Op een Windows Server 2016 Server in het DMZ van een datacenter is er een L2TP/IPSec met pre-shared key geconfigureerd. Wanneer ik een Windows 10 apparaat verbindt met de VPN werkt deze alleen wanneer ik de volgende registry key in stel op de machine:
Met of zonder registry key krijg ik op de server wel een security associations, alleen met de registry key is de verbinding succesvol.
Mijn uiteindelijke doel is dat ik een IPSec VPN vanaf een iPhone (iOS device) kan maken met de server.
Wanneer ik nu een L2TP VPN aanmaak op de iPhone met de juiste gegevens, werkt deze zonder enige problemen.
Wanneer ik IPSec kies, wordt er helemaal geen verbinding gemaakt lijkt het. Ook wordt er dan geen security association gemaakt op de server.
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?
code:
1
2
3
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\PolicyAgent] "AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule"=dword:00000002 |
Met of zonder registry key krijg ik op de server wel een security associations, alleen met de registry key is de verbinding succesvol.
Mijn uiteindelijke doel is dat ik een IPSec VPN vanaf een iPhone (iOS device) kan maken met de server.
Wanneer ik nu een L2TP VPN aanmaak op de iPhone met de juiste gegevens, werkt deze zonder enige problemen.
Wanneer ik IPSec kies, wordt er helemaal geen verbinding gemaakt lijkt het. Ook wordt er dan geen security association gemaakt op de server.
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?