Toon posts:

@home 2 e Computernaam maar wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb hier 2 computers met 1 de orginele @home netwerkaart en de andere een gewone netwerk kaart ik heb netjes een 2 computernaam aan gevraagd kost een 10 tje meer in de maand maar dan zou ik met 2 pc's tegelijk op het internet kunnnen ik heb hier een hub enz enz ik heb al het matriaal alleen ik krijg mijn netwerk niet werkend!
Wie kan me Helpen! post replay

Alvast Hartelijk dan!

Verwijderd

meer info, betreffende je opstelling, kabels, software en dergelijke

Verwijderd

Topicstarter
i kheb verder nog niks ik heb straight kabel
verder normaal

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Kabels in de hub ?

Zelfde werkgroep ?
Goede IP's ?

Geef eens wat info...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Als je niet zo goed weet wat voor info je moet geven, vertel dan op zijn minst wat je zoal geprobeerd hebt.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

wordt de NIC ondersteund door @home
werkt de hub correct
staat de 2e cpu name correct
(werkgroep is nog niet relevant)

switch de utp's
sluit de tweede cpu direct op het modem
zet firewall uit

als het dan niet lukt.. koop dan maar een gameboy

*D

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Je krijgt je netwerk niet werkend zeg je.
Dus je kunt wel allebei tegelijk internetten ???
Ik denk dat de 2 PC's niet in hetzelfde SUBNET zitten
controleer dat eens.
Als je niet weet hoe dan geef ff door welk OS je gebruikt...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

inderdaad, als internet wel werkt, maar het netwerk niet, dan ligt het aan het subnet, dat kan je oplossen met "route add"

Verwijderd

@home kabel modem op hub aansluit in de uplink poort (meestal de meest linkse als je de poorten voor je hebt)
Anders kijken of het lampje rechts (modem voor je ) gaat branden, is dit niet het geval druk dan het knopje bij de uplink poort in als die er zit dan zou het lampje moeten gaan branden. Heb je geen knopje daar? dan moet je even een CROSS kabeltje gaan halen dan gaat het wel lukken!

vervolgens met normale utp (straigth zoals je zei) kabel de pc's stuk voor stuk op de hub aansluiten, en de 2e pc net zo instellen als de eerste en draaien maar.

Zo werkt dat hier ook.

als je pc naam is: CC1234-A dan vul je die in bij de eerste pc en CC1234-B bij de 2e en zet je voor de vergemakkeling alle beide pc's op "ip vragen van dhcp server" (zoiets) bij tcp/ip instellingen van je netwerkkaart.

PC naam kan verschillen bij jou, bij mij was de 2e pc een B erachter terwijl de eerste een A heeft.

Enjoy :7

Verwijderd

Staat ook allemaal in je handleiding hoor hoe je je pc moet instellen!!! :D

Een 2e pc is niet anders als de 1e behalve de pc naam en dat je ze allebei op de hub moet aansluiten en het modem ook ;)

Zorg wel dat je goede kabels en nic's hebt.

Ohja, pasop met het overnemen van DNS adressen,subnetmasker e.d. bij je 2e pc want die zijn bij mij NIET hetzelfde als bij de 1e pc. Maar dat stond ook op het overzicht dat je hebt gekregen bij het aanvragen van het 2e ip...

Daarom is het handig om het eerste op DHCP intestellen.

Verwijderd

Waar stel ik de computernaam in? ik heb net xp prof geinstalleerd, maar dus geen internet.........
Pagina: 1