Aankoopadvies 55" televisie voor max. €600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 18:25
Ik zoek een?
Voor mijn schoonmoeder ben ik op zoek naar een 55" televisie. Ze heeft weinig eisen, het is vooral dat de 10+ jaar oude 42" aan de kleine kant is en ze de smart-tv functies/apps mist.

Wat is je budget?
Ze heeft een maximumbedrag van €600 genoemd, maar geeft liever minder uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tv zal gebruikt worden om het standaard KPN zenderpakket te bekijken en apps zoals Netflix en NPO te gebruiken. Ik weet niet zeker of het relevant is voor dit aankoopadvies, maar ze heeft een Chromecast liggen en een Android smartphone. Hij hoeft niet opgehangen te worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
De zoektocht naar een nieuwe tv is aangewakkerd door de Sharp 55BL5EA die als Black Friday deal voor €399 in de Lidl folder staat. Ik kan weinig informatie vinden over dit specifieke model/paneel helaas.

Na wat gespeeld te hebben met de Pricewatch filters kwam ik ook nog op de Xiaomi Mi TV 4S 55" Titanium en de LG 55UM7050PLC. Ik vind het lastig om verder een selectie te maken omdat er erg weinig reviews/ratings beschikbaar zijn in Pricewatch van deze prijsklasse.

https://tweakers.net/pric.../sharp-55bl5ea-zwart.html
https://tweakers.net/pric...-inch-titanium-zwart.html
https://tweakers.net/pric...lg-55um7050plc-zwart.html

Welke vragen heb je hier nog over?
  1. Ik weet niets af van de besturingssystemen die op tv's draaien, maar de interface van mijn eigen Samsung UE55HU7500 uit 2014 is al jarenlang teleurstellend traag. Wat raden jullie aan?
  2. Direct-led of Edge-lit?
  3. Maakt de refresh rate in haar situatie nog iets uit of is dat alleen interessant als je er een console aan hangt?
Alvast ontzettend bedankt!

Beste antwoord (via MvdD op 02-12-2020 08:55)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
1. Is persoonlijke voorkeur. Android TV, Tizen en WebOS werken prima.
2. Maakt niets uit in deze prijsklasse. Al zijn de meeste direct-led. Samsung gebruikt edge-led en is daardoor minder diep.
3. Nope, niet relevant.

Van de grote tv namen zullen alle tv's wel voldoen. Ik zou merken als Sharp en Xiaomi liever vermijden aangezien de algehele beeldverwerking minder is dan bij de 'echte' tv merken en die bieden ook voldoende alternatieven. Voor een IPS tv zou ik een LG UM/UN7-serie overwegen en voor een VA tv de instapserie van TCL.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
1. Is persoonlijke voorkeur. Android TV, Tizen en WebOS werken prima.
2. Maakt niets uit in deze prijsklasse. Al zijn de meeste direct-led. Samsung gebruikt edge-led en is daardoor minder diep.
3. Nope, niet relevant.

Van de grote tv namen zullen alle tv's wel voldoen. Ik zou merken als Sharp en Xiaomi liever vermijden aangezien de algehele beeldverwerking minder is dan bij de 'echte' tv merken en die bieden ook voldoende alternatieven. Voor een IPS tv zou ik een LG UM/UN7-serie overwegen en voor een VA tv de instapserie van TCL.

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 19:21