Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

deze week ga ik maar eens een nieuwe GSM kopen :)

heeft er iemand info of een site over hoeveel straling (nieuwe)GSM toestellen uitzenden ?

ik weet dat het wettelijke maximum 3ghz is maar ik wil het liefst er 1 hebben die zo min mogelijk straling uitzend ;)

Verwijderd

hmmz het zou toch op de verpakkingen komen te staan bij sommige telefoons hoeveel straling ze afgeven ofzo ?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Zal zeker vermeld moeten staan ja. Maar de wat 'grotere' merken zullen zeker ok zijn lijkt me.

Verwijderd

ja je gaat er iig echt niet dood aan :+ die straling staat gelijk aan dede straling van een magnetron ofzo heb ik ooit ergens gelezen :+
en ik weet niet hoeveel je belt maar als je niet meer dan 2 uur per dag belt is er helemaal niks aan de hand :)

edit:
zow dan
:+

• HGM
  • Niet online

HGM

toch is dr geloof ik een keer een Philips gsmetje gweest dan in Europa ok was, maar in de US niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 13:27 schreef mafiasven het volgende:
die straling staat gelijk aan zoveel duizendste van de straling van een magnetron ofzo heb ik ooit ergens gelezen :+
Umm:
Op dit moment stralen de meeste mobiele telefoons in het gebied rondom de 1 Gigaherz, hetzelfde frequentiegebied waarop magnetrons het vlees verwarmen.
bron: http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1500_154169,00.html

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 13:34 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Umm:
[..]

ja of t was te vergelijken met een magnetron moest ook ff diep graven :+ maar iig was het niet al teveel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 13:48 schreef mafiasven het volgende:

[..]

maar iig was het niet al teveel :)
Dat dachten ze in 1944 ook over Nucleaire straling en ik wil het risico graag een beetje inperken ;)

Verwijderd

maar bel je veel per dag ?

• HGM
  • Niet online

HGM

ach er zijn wel ongezondere dingen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij doen de telefoons van de meeste grote merken (Nokia, Motorol, Ericsson) niet echt meer voor elkaar onder tegenwoordig.
Het kan ook schelen om een provider te pakken met goed bereik, hoeft je foon niet telkens opnieuw het netwerk te zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 13:59 schreef mafiasven het volgende:
maar bel je veel per dag ?
+- 30 minuten per dag... ;(

Verwijderd

GSM golven zijn niet hoogfrequent genoeg om een ioniserende (Lees: Schadelijke) werking tot gevolg te hebben. Je hersenpan wordt wel enkele micrograden opgewarmd.
Of ze nog neveneffecten hebben is vooralsnog niet bekend...

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 13:34 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Umm:
[..]

daarom wordt je oor altijd zo warm als je lang aan de telefoon zit :+

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 14:33 schreef BAZZA het volgende:

[..]

+- 30 minuten per dag... ;(
ow dan is er al helemaal niks aan de hand.. kweet wel dat ze een keer gezegd hebben als je meer dan 2 uur per dag belt dat het dan verstandig is om een handsfree zet te nemen meer niet :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 15:31 schreef mafiasven het volgende:

[..]

ow dan is er al helemaal niks aan de hand.. kweet wel dat ze een keer gezegd hebben als je meer dan 2 uur per dag belt dat het dan verstandig is om een handsfree zet te nemen meer niet :+
Misschien dan toch maar een handsfree setje kopen :)

Voor de zekerheid ;)

vroeger dacht men zelfs dat roken gezond was ( :? ) dus je weet nooit....

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 00:29
Tja, je kan er goed op letten natuurlijk maar ja als je in de bus zit en naast je zit iemand te telefoneren heb je volgens mij hetzelfde effect, niet?

Verwijderd

motorola heeft het minste, en voor de rest is het gemiddeld, maar geen Bossch kopen die is het hoogste :)

ik had ergens een tabelletje, maar ben ik kwijt zoals gewoonlijk

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 17:41 schreef bavara het volgende:
Tja, je kan er goed op letten natuurlijk maar ja als je in de bus zit en naast je zit iemand te telefoneren heb je volgens mij hetzelfde effect, niet?
minder volgens mij want je houdt je phone niet aan je oor.

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 17:41 schreef bavara het volgende:
Nee, idd veel minder, de straling verspreidt zich bolvormig, zo ook de intensiteit.
That's why headsetjes worden gebruikt.

Later!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 17:03

Allardie

AT..

Ghz heeft toch helemaal niks te maken met de hoeveelheid straling die je uitzend? Het is alleen een aanwijzing voor welke frequentie hij uitzend bijvoorbeeld, hoeveelheid straling meet je toch in Watt per m2 ofzo of in Tesla?

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 19:37 schreef Allardie het volgende:
Ghz heeft toch helemaal niks te maken met de hoeveelheid straling die je uitzend? Het is alleen een aanwijzing voor welke frequentie hij uitzend bijvoorbeeld, hoeveelheid straling meet je toch in Watt per m2 ofzo of in Tesla?
De eenheid Tesla gebruik je voor statische magnetiche velden.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Op zondag 12 augustus 2001 18:36 schreef tva_goku het volgende:
motorola heeft het minste, en voor de rest is het gemiddeld, maar geen Bossch kopen die is het hoogste :)

ik had ergens een tabelletje, maar ben ik kwijt zoals gewoonlijk
'k heb een oude bossch welke in een kapote magentron leg. vervolgens leg ik mijn stukje vlees ofzo erbij en bel naar dat ding. na een paar keer bellen is mijn spulletje ontdooit :)

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:13 schreef NAD het volgende:
GSM golven zijn niet hoogfrequent genoeg om een ioniserende (Lees: Schadelijke) werking tot gevolg te hebben. Je hersenpan wordt wel enkele micrograden opgewarmd.
Of ze nog neveneffecten hebben is vooralsnog niet bekend...
Waar de fuck heb je dit nou weer vandaan? ik hoop dat je realiseert dat de frequentie en de hoeveelheid energie niet eens bepalend is voor de hoeveelheid ioniserende werking in het menselijk weefsel. een slechte aanpassing van de antenne (lees slechte antenne) zorgt er voor dat er geen draaggolf uitgezonden wordt zoals meeste 'schone' zenders van ons zendamateurs, maar dat er een rampzalige straling uitgezonden wordt met ongewoon hoge pieken op harmonischen van de draaggolf frequentie.. en mocht het nou net zo zijn dat er maar HEEEEEEEL weinig GSM's zijn met een DEGELIJKE antenne.. persoonlijk heb ik een hoop telefoon's onder handen gehad met een zelfgemaakte, iets aangepaste, veldsterktemeter en de nokia7110 kwam oa. het beste uit de bus.. let iig op dat je een telefoon MET antenne koopt als je hoofd je lief is. probeer een oude monitor op te zoeken die stoort bij de meeste GSM's.. probeer dan wat andere GSM's en diegene die niet storen zijn al halverwege je test doorgekomen..

suc6,

iemand die het ook belangerijk vind
dat zijn (eigen) zenders en gsm's
een schoon signaal de lucht insturen.

Verwijderd

Ik weet wel dat je lichaamstemperatuur 0.2 graden celcius in temperatuur stijgt na een half uur bellen. De temp klopt zeker weten, de tijd kan ik verkeerd hebben.

Dus als je het koud hebt...
Pagina: 1