Programma om Apple Logic Board schematics te lezen?

Pagina: 1
Acties:

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-02 10:26
Goedemiddag allen,

Ik zit met een defecte MacBook Pro en wil graag wat bijleren en kijken of ik deze eventueel kan fixen. Ik had graag de schematics voor mijn type ergens gekocht of gedownload. Hierbij komen dan 2 vragen:
  1. Welke software gebruiken jullie om deze soort schematics te kunnen lezen. Graag interactief zodat ik op het board view menu een component kan aanklikken die me dan meteen informatie geeft over zijn connecties en pdf schema. Liefst ook gratis (het is voor non professional use). Tips?
  2. Aan welke schematic sites zweren jullie trouw en hebben jullie altijd correcte schematics ontvangen? Ik kom er tientallen tegen die MacBook board schematics verkopen via wat Google searches, maar geen idee of hier veel verschil in zit?
Hartelijk dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:13

ThaHandy

Discovery Channel

Youtube kanaal van Louis Rossmann nog niet tegen gekomen? Hij gebruik de software van pldaniels.com

• BramCoding
ThaHandy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:42:
Youtube kanaal van Louis Rossmann nog niet tegen gekomen? Hij gebruik de software van pldaniels.com
Die had ik al gezien maar kost 140$, dus wou eerst even kijken wat anderen gebruiken wat eventueel gratis is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Openboardview is vrijwel hetzelfde programma van dezelfde maker en is gratis (Y) Niet helemaal interactief zoals jij het omschrijft, iets met dubbeltje en eerste rang zou ik zeggen :)

Schematics moet je niet kopen, die handelaren verkopen ook maar gewoon door wat er op internet rondzwerft. Even Googlen op boardnummer (820-xxxx) + boardview en je kunt er een hoop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Ondertussen Openboardview eens gedownload en lijkt inderdaad heel hard op wat Louis Rossmann gebruikt. Van dezelfde maker dacht ik zelf. Alleen nu handmatig door de pdf's gaan maar dat lukt nu nog wel.

Schema's gevonden op BadCaps. Bijna elke andere site vroeg me 5 dollar :p