Einde Account
ik trek de broek op. het sfeetje hier is toch naar de maan
ik trek de broek op. het sfeetje hier is toch naar de maan
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:40 . Reden: einde account ]
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:40 . Reden: einde account ]
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:40 ]
Oké, dan lijkt het alsnog huiswerk :-) ook na school heb je dat wel eens.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:16:
ik ben 36 ik zit niet meer op school
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:40 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:41 ]
Dan was je negen toen cidr werd ingevoerd. Ik vraag me altijd weer af waar die referenties naar klasse A/B/C toch vandaan blijven komen.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:16:
ik ben 36 ik zit niet meer op school
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:41 ]
Je hebt het hier over overlappende subnetten, maar in je tekening zie ik dat niet terug (tenzij die 191 voor subnet X eigenlijk 192 moet zijn). Als het 191 is, ben je er al met een router en de juiste ACLs. Als X 192 is, zul je NAT moeten gaan toepassen.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:25:
Een router ertussen zou geen probleem zijn het simpelste is voor op dit moment is een virtuele OpenWrt het simpelste te realiseren. Hier kan ik op dit moment ook wat mee testen. Maar een router met aan beide zijden een overlappende subnet kan dat wel?
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:41 ]
De referentie is ook nog eens incorrect, een netmask van 255.255.254.0 heeft geen enkele relatie met voorheen "Class B".hcQd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:28:
[...]
Dan was je negen toen cidr werd ingevoerd. Ik vraag me altijd weer af waar die referenties naar klasse A/B/C toch vandaan blijven komen.
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 11:42 ]
Als je er 2 subnets kunt aanmaken, dan router je toch tussen de netwerken ?Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:25:
Wat ik bereiken wil: Subnet X zit op een VPN router, welke? Een IXON router (https://www.ixon.cloud) deze zijn ontwikkeld om te werken en niet om in te stellen, je kunt er veel geinige dingen mee doen maar ze zijn nou een maal niet geschikt om ingewikkelde router taken te doen. Je kunt bijvoorbeeld 2 subnets instellen maar niet dat ze allebei een eigen poort hebben oftewel je maakt er 1 grote soep van. De 2 netwerken die erop moeten komen mogen absoluut niet met elkaar in verbinding mogen komen. Bovendien zijn er nog een aantal deelnemers in subnet X die wel bij Y en Z moeten kunnen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 26-11-2020 21:23 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
In hedendaagse opleidingen en cursussen wordt nog altijd aandacht besteed aan zowel classful als classless routing, dus de klasses A t/m E blijven daar vandaan komenhcQd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:28:
[...]
Dan was je negen toen cidr werd ingevoerd. Ik vraag me altijd weer af waar die referenties naar klasse A/B/C toch vandaan blijven komen.
I reject your reality and substitute my own
Ik weet uiteraard niet welke leeftijd jij hebt maar ik denk niet dat iemand het hier ooit nog mee gaat maken dat we die 'classes' niet meer (moeten) kennen én dat we dus eigenijk technisch én ritueel van IPv4 afscheid hebben kunnen gaan nemen.nelizmastr schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:32:
[...]
In hedendaagse opleidingen en cursussen wordt nog altijd aandacht besteed aan zowel classful als classless routing, dus de klasses A t/m E blijven daar vandaan komen![]()
Dat gaat ook niet stoppen in de nabije toekomst
Dat denk ik ook niet neeWill_M schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:36:
[...]
Ik weet uiteraard niet welke leeftijd jij hebt maar ik denk niet dat iemand het hier ooit nog mee gaat maken dat we die 'classes' niet meer (moeten) kennen én dat we dus eigenijk technisch én ritueel van IPv4 afscheid hebben kunnen gaan nemen.
I reject your reality and substitute my own
Deze zijn nog steeds een onderdeel van CCNA. Waarbij class less subnetting wel ook direct geleerd word.hcQd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:28:
[...]
OverlapSendy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:11:
Wat is dan het probleem?
Het antwoord is een router met 3 interfaces die het /23 nat naar iets non-overlapping. Daarnaast moet je ACLs op de poorten plaatsen om communicatie tussen Y en Z te voorkomen. Maar dit ontwerp zou pijn doen aan mijn ogen e. Fundamenteel anders geïmplementeerd moeten worden.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:13:
Hoi Allemaal,
Het volgende wil ik graag voor el kaar krijgen:
[Afbeelding]
Deelnemers van Subnet X, (Class B ), moeten subnet Y en Z kunnen benaderen
Y en Z mogen elkaar niet kunnen benaderen, ook niet als ik een deelnemer in netwerk X een 192.168.11.x adres geef mag deze niet in staat zijn Y te bereiken. Hardware matig zijn de netwerken al gescheiden.
Hoe krijg ik zoiets nou goed voor elkaar? Met IP based v-lans of een router?
[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 26-11-2020 23:19 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ik zou bijna aan @Verwijderd willen gaan vragen hoeveel apparaten hij pér locatie (netwerk?) nodig denkt te gaan hebben. Volgens mij heeft íe aan een paar /29 of /30 netwerken ook wel genoeg
Nee, overlap is niet het probleem. Zoals TS zelf al zei:
Maak daar 192.168.12.0/24 van en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zonVerwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:54:
[...]
X = 192.168.10.0/23 = is iets wat ik op mijn hobbykamer heb uitgedacht
[...]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Wel in het initiele voorbeeld, de toevoeging kwam pas later.Brahiewahiewa schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:39:
Nee, overlap is niet het probleem. Zoals TS zelf al zei:
Wat ik dus ook al schreef.Maak daar 192.168.12.0/24 van en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon
[ Voor 96% gewijzigd door Vorkie op 28-11-2020 12:56 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq