Headset gaming/muziek/bellen <€50

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Beste mede-Tweakers,

Ik zoek een?
Headset

Wat is je budget?
Het liefst minder dan €50, want ik vermoed dat ik geen duurder model nodig heb.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ermee te gaan gamen (Rocket League, Minecraft) en om (piano)muziek op af te spelen. Ook ander YouTube gebruik. Mogelijk ook om later te gebruiken bij een Silent System (piano). Verder zal ik hem gebruiken om te bellen met vrienden (Discord) en af en toe Teams voor school (luisteren, nauwelijks praten).

Voor het geval dat het van belang is, ik zal hem voornamelijk gebruiken i.c.m. een HP laptop en Realme telefoon

Ik ben dus op zoek naar een headset met de volgende eisen:
-Een redelijk goede geluidsweergave (ook qua dynamisch bereik)
-Een wat zwaardere bass dan nu (34mm)
-Een 'voldoende' microfoon (losse stick is beter dan gat in de schelp?)
-Passieve noise cancelling

Ik kom nu van een Creatieve WP-350. (linker oorschelp afgebroken) Over het algemeen ben ik daar aardig tevreden mee wat betreft geluidskwaliteit en draagcomfort, al is het on-ear design wel wat vervelend voor je oren na een tijdje. Wat ik wel vervelend vond is de Micro-USB port voor opladen en het feit dat vrienden klaagden over de microfoonkwaliteit. Hierom wil ik dus dat de microfoon geen minpunt is.

Wat heb je zelf al gevonden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Gaming headsetsRazer Kraken (2019) Zwart€ 39,53€ 39,53
1Gaming headsetsSharkoon B1€ 38,12€ 38,12
1Gaming headsetsSharkoon Rush ER2 (Zwart/Blauw)€ 27,-€ 27,-
1Gaming headsetsTurtle Beach Ear Force Recon 50P Blauw/Zwart€ 19,98€ 19,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 124,63

Ik heb van verschillende prijzen iets kunnen vinden wat wel prima lijkt, maar de Razer Kraken steekt er, niet verwonderlijk gezien de prijs, wel bovenuit door de grote drivers, het surround sound en het grotere dynamische bereik (zegt dat misschien dat hij bij minder extreme frequenties een beter geluid weergeeft omdat hij niet aan z'n max zit?). De microfoon lijkt echter op papier wel wat minder goed te zijn dan de Sharkoon B1 of ER2.

Welke vragen heb je hier nog over?
-Is surround sound het waard?
-Zijn er nog belangrijke aspecten van een headset die ik over het hoofd ( ;) ) zie?

Alvast bedankt!