Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij office PC: bouw of prebuilt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DennisKr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
Goedemiddag iedereen. Voor thuis hebben we voor in het kantoor een nieuwe werk PC nodig welke vooral moet kunnen multitasken (draaien van Office/Google Sheets en meerdere browser tabbladen). Dus geen gegame, geen photoshop (of misschien sporadisch een afbeelding verkleinen..). Zelf heb ik laatst een dikke game pc gebouwd dus alles zelf in elkaar zetten vind ik geen probleem, maar misschien is het wel beter om een prebuilt te kopen?

Mocht zelf bouwen ook prima zijn heb ik wat hulp nodig bij het uitzoeken van de componenten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, Office, Google Docs, Shopify werk

Wat mag het systeem gaan kosten?
PC + 2 monitoren. Max budget is 1200 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/Toetsenbord zijn er al van Logitech.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enige vereiste is dat alles snel opstart en loopt. Daarbij moet er gewerkt kunnen worden op twee beeldschermen. Minimaal 500gb aan opslagruimte

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou gaan voor stabiliteit omdat het niet mijn eigen PC gaat worden, dan is denk ik een Intel machine toch net wat stabieler dan een AMD Ryzen? Dan heb ik de voorkeur voor een Intel CPU

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een SFF/Mini ITX

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten wat de slimste oplossing is en wanneer ik zelf zou kunnen bouwen, welke onderdelen ik dan zou moeten gaan kiezen. i3? i5? Etc.

[ Voor 3% gewijzigd door DennisKr op 26-11-2020 14:14 ]

Alle reacties

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Ik kan je helaas niet op alles adviseren maar ik zou gaan voor het zelf bouwen. Waarom? Wel je hebt dan de standaard voordelen zoals geld besparen en zelf weten wat je hebt.

Qua stabiliteit weet ik niet of Ryzen minder is dan Intel. Ik denk dat dat wel meevalt.
Is het een idee om bij de barebones in de pricewatch te kijken?

Mocht je een volledig systeem willen bouwen dan kan ik je mogelijk wel helpen met wat uitzoeken.

• DennisKr
workermaster schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:17:
Ik kan je helaas niet op alles adviseren maar ik zou gaan voor het zelf bouwen. Waarom? Wel je hebt dan de standaard voordelen zoals geld besparen en zelf weten wat je hebt.

Qua stabiliteit weet ik niet of Ryzen minder is dan Intel. Ik denk dat dat wel meevalt.
Is het een idee om bij de barebones in de pricewatch te kijken?

Mocht je een volledig systeem willen bouwen dan kan ik je mogelijk wel helpen met wat uitzoeken.
Hmm ja, zelf bouwen is bovendien ook leuker dus daar gaat de voorkeur naar uit. Ik zat te kijken naar Ryzen omdat die wel goedkoper zijn in het algemeen dan de i3/5 lijn van Intel maar veel is er daarvan niet meer op voorraad. Zat oa te kijken naar de 2200g en 3400G. Beide moeten voldoende zijn voor veel office werk. Wat zijn de Intel alternatieven?

En omdat ik de PC wil gaan aansluiten op 2 monitoren heb ik ook een moederbord nodig met 2 HDMI of 1 HDMI en DP aansluiting. Dan valt een Mini ITX bord weg dus?

edit: nevermind, mini-itx boards gevonden met 2 HDMI ports

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
DennisKr schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:06:
[...]

Hmm ja, zelf bouwen is bovendien ook leuker dus daar gaat de voorkeur naar uit. Ik zat te kijken naar Ryzen omdat die wel goedkoper zijn in het algemeen dan de i3/5 lijn van Intel maar veel is er daarvan niet meer op voorraad. Zat oa te kijken naar de 2200g en 3400G. Beide moeten voldoende zijn voor veel office werk. Wat zijn de Intel alternatieven?

En omdat ik de PC wil gaan aansluiten op 2 monitoren heb ik ook een moederbord nodig met 2 HDMI of 1 HDMI en DP aansluiting. Dan valt een Mini ITX bord weg dus?

edit: nevermind, mini-itx boards gevonden met 2 HDMI ports
Ik zie in de pricewatch voldoende mini itx borden met zowel een HDMI als displayport. Ik denk dat dat dus wel kan. Qua cpu alternatieven kom je denk ik op een I3 uit. Ik weet niet wat daar eventueel nog onder zit.

