Vraag

• Daanthk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-07 07:45
Ik zoek een?
32 inch 4K gaming monitor

Wat is je budget?
Maximaal 550 euro, met een sterke voorkeur voor een product met de beste prijs/kwaliteit verhouding

Heb je bepaalde voorkeuren?
  • Ik speel regelmatig competitieve games, dus een lage responsetijd is gewenst. Hoeft geen 1ms te zijn, maar alles boven de 15/20ms is toch wel aan de hoge kant.
  • Hoewel een hoge refreshrate (120Hz+) super chill zou zijn, weet ik dat je die niet gaat vinden in deze prijsklasse. Ik neem dus genoegen met 60Hz.
  • Ik heb nooit een curved monitor gehad, en dit lijkt me zelf ook niet super praktisch in het dagelijks gebruik. Het is geen keiharde eis, maar ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar non-curved displays.
  • Net als de hoge refreshrate, is ondersteuning voor HDR iets dat me fijn lijkt, maar ook lastig zal zijn voor deze prijs.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
De monitor komt op een (in hoogte verstelbaar) bureau te staan, en zal voornamelijk gebruikt worden om op te gamen met een PS5. Echter zal ik er ook dagelijks gebruik van maken voor werk en opleiding, dus het zou fijn zijn als er meer dan 1 HDMI poort aanwezig is. Ook ben ik van plan ergens in de toekomst een nieuwe PC aan te schaffen, maar waarschijnlijk zal ik dan ook mijn monitor vervangen voor een model met een hoge refreshrate.

Wat ik zelf al heb gevonden:Welke vragen heb je nog?
  1. Ik vind ontzettend veel verschillende monitoren met flink uiteenlopende prijzen, terwijl de specs er niet heel anders uit zien. Wat zijn de waardevolle dingen die je bij een monitor van €550 wel hebt, en bij eentje van €300 niet?
  2. Is er in de afgelopen jaren veel verbeterd in de nieuwere modellen, of is het ook prima om naar modellen uit bijv. 2017 (of daarvoor) te kijken?
Onwijs bedankt voor het meedenken! Alle suggesties en vragen zijn welkom, ik vind het zelf erg lastig om een keuze te maken...

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
Van die 8 stuks die je gevonden hebt. Heb je ze vergeleken? Wat zijn jouw bevindingen?