Mail, kalender, contacten, opslag voor een klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:

• hanckmann
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 16:50
Hoi Tweakers,

Ik werk in een klein bedrijf en we zijn op zoek naar een goede mail kalender, contacten, opslag service provider.

Op dit moment werken we met PolarisMail (https://www.polarismail.com/). Dit werkt super goed. Helaas willen we op zoek naar een vergelijkbare service binnen Nederland (of in ieder geval binnen de EU).

Via Google kom ik voornamelijk op de bekende Office365, GSuite (Workspace), en Zoho.
Ik heb ervaring met deze drie providers, maar was met geen echt gelukkig:
  • Zoho; enorm rommelig, traag, lastig in gebruik.
  • GSuite (Workspace); Werkt goed. Ik weet niet of ze hun data exclusief in NL/EU opslaan. Ondersteuning van bestand-synchronisatie slecht onder Linux (ik werk in Linux). Heb mijn spullen liever niet bij Google staan (o.a. vanwege de AVG).
  • Office365; Vind ik enigszins rommelig (te veel opties en dingen). Ik weet niet of ze hun data exclusief in NL/EU opslaan. Ondersteuning van bestand-synchronisatie slecht onder Linux (ik werk in Linux). Ik weet niet goed hoe het met de AVG zit bij Microsoft.
Mijn voorkeur is een degelijke PolarisMail achtige service provider die kantoor en servers binnen Nederland heeft (of in ieder geval binnen de EU). Mocht dat lastig zijn, misschien weten jullie meer over de AVG compliance en server locaties van GSuite en Office365.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

waarom niet een nas en zelf hosten? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• hanckmann
Goed idee, maar we werken met meer in het bedrijf en willen spullen ook extern kunnen delen.

Daarnaast betekend een NAS dat iemand (ik dus) het beheer en de verantwoordelijkheid moet nemen. Dat kost te veel tijd en energie.

Als laatste; we hebben als bedrijf een NAS draaien. Die is er exclusief voor de backups. Dus dan moeten we niet ook de overige bedrijfskritische services daarop draaien (of in hetzelfde pand).

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Hubert schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:14:
waarom niet een nas en zelf hosten? :)
Dat lijkt mij niet echt AVG proof....

Ik zou Micosoft365 kiezen, AVG goed geregeld.
Linux wellich niet ech goed ondersteund, maar hoe belangrijk is dat?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hanckmann schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:18:
Goed idee, maar we werken met meer in het bedrijf en willen spullen ook extern kunnen delen.

Daarnaast betekend een NAS dat iemand (ik dus) het beheer en de verantwoordelijkheid moet nemen. Dat kost te veel tijd en energie.

Als laatste; we hebben als bedrijf een NAS draaien. Die is er exclusief voor de backups. Dus dan moeten we niet ook de overige bedrijfskritische services daarop draaien (of in hetzelfde pand).
Nouja synology heeft mooie oplossingen hiervoor en die zou je op een extra nas kunnen draaien bv. zal allicht goedkopere oplossing zijn dan bv office 365.. maar goed ik vroeg het me af :) Succes met de zoektocht!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:41
Office 365 is het makkelijkste denk ik. Mocht je dat echt niet willen leverde een Google opdracht op cloud opslag zakelijk best wel een aantal hits op, bijvoorbeeld:

https://vboxxcloud.nl/zakelijk-cloud-alternatief#

https://www.skysource.nl/

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:23
Misschien https://icewarp.nl/?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:03

Wish

ingwell

hanckmann schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:13:
Hoi Tweakers,

Ik werk in een klein bedrijf en we zijn op zoek naar een goede mail kalender, contacten, opslag service provider.

Op dit moment werken we met PolarisMail (https://www.polarismail.com/). Dit werkt super goed. Helaas willen we op zoek naar een vergelijkbare service binnen Nederland (of in ieder geval binnen de EU).

Via Google kom ik voornamelijk op de bekende Office365, GSuite (Workspace), en Zoho.
Ik heb ervaring met deze drie providers, maar was met geen echt gelukkig:
  • GSuite (Workspace); Werkt goed. Ik weet niet of ze hun data exclusief in NL/EU opslaan. Ondersteuning van bestand-synchronisatie slecht onder Linux (ik werk in Linux). Heb mijn spullen liever niet bij Google staan (o.a. vanwege de AVG).
Mijn voorkeur is een degelijke PolarisMail achtige service provider die kantoor en servers binnen Nederland heeft (of in ieder geval binnen de EU). Mocht dat lastig zijn, misschien weten jullie meer over de AVG compliance en server locaties van GSuite en Office365.
G Suite is gewoon AVG/GDPR compliant en je kan aangeven dat de data in Europa moet staan. Mits je ervoor betaalt natuurlijk, met de gratis versie heb je, eh, wat minder keuzes zeg maar :)

Ter referentie: ik werk ergens bij een organisatie die naast ISO27001 ook NEN7510 gecertificeerd moet zijn. Delen van onze informatievoorziening draaien we nog on prem en een groot deel van onze gebruikers zijn inmiddels al over richting G Suite (op basis van business licenses). Ik heb minder moeite de iso audits door te komen met het G Suite stuk dan met de on prem spullenboel.

No drama

• hanckmann
Cloud opslag is goed, maar heb liever mail, kalender, contacten, en cloud opslag in 1 bunder. Maakt een hoop dingen gemakkelijker.

vboxxcloud; alleen cloud opslag
skysource; is nog niet actief
icewarp; vereist minimaal 10 gebruikers... en wordt daardoor erg duur voor 2 of 3 gebruikers.

Ow, en Linux is wel redelijk belangrijk aangezien ik daarop ontwikkel.

[ Voor 29% gewijzigd door hanckmann op 26-11-2020 15:02 . Reden: update over icewarp en linux ]

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:23
hanckmann schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:43:
icewarp; vereist minimaal 10 gebruikers... en wordt daardoor erg duur voor 2 of 3 gebruikers.
Klopt, je kan het ook bij een reseller afnemen, die hebben die vereiste niet. (Heb het zelf voor 3 users bij Cyberfusion draaien)
https://partner.icewarp.nl/partners

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:41
hanckmann schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:43:
Cloud opslag is goed, maar heb liever mail, kalender, contacten, en cloud opslag in 1 bunder. Maakt een hoop dingen gemakkelijker.

vboxxcloud; alleen cloud opslag
skysource; is nog niet actief

Ow, en Linux is wel redelijk belangrijk aangezien ik daarop ontwikkel.
https://vboxx.nl/alles-in-1-hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Wish schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:14:
[...]

G Suite is gewoon AVG/GDPR compliant en je kan aangeven dat de data in Europa moet staan. Mits je ervoor betaalt natuurlijk, met de gratis versie heb je, eh, wat minder keuzes zeg maar :)

Ter referentie: ik werk ergens bij een organisatie die naast ISO27001 ook NEN7510 gecertificeerd moet zijn. Delen van onze informatievoorziening draaien we nog on prem en een groot deel van onze gebruikers zijn inmiddels al over richting G Suite (op basis van business licenses). Ik heb minder moeite de iso audits door te komen met het G Suite stuk dan met de on prem spullenboel.
M365 is dat ook. De organisatie waar ik voor werk heeft ook dezelfde ISO en NEN certificering en wij leveren exclusief Microsoft. Onze grootste klant in de zorg draait volledig in M365 :) ook bij Microsoft kan je aangeven dat de data binnen Europa moet blijven.

Kortom, keuze genoeg :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1