Domme wandschakelaar vervangen met slimme variant.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Smarthomenoob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12-2020
Hi Tweakers!!

Na een nieuw huis te hebben gekocht ben ik m’n verlichting langzaam slim aan het maken. Ik wil graag een niet slimme lamp met een niet slimme schakelaar, slim gaan aansturen. Hue lampen had ik altijd in m’n oude huis maar ik vond de schakelaars naast m’n normale schakelaars niet geweldig dus wil graag een optie waar ik met de schakelaar gewoon ‘dom’ mijn licht kan uit en aan doen maar wil ook graag de optie om dit te doen via m’n smartphone.

Ik heb al Homey waarmee ik al een aantal slimme dimmers aanstuur maar kan geen aan/uit schakelaars vinden (Ik ben een enkele schakelaar nodig die aan te sluiten is met twee draden).

Dus ik zoek eigenlijk een schakelaar waar ik m’n domme schakelaar mee van vervangen.

Wie heeft er suggesties?

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 11:44
Eigenlijk ben je dus op zoek naar een alternatief voor HUE? Een slimme lamp met slimme schakelaar.

Is de Lidl of IKEA versie dan niet iets om naar te kijken?

• bvw
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 18:48

bvw

Heb zelf mijn huis vol liggen met Sonoff basics, geprogrammeerd met Tasmota en aangestuurd met Homeassitant. Heb al eens zitten kijken naar de lichtknopjes van hun, volgens mij past dat jou situatie prima.

Geen ervaring mee maar ben wel tevreden over de andere sonoff spullen.

https://www.itead.cc/sonoff-touch.html

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik heb deze besteld voor de Hue verlichting voor mijn overloop. Past en staat perfect t.o.v. al mijn andere schakelmateriaal. Duur, maar werkt zonder batterij etc. Bedrading van je schakelaar doorverbinden, Hue lamp ophangen, klaar.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
Smarthomenoob schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:44:
Hi Tweakers!!

Na een nieuw huis te hebben gekocht ben ik m’n verlichting langzaam slim aan het maken. Ik wil graag een niet slimme lamp met een niet slimme schakelaar, slim gaan aansturen. Hue lampen had ik altijd in m’n oude huis maar ik vond de schakelaars naast m’n normale schakelaars niet geweldig dus wil graag een optie waar ik met de schakelaar gewoon ‘dom’ mijn licht kan uit en aan doen maar wil ook graag de optie om dit te doen via m’n smartphone.

Ik heb al Homey waarmee ik al een aantal slimme dimmers aanstuur maar kan geen aan/uit schakelaars vinden (Ik ben een enkele schakelaar nodig die aan te sluiten is met twee draden).

Dus ik zoek eigenlijk een schakelaar waar ik m’n domme schakelaar mee van vervangen.

Wie heeft er suggesties?
https://shop.shelly.cloud/ ;)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Smarthomenoob Kijk ook eens bij/naar Niko schakelmateriaal. -> Niko / HUE Daarmee maak je slimme lampen bedienbaar met een slimme schakelaar welke ook netjes in te bouwen is

Spul word tegenwoordig o.a. ook bij de Hornbach verkocht, in 't verleden werd 't spul alleen aan installateurs geleverd.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 26-11-2020 19:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1