Vraag

• Nke
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-10-2022
Goeiemiddag,

Ik heb een appartement aangekocht, waarbij er 3 andere eigenaars zijn.
Onze algemene deurbel is kapot (parlofoon werkt niet meer), maar de andere eigenaars hebben hier geen last van. Ik vind het echter niet handig om telkens naar beneden te moeten gaan wanneer er iemand aanbelt die ik niet verwacht.
Ik ben nu op zoek naar een oplossing waarbij ik wel video kan hebben, zonder het huidige systeem te moeten vervangen.

Ik ben via via op de deurbel van Eufy gevallen, omdat dit een draadloze bel is die ik zonder problemen naast de huidige bel kan bevestigen.
Ik zou hem louter gebruiken als camera dan en als manier om te communiceren met degene die buiten staat. De huidige deurbel zou blijven hangen en mijn parlofoon ook, omdat ik hiermee de voordeur kan openen.
Wanneer er niet via de Eufy wordt aangebeld, kan ik dan alsnog met de persoon buiten communiceren? Of moet er eerst via de Eufy aangebeld worden om een communicatie te starten?

Indien iemand een betere oplossing weet voor mijn probleem, laat het mij aub weten :)

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:01

Wish

ingwell

Voor de eufy weet ik het niet. Zelf heb ik de Google Hello hangen daarmee kan ik communiceren met de bezoeker, ook al heeft deze de Hello niet aangeraakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Wish op 26-11-2020 14:20 . Reden: Hello, niet de rookmelder Nest... ]

No drama

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 14:00
Je kan Live meekijken bij de Eufy deurbel.
Je kunt hier praten en luisteren zonder dat er aangebeld is. Je kunt ook luisteren en/of het praten ook nog muten als je zou willen.

• Nke
Bedankt voor jullie antwoord!
Ben ik ook verplicht om het basisstation bij aan te kopen als ik alleen real time beelden wil bekijken? Beelden opslaan heeft voor mij geen nut..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:34
Maar in een complex met meerdere eigenaren is er toch een VVE. Kun je die niet inschakelen voor reparatie van je huidige intercom systeem? De VVE is meestal ook eigenaar van de betreffende installatie.

• Nke
Er is geen syndicus (als je dat bedoelt met VVE) in ons gebouw, wij regelen alles onderling omdat we maar met 4 zijn.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:34
Nke schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:43:
Er is geen syndicus (als je dat bedoelt met VVE) in ons gebouw, wij regelen alles onderling omdat we maar met 4 zijn.
Ja, VVE (Vereniging Van Eigenaren) is de term die in Nederland gebruikt word waar Syndicus de Belgische benaming lijkt te zijn.

Maar als je deur beneden nog wel kunt openen met het systeem lijkt het toch enigzins te werken. Misschien is het simpelweg vervangen van de unit in jouw appartement ook een valide oplossing.

Als je merk en type geeft kunnen we misschien kijken of dat 1 op 1 te vervangen is zonder het systeem opnieuw te configureren.

edit:
Ik was in de veronderstelling dat zo'n VME (BE) verplicht is (in Nederland is dat wel verplicht), maar blijkbaar (volgens deze link) is dat niet altijd het geval. Er word ook aangegeven dat de uitvoering vaak problemen geeft en dat de rechter later alsnog een VME met bijbehorende Syndicus kan vorderen.

Waarschijnlijk niet een pad dat je voor zoiets kleins wilt belopen.

[ Voor 24% gewijzigd door pickboy op 26-11-2020 14:58 . Reden: toevoeging ]

• Nke
De deurbel werkt inderdaad nog, de parlofoon werkt alleen niet meer.
Dit is bij de rest ook zo.

Ik ging er van uit dat het probleem niet alleen bij de parlofoon zat dan, maar ook bij het apparaat buiten.

Ik zal vanavond het merk en type opzoeken en hier meedelen.

Alvast bedankt om mee te willen denken allemaal :)

• Nke
pickboy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:48:
[...]

Ja, VVE (Vereniging Van Eigenaren) is de term die in Nederland gebruikt word waar Syndicus de Belgische benaming lijkt te zijn.

Maar als je deur beneden nog wel kunt openen met het systeem lijkt het toch enigzins te werken. Misschien is het simpelweg vervangen van de unit in jouw appartement ook een valide oplossing.

Als je merk en type geeft kunnen we misschien kijken of dat 1 op 1 te vervangen is zonder het systeem opnieuw te configureren.

edit:
Ik was in de veronderstelling dat zo'n VME (BE) verplicht is (in Nederland is dat wel verplicht), maar blijkbaar (volgens deze link) is dat niet altijd het geval. Er word ook aangegeven dat de uitvoering vaak problemen geeft en dat de rechter later alsnog een VME met bijbehorende Syndicus kan vorderen.

Waarschijnlijk niet een pad dat je voor zoiets kleins wilt belopen.
toon volledige bericht
Is in België inderdaad niet verplicht. Ik wil gewoon voor mezelf zoeken naar een goede oplossing, zonder de andere eigenaars te moeten lastig vallen.
Ik wil hen niet onnodig op kosten jagen en wil er ook geen hele zaak van maken :)

• Nke
Net zowelparlofoon als toestel buiten bekeken. Beiden zijn van Bticino, maar ik zie nergens een model of type staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MwLxYSj-asRWij0EpG3jV3NBac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lc6Oxk40GiDqRuNBawp4fyb4.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1