iPhone 11 of iPhone 12?

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views

Onderwerpen

Vraag

• Joytje
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11-2020
Hey!

Mooie keuze nu met black friday:

Ik kom van een iPhone 8 en wil graag een nieuwe telefoon.
Ik twijfel tussen de OnePlus 8t, iPhone 11 of iPhone 12. Mijn ecosysteem bevat voornamelijk Apple producten, vandaar de vraag tussen de twee versies. Ik wil niet extra geld uitgeven aan een iPhone 12 als dat het niet waard is.

Beste antwoord (via Joytje op 26-11-2020 14:55)

• xyannickx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:25
Zit een beetje aan hetzelfde te twijfelen. Momenteel ook een 8...
Dacht te upgraden naar de 12, maar die is alweer 100 euro duurder geworden dan de 11 vorig jaar ( de vergelijking met de mini, die inderdaad evenveel kost dan de 11 bij launch, gaat niet op naar mijn mening).

De 11 duikt inderdaad op her en der met black friday, had eigenlijk gehoopt op een 11 pro, maar die prijzen lijken niet echt te bewegen.

Ik ben momenteel eerder geneigd een 11 te kopen, gezien de bijna 300 euro besparing, en de 'kinderziektes' die volgens verschillende fora de 12-reeks toch nog plagen.

Alle reacties

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De iPhone 12 is wat compacter en lichter dan de 11, en heeft daarnaast een OLED-scherm wat in mijn ogen veel mooier is. Verder vind ik het ontwerp mooier.

[ Voor 23% gewijzigd door syltheboy op 26-11-2020 14:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• xyannickx
Zit een beetje aan hetzelfde te twijfelen. Momenteel ook een 8...
Dacht te upgraden naar de 12, maar die is alweer 100 euro duurder geworden dan de 11 vorig jaar ( de vergelijking met de mini, die inderdaad evenveel kost dan de 11 bij launch, gaat niet op naar mijn mening).

De 11 duikt inderdaad op her en der met black friday, had eigenlijk gehoopt op een 11 pro, maar die prijzen lijken niet echt te bewegen.

Ik ben momenteel eerder geneigd een 11 te kopen, gezien de bijna 300 euro besparing, en de 'kinderziektes' die volgens verschillende fora de 12-reeks toch nog plagen.

• Joytje
Ik denk daar dus precies hetzelfde over.
Lees veel negatieve comments over de batterijduur etc.
Oneplus 8t leek me ook een mooie optie, maar ik ben zó gewend aan iOS dat ik denk ik toch maar hierbij blijf...
Het design van de 12 vind ik overigens niet per sé mooier + dat ik altijd een case om mijn iPhone draag.
Oled zou voor mij de enige reden zijn... Alhoewel ik niet per sé game op mijn telefoon.

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:01
Ik zou zeggen, leg ze eens allemaal naast elkaar in de winkel (11, 11 pro, 12, 12 mini). De 11 vind ik persoonlijk echt een koelkast t.o.v. de 11 pro. Als ik dan dus tussen de 11 en 12 moest kiezen zou ik 12 zeggen, puur vanwege het formaat.

• xyannickx
emot schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:25:
Ik zou zeggen, leg ze eens allemaal naast elkaar in de winkel (11, 11 pro, 12, 12 mini). De 11 vind ik persoonlijk echt een koelkast t.o.v. de 11 pro. Als ik dan dus tussen de 11 en 12 moest kiezen zou ik 12 zeggen, puur vanwege het formaat.
Ik weet niet van waar de topicstarter afkomstig is, maar hier in België zijn alvast tot nader order alle niet-essentiële winkels gesloten vanwege het corona virus. Dat maakt het inderdaad moeilijk vergelijken. Mijn ouders hebben beiden een 11, dus die naast mijn 8 houden kan natuurlijk wel. Ken persoonlijk niemand met een 12

Dat zou voor mij dan ook de enige reden zijn om toch een 12 te halen, de dunnere bezels. Maar of bezels me nou 300 euro waard zijn is een ander verhaal :+

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:01
xyannickx schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:41:
[...]

Ik weet niet van waar de topicstarter afkomstig is, maar hier in België zijn alvast tot nader order alle niet-essentiële winkels gesloten vanwege het corona virus. Dat maakt het inderdaad moeilijk vergelijken. Mijn ouders hebben beiden een 11, dus die naast mijn 8 houden kan natuurlijk wel. Ken persoonlijk niemand met een 12

Dat zou voor mij dan ook de enige reden zijn om toch een 12 te halen, de dunnere bezels. Maar of bezels me nou 300 euro waard zijn is een ander verhaal :+
Dan wordt het lastig inderdaad. Het blijft ieder z'n mening. Ikzelf wilde bijvoorbeeld perse niet zo'n grote telefoon (11, XR, max modellen etc). Nadeel is dat juist deze telefoons goedkoper geworden zijn. Kleinere modellen als de XS, 11 pro zijn nauwelijks goedkoper geworden. Vandaar mijn keuze voor de 12 mini.

