Dag mede-tweakers,
Ik heb al best een tijd terug een pc samengesteld op basis van een post van iemand hier op het forum. In mijn inventaris is te zien welke componenten ik hiervoor heb gekocht: gallery: Jarige.
Nou is het zo dat ik me al een tijdje stoor aan hoe luidruchtig mijn pc is. De fans die bovenop de kast zitten maken erg veel herrie en lijken niet echt een idle stand te kennen. Ze staan permanent volledig aan lijkt het wel en het is net een opstijgend vliegtuig.
Ik ben vooral op zoek naar manieren om mijn pc stiller te maken. Ik vermoed dat configuratie hierin nog wat verschil zou kunnen maken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met mijn onderzoek. Mocht configuratie niet kunnen om wat voor een reden dan ook (ik las iets over 3 pins, 4 pins, maar ik begreep dat niet geheel) dan zijn nieuwe fans ook nog een optie, maar ik zou graag eerst de goedkopere optie willen onderzoeken.
Weet iemand misschien welke dingen ik zou kunnen proberen om mijn systeem stiller te maken?
Dank alvast!
Ik heb al best een tijd terug een pc samengesteld op basis van een post van iemand hier op het forum. In mijn inventaris is te zien welke componenten ik hiervoor heb gekocht: gallery: Jarige.
Nou is het zo dat ik me al een tijdje stoor aan hoe luidruchtig mijn pc is. De fans die bovenop de kast zitten maken erg veel herrie en lijken niet echt een idle stand te kennen. Ze staan permanent volledig aan lijkt het wel en het is net een opstijgend vliegtuig.
Ik ben vooral op zoek naar manieren om mijn pc stiller te maken. Ik vermoed dat configuratie hierin nog wat verschil zou kunnen maken, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met mijn onderzoek. Mocht configuratie niet kunnen om wat voor een reden dan ook (ik las iets over 3 pins, 4 pins, maar ik begreep dat niet geheel) dan zijn nieuwe fans ook nog een optie, maar ik zou graag eerst de goedkopere optie willen onderzoeken.
Weet iemand misschien welke dingen ik zou kunnen proberen om mijn systeem stiller te maken?
Dank alvast!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 215,50 | € 215,50 |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix B350-F Gaming | € 173,- | € 173,- |
1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 83,34 | € 83,34 |
1 | Monitoren | Asus ROG Swift PG248Q Zwart | € 395,31 | € 395,31 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 48,99 | € 48,99 |
1 | Ventilatoren | Corsair ML120 (2-pack), 120mm | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Muizen | Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse | € 64,74 | € 64,74 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,90 | € 141,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.213,58 |
[ Voor 60% gewijzigd door Bolletje op 26-11-2020 16:47 . Reden: even je lijst in je bericht gezet ]