ziggo in brugmodus te zetten en iets dat er voor gemaakt is het vele verkeer te laten afhandelen..

[ Voor 27% gewijzigd door jack zomer op 26-11-2020 21:00 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk op een device waar je wel WiFi maar geen 'internet' hebt eens naar de default gateway en of dat die default gateway qua IP-Adres overeenkomt met de settings van een apparaat waarop je wél internet hebt.

Uitgaande van windows spullen: "ipconfig /all" in een command / powershell window.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Om DNS uit te sluiten kun je op een van de PC's met problemen een aangepaste DNS opgeven.

• Basnogwat
MJV schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:02:
Om DNS uit te sluiten kun je op een van de PC's met problemen een aangepaste DNS opgeven.
Dit heb ik gedaan en werkte helaas niet.

• Basnogwat
jack zomer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:57:
Alle meuk na de Ziggo los.

Utp kabels naar de verdiepingen trekken.
En op de utp kabels access points aansluiten.

Dan voorspel ik dat je van 90% van je problemen af bent.
En die overige 10% los je op door de Ziggo in brugmodus te zetten en iets dat er voor gemaakt is het vele verkeer te laten afhandelen..
Wij hebben al utp kabels helemaal naar de bovenste verdieping, de access points zijn de routers (denk ik), en de routers doen het ook gewoon goed. Het probleem is dat sommige mensen met elke router kunnen verbinden en met elke router goed internet hebben, terwijl andere mensen met elke router kunnen verbinden maar geen internet hebben.

Wat is een brugmode?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je al naar alle verdiepingen kabels hebt getrokken, dan gebruikt je alleen het modem/router van Ziggo zoal;s deze is, alle andere routers dien je de router functie NIET te gebruiken. Dus deze overige routers gebruikt je puur als Acces Point. Daar waar je repeaters gebruikt, zou ik ook Acces Point gaan gebruiken. Met andere woorden gebruik alleen een router op de inkomende verbinding.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Basnogwat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:11:
[...]

Wij hebben al utp kabels helemaal naar de bovenste verdieping, de access points zijn de routers (denk ik), en de routers doen het ook gewoon goed. Het probleem is dat sommige mensen met elke router kunnen verbinden en met elke router goed internet hebben, terwijl andere mensen met elke router kunnen verbinden maar geen internet hebben.

Wat is een brugmode?
Alles wat een router is en na de Ziggo zit. Moet op access point gezet worden. Anders heb je 1 of meerdere routers die met de Ziggo om ruimte lopen te vechten. De enigste die ip moet uit geven is dat Ziggo ding.

Bridge modus gebruik je alleen als je een eigen router achter de Ziggo het verkeer wilt laten regelen,. In dat geval doet de Ziggo niks meer dan een brug zijn tussen jou router en het boze internet.
Tenzij je alle meuk die er nu links rechts en midden aan hangt gaat vervangen heb je geen brugmodus nodig. Niet activeren op de Ziggo daar komt in dat geval alleen maar ellende van

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een schopje van Wonen & Verbouwen naar Netwerken

Tweakers Discord

• Basnogwat
jack zomer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:19:
[...]

Alles wat een router is en na de Ziggo zit. Moet op access point gezet worden. Anders heb je 1 of meerdere routers die met de Ziggo om ruimte lopen te vechten. De enigste die ip moet uit geven is dat Ziggo ding.

Bridge modus gebruik je alleen als je een eigen router achter de Ziggo het verkeer wilt laten regelen,. In dat geval doet de Ziggo niks meer dan een brug zijn tussen jou router en het boze internet.

Tenzij je alle meuk die er nu links rechts en midden aan hangt gaat vervangen heb je geen brugmodus nodig. Niet activeren op de Ziggo daar komt in dat geval alleen maar ellende van
Ah oke, dit is een goede tip en ik ga het proberen. Echter denk ik dat alsnog dit niet de aard van het probleem is, want het gaat er echt om dat sommige apparaten 0 WiFi hebben terwijl andere hele goed hebben.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Ik had een soort gelijk probleem ,telefoons Apple, laptops Apple , tv lg
verbonden wel maar geen internet.
ik heb toen mijn kanaal van wifi naar 60 gezet (5G)
En de beveiliging naar WPA2-PSK gezet.
In mijn ziggo router.

Nu werkt alles als een zonnetje.
Ook snel internet op alle apparaten.

• Basnogwat
binbero schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:58:
Ik had een soort gelijk probleem ,telefoons Apple, laptops Apple , tv lg
verbonden wel maar geen internet.
ik heb toen mijn kanaal van wifi naar 60 gezet (5G)
En de beveiliging naar WPA2-PSK gezet.
In mijn ziggo router.

Nu werkt alles als een zonnetje.
Ook snel internet op alle apparaten.
Gedaan en werkte helaas allebei niet.
Pagina: 1