• Joytje
Goede punten!

Ik vind persoonlijk een grotere telefoon fijner. Ik draag de telefoon zelden tot nooit op zak (bijna altijd in een handtas, naast mij op het bureau etc.), maar gebruik het wel voor het kijken van video's/Netflix/socials etc.

Ik denk dat ik voor de 11 ga, ondanks dat het OLED scherm me aansprak.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Even mijn persoonlijke mening.

De iPhone 12 heeft in mijn ogen een veel beter beeldscherm wat voor mij alleen al de reden zou zijn. Verder moderner ontwerp en dunnere bezels. Verbeterde camera en volgens mij is het verschil in accuduur helemaal niet zo dramatisch.

De 8T is een stuk goedkoper en heeft tov de iPhone 12 een nog mooier helderder scherm en 120hz wat scrollen super soepel maakt. Echt super snel laden maar geen draadloos laden. 8GB werkgeheugen maar dat is meer van toepassing voor de poweruser.

Maar ik besef dat de 11 (vooral nu) wel een flink stuk goedkoper is dan de 12. Die vraag kan ik niet beantwoorden maar als ik max 600,- 700,- zou willen uitgeven en moest kiezen en geen voorkeur voor OS had dan werd het de 8T puur om het scherm.

Edit: ik zie dat ik wat prijzen verkeerd heb bekeken. Ik dacht dat de iphone 11 onder de 600,- zat maar dat was met abbo. Op moment van spreken is de iphone 11 128gb, 699,-

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 27-11-2020 19:24 ]

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Ik zat zelf te kijken om te upgraden vanaf mijn iPhone 11 naar een 12. Eenmaal bekeken in de MediaMarkt vond ik de 12 erg mooi, maar niet de meerprijs waard t.o.v. de 11. Ja, de 11 heeft een minder scherm (lagere resolutie, LCD i.p.v. OLED), heeft iets mindere specs t.o.v. de 12; is zwaarder en een jaar ouder. Desalniettemin, als het prijsverschil €300,- is, dan zou ik zelf denk ik voor een 11 gaan als ik nu de keuze had gehad tussen de 11 en 12.

[ Voor 5% gewijzigd door SureshR op 26-11-2020 19:21 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je geeft eigenlijk al tussen neus en lippen door dat je niet per se een extreme liefhebber bent van de nieuwste gadgets, maar dat je gewoon op zoek bent naar iets nieuws en fatsoenlijks.

In dat geval zou ik voor de iPhone 11 gaan. Ja, de chip is een jaar oud - maar nog steeds retesnel en één van de snelste op de markt. Ja, het scherm is minder mooi dan die van de 12 - maar voor de meeste mensen is het nog steeds een erg mooi scherm. Ja, er zit geen 5G ingebouwd - maar de Nederlandse 4G netwerken zijn ook megasnel en vaak meer dan voldoende.

En ja, je bespaart er dus wel een hoop geld mee!

Als ik je nog een extra tip mag meegeven: als het kan, overweeg om van provider over te stappen. Ik heb vandaag - toevallig - ook een nieuwe iPhone besteld en ik heb echt veel goede aanbiedingen voor de iPhone 11 voorbij zien komen. Je betaalt dankzij Black Friday nu bijna sowieso nergens aansluitkosten en de iPhone 11 prijzen zijn deze week weldegelijk scherper.

Om een voorbeeld te noemen: ik heb, volgens mij, een Tele2 aanbieding voorbij zien komen met 4GB internet, 200 min/sms voor €29 p/m inclusief iPhone 11 zonder daarvoor nog bij te betalen! Als je een 'gratis' iPhone 12 wou, dan kwam je tussen de €45 - €50 p/m uit. Oftewel: de 11 is echt voor goede prijzen te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinashley1992
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-05-2021
Wie kan mijn helpen ik kan zelf geen topic starten ik zou graag een topic willen starten over me iPhone 12 maar hoe start ik een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt een topic start door rechtsboven dit subforum op nieuw topic te klikken. Vervolgens klik je op "Ik wil een vraag stellen" en vul je het sjabloon in :) Lees ook eerst Het algemeen beleid en met name de quickstart zodat je weet wat we hier van je verwachten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.