Sinds mijn nieuw gekochte MSI RTX 3070 Gaming Trio wordt mijn CPU meer gebottlenecked dan verwacht. Dus ben ik van plan wat onderdelen bij te bestellen. Ik heb ondertussen een Ryzen 5600X in pre-order staan en ben ik verder nog op zoek naar een nieuw moederbord met ram en cpu koeler. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ze wordt vooral voor gaming gebruikt. Ik ga niet overklokken! Het systeem moet snel en stabiel draaien. Verder hoef ik ook geen kermis pc, gezien de pc-kast niet doorzichtig is.
Ik zoek een?
Een x570 MSI moederbord (hopelijk iets meer rek voor toekomstige cpu's). Ik dacht zelf aan een MSI MAG X570 Tomahawk Wifi
Verder zoek ik geschikte ram geheugen. Echter hier geen kaas van gegeten. Na wat research zegt de ene 3200Mhz en de andere weer 3600/4000Mhz en het zelfde met CL16, CL18 etc. Wat is wijsheid?
Zelf heb ik een ThermalRight ultra 120 extreme CPU-koeler. Voldoet deze nog? Ik kan zo geen bracket voor am4 vinden.
Wat is je budget?
300 a 400 euries
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI: ik heb nu een msi videokaart en heb altijd goede ervaringen gehad met msi. Asus moederbordjes branden bij mij altijd door. 2x gebeurd al
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het systeem verder draaien met de volgende al beschikbare componenten:
PC kast: Lian Li PC-A17B
Voeding: Be Quiet Dark power pro 750 watt
Videokaart: MSI RTX 3070 Gaming Trio
CPU: AMD Ryzen 5600X (hopelijk bijna beschikbaar)
SSD: 850 EVO & 860 EVO
CPU koeler: ThermalRight ultra 120 extreme
Vooral qua ram geheugen ga ik er niet uitkomen denk. Dus hoop ik dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen. Ik hoor graag van jullie
Ze wordt vooral voor gaming gebruikt. Ik ga niet overklokken! Het systeem moet snel en stabiel draaien. Verder hoef ik ook geen kermis pc, gezien de pc-kast niet doorzichtig is.
Ik zoek een?
Een x570 MSI moederbord (hopelijk iets meer rek voor toekomstige cpu's). Ik dacht zelf aan een MSI MAG X570 Tomahawk Wifi
Verder zoek ik geschikte ram geheugen. Echter hier geen kaas van gegeten. Na wat research zegt de ene 3200Mhz en de andere weer 3600/4000Mhz en het zelfde met CL16, CL18 etc. Wat is wijsheid?
Zelf heb ik een ThermalRight ultra 120 extreme CPU-koeler. Voldoet deze nog? Ik kan zo geen bracket voor am4 vinden.
Wat is je budget?
300 a 400 euries
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI: ik heb nu een msi videokaart en heb altijd goede ervaringen gehad met msi. Asus moederbordjes branden bij mij altijd door. 2x gebeurd al
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het systeem verder draaien met de volgende al beschikbare componenten:
PC kast: Lian Li PC-A17B
Voeding: Be Quiet Dark power pro 750 watt
Videokaart: MSI RTX 3070 Gaming Trio
CPU: AMD Ryzen 5600X (hopelijk bijna beschikbaar)
SSD: 850 EVO & 860 EVO
CPU koeler: ThermalRight ultra 120 extreme
Vooral qua ram geheugen ga ik er niet uitkomen denk. Dus hoop ik dat jullie mij in de goede richting kunnen sturen. Ik hoor graag van jullie