Hardware voorraad is tegenwoordig een ramp.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
i3 10100 van Intel is ook wel goede keuze. Die heeft ook hyper-threading e
16GB en snelle ssd er bij en je bent er.

Wat nog belangrijker punt wordt: welke monitors heb je in gedachten?
Want soms ben je beperkt tot 4k30 met sommige igpu's. Als je dan net twee 4k60 of 4k120 wil aansturen moet je daar even opletten.

Interessant kan ook zijn om te kijken naar een ultra-wide monitor i.p.v. twee afzonderlijke monitors. Veelal is dat 34" met 3440*1440.

• DennisKr
https://nl.pcpartpicker.com/user/Ysperium/saved/r86GLk

Hoe is dit als build? Even snel samengesteld met oa onderdelen die ik zelf eens heb gebruikt (geheugen en opslag). Wil hem zo compact mogelijk hebben, vandaar de case. Nu er toch niet op gegamed gaat worden moet een kleine case de warmte ook wel goed kwijt kunnen.

Qua monitors had ik gewoon 2 standaard 24-27 inch 1080p monitoren in gedachten. Maar misschien is een ultrawide ook een overweging waard. Gaan geen 4k displays worden omdat dat niet in het budget past (of deze zijn tegenwoordig echt heeel goedkoop op te halen) dus qua aansturen van de monitoren hoef ik geen problemen te verwachten.

Thanks voor alle hulp vooralsnog :)

[ Voor 3% gewijzigd door DennisKr op 26-11-2020 17:40 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
List is private.

Even lijstje maken op Tweakers, zie : Handleiding Pricewatch

• Bedenkelijk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-08-2023
Voor een thuis kantoor zou ik eigenlijk voorstellen om laptop te combineren met een Port replicator en 27” scherm te nemen. Je laptop is dan je 2e of zelfs 3e monitor.

Zo heb je alle voordelen van een vaste werkplek met volledige muis/toetsenbord en als je een keer wilt verkassen hoef je enkel de usb en voeding los te koppelen en ben je mobiel

2 volwaardige desktop pc’s bieden geen meerwaarde. Voor een voordelige doch krachtige laptop zou ik persoonlijk vooral even kijken wat de nieuwe ryzen APU’s te bieden hebben. Die zijn krachtig genoeg om geen extra videokaart nodig te hebben.
Er zijn ook zat degelijke Windows tablets op de markt tegenwoordig als dat je meer aanspreekt

[ Voor 38% gewijzigd door Bedenkelijk op 26-11-2020 19:34 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Geen games, geen workstation spul en enkel browsen en office werk. Zowat iedere laptop of NUC is een goede koop. Als je zelf iets wil samenstellen wat bang-for-buck, snel zat is en klein en compact is dan komt het volgende systeem om de hoek kijken:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 168,04€ 168,04
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 167,50€ 167,50
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i Bruin€ 36,95€ 36,95
2Geheugen internCrucial CT8G4SFS8266€ 32,37€ 64,74
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 536,23

Een i3 10100 is al snel genoeg. 500GB is ook een optie. Bespaar je 100 euro mee. Als je liever wat meer kracht dan nodig wil is de build hierboven prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 26-11-2020 20:08 ]

• DennisKr
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10100 Boxed€ 112,-€ 112,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B460-I GAMING€ 149,25€ 149,25
1BehuizingenFractal Design Node 304 Zwart€ 59,90€ 59,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 63,90€ 63,90
1VoedingenFractal Design Ion SFX-L 500W Gold€ 92,90€ 92,90
1Solid state drivesWD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC)) 500GB€ 56,89€ 56,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,84

Dit was mn lijstje :) @Bolletje

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
pricewatch: Corsair SF450 is een betere voeding.

Ram loopt niet sneller dan 2666 met een i3 op B460. Neem goedkoper ram pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB of met een lagere latency pricewatch: Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16

Moederbord is aardig aan de prijs. Wat mis je aan pricewatch: ASRock B460M-ITX/ac ?
Pagina: 1