McAfee protected HDD op een Bitlocker laptop gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hoi,

Ik loop nu al een paar dagen te zoeken naar een goede oplossing. Ik heb van mijn werkgever een McAfee protected laptop, elke HDD/UDB die je wilt gebruiken moet encrypted zijn door McAfee. Ik heb dus mijn backup disk hiervoor en prima werkt dat.

Echter heb ik ook een laptop van de klant waar ik werk en die is met Bitlocker beveiligd.

Het probleem is nu dat ik mijn HDD niet kan gebruiken op de bitlocker laptop zonder de hdd eerst te encrypten met bitlocker. Dat gaat dus niet ;-)

Kennen jullie misschien een oplossing hiervoor?

PS
JA, ik mag mijn harddisk voor beide gebruiken. Toestemming voor gekregen mits het aan de beveiligingstarnaard voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:32
Begrijp ik het goed dat er een policy is op de klant laptop die Bitlocker enforced en dat jouw disk al encrypted is met McAfee?

Met de IT afdelingen in gesprek gaan voor een exclusion is je enige echte oplossing. Een alternatief zou kunnen zijn dat je McAfee Bitlocker laat gebruiken voor encryptie. Hang je hem vervolgens aan de laptop van de klant dan zal die hem niet kunnen encrypted en is er "niks aan de hand" anders dan dat hun policy niet correct toegepast kan worden.

• rikoos
The Realone schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:36:
Begrijp ik het goed dat er een policy is op de klant laptop die Bitlocker enforced en dat jouw disk al encrypted is met McAfee?
Correct
Met de IT afdelingen in gesprek gaan voor een exclusion is je enige echte oplossing.
Beide coorperate bedrijven dus bijna geen mogelijkheid hiervoor ;-( Jammer, had al een vermoeden dat het technisch mogelijk zou zijn maar de policies het verbieden. Thnx anyway voor je reactie!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:32
Heb je het al eens gewoon geprobeerd? Ik ken McAfee verder niet inhoudelijk maar waarschijnlijk kan het zowel zijn eigen encryptie als managed Bitlocker gebruiken. In het geval van het laatste is er niet zo'n probleem. Een Bitlocker policy zal normaal gesproken niet zomaar een device wipen en opnieuw encrypten.

• rikoos
Ik zie dat het normaal aangepast kan worden maar, je raad het al, de optie om dat aan te passen staat op grijs :-( Er zit niets anders op dan een verzoek bij support in te schieten om te proberen die optie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rikoos schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:13:
Ik zie dat het normaal aangepast kan worden maar, je raad het al, de optie om dat aan te passen staat op grijs :-( Er zit niets anders op dan een verzoek bij support in te schieten om te proberen die optie te krijgen.
Als het puur om een backup schijf gaat, kun je gewoon twee backup disks hanteren?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou bijna gaan denken dat de klant waar je voor werkt niet wil dat er data naar binnen (óf naar buiten) gesmokkeld gaat worden via externe opslagmedia?

Waarom zouden bedrijven dát nou toch (weer) willen doen? ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Will_M schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 01:09:
Ik zou bijna gaan denken dat de klant waar je voor werkt niet wil dat er data naar binnen (óf naar buiten) gesmokkeld gaat worden via externe opslagmedia?

Waarom zouden bedrijven dát nou toch (weer) willen doen? ;)
JA, ik mag mijn harddisk voor beide gebruiken. Toestemming voor gebkregen mits het aan de bevieliginstarnaard voldoet.
Snap je opmerking maar dat mag ik dus wel (expliciet aangegeven voor mijn werkzaamheden) alleen moet ik hun encryptie (Bitlocker) gebruiken terwijl mijn laptop van mijn eigen werkgever hun eigen (McAfee) als standaard hanteert hiervoor.
Pagina: 1