Goedemiddag iedereen. Voor thuis hebben we voor in het kantoor een nieuwe werk PC nodig welke vooral moet kunnen multitasken (draaien van Office/Google Sheets en meerdere browser tabbladen). Dus geen gegame, geen photoshop (of misschien sporadisch een afbeelding verkleinen..). Zelf heb ik laatst een dikke game pc gebouwd dus alles zelf in elkaar zetten vind ik geen probleem, maar misschien is het wel beter om een prebuilt te kopen?
Mocht zelf bouwen ook prima zijn heb ik wat hulp nodig bij het uitzoeken van de componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, Office, Google Docs, Shopify werk
Wat mag het systeem gaan kosten?
PC + 2 monitoren. Max budget is 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/Toetsenbord zijn er al van Logitech.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enige vereiste is dat alles snel opstart en loopt. Daarbij moet er gewerkt kunnen worden op twee beeldschermen. Minimaal 500gb aan opslagruimte
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou gaan voor stabiliteit omdat het niet mijn eigen PC gaat worden, dan is denk ik een Intel machine toch net wat stabieler dan een AMD Ryzen? Dan heb ik de voorkeur voor een Intel CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een SFF/Mini ITX
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten wat de slimste oplossing is en wanneer ik zelf zou kunnen bouwen, welke onderdelen ik dan zou moeten gaan kiezen. i3? i5? Etc.
Mocht zelf bouwen ook prima zijn heb ik wat hulp nodig bij het uitzoeken van de componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, Office, Google Docs, Shopify werk
Wat mag het systeem gaan kosten?
PC + 2 monitoren. Max budget is 1200 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis/Toetsenbord zijn er al van Logitech.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enige vereiste is dat alles snel opstart en loopt. Daarbij moet er gewerkt kunnen worden op twee beeldschermen. Minimaal 500gb aan opslagruimte
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou gaan voor stabiliteit omdat het niet mijn eigen PC gaat worden, dan is denk ik een Intel machine toch net wat stabieler dan een AMD Ryzen? Dan heb ik de voorkeur voor een Intel CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een SFF/Mini ITX
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten wat de slimste oplossing is en wanneer ik zelf zou kunnen bouwen, welke onderdelen ik dan zou moeten gaan kiezen. i3? i5? Etc.
[ Voor 3% gewijzigd door DennisKr op 26-11-2020 14:14 ]