• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-11 19:30
Een paar dagen geleden installeerde ik de nieuwste beveiligingsupdate voor mijn (Samsung-)telefoon en kreeg ik de volgende melding:
Wi-Fi Calling is on
Your location info will be sent to Google and your service provider if Wi-Fi Calling is available.

This allows rescue teams to find your location during a Wi-Fi emergency call.

[Don't send] [Send]
Weet iemand hier het fijne van? Dat mijn locatie naar mijn provider (Tele2) gestuurd zou worden, is voor mij niet zo'n probleem, maar ik heb liever niet dat mijn locatie naar Google wordt gestuurd en ik snap ook niet waarom dat nodig zou zijn.

Als ik op [Don't send] druk gaat wifi-bellen trouwens ook gewoon aan, maar wordt mijn locatie dan wel meegestuurd als ik ooit 112 moet bellen?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Lrrr schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:24:
Een paar dagen geleden installeerde ik de nieuwste beveiligingsupdate voor mijn (Samsung-)telefoon en kreeg ik de volgende melding:

[...]

Weet iemand hier het fijne van? Dat mijn locatie naar mijn provider (Tele2) gestuurd zou worden, is voor mij niet zo'n probleem, maar ik heb liever niet dat mijn locatie naar Google wordt gestuurd en ik snap ook niet waarom dat nodig zou zijn.

Als ik op [Don't send] druk gaat wifi-bellen trouwens ook gewoon aan, maar wordt mijn locatie dan wel meegestuurd als ik ooit 112 moet bellen?
In België hebben we daar deze app voor. Ik weet niet of er een Nederlands alternatief is?