Begin dit jaar heb ik de oude radio van mijn auto vervangen voor een Android Head Unit (dit model om precies te zijn). In principe bevalt het mij wel om een compleet Android systeem te hebben met Spotify, Waze en Flitsmeister. Het probleem met dit systeem is dat het niet zo snel werkt. Opstarten duurt al snel 20-30 seconde. Dan moet elke app nog afzonderlijk laden, dus het duurt al snel 1 a 2 minuten voordat alles lekker werkt.
Daarom had ik het idee om Apple Carplay te installeren. Dan kan na het opstarten mijn iPhone aan het werk en dat werkt natuurlijk sneller.
Ik begrijp dat daarvoor een speciale Carplay dongle nodig is. Hiervan zijn er diversen te koop, zoals deze bij Bol en ook deze bij Bol, deze via Aliexpress.
Zijn er hier Tweakers die ervaringen hebben met zulke systemen? Werkt dit inderdaad sneller dan gewoon via het systeem zelf? En werken alle kabels op elk systeem?
Daarom had ik het idee om Apple Carplay te installeren. Dan kan na het opstarten mijn iPhone aan het werk en dat werkt natuurlijk sneller.
Ik begrijp dat daarvoor een speciale Carplay dongle nodig is. Hiervan zijn er diversen te koop, zoals deze bij Bol en ook deze bij Bol, deze via Aliexpress.
Zijn er hier Tweakers die ervaringen hebben met zulke systemen? Werkt dit inderdaad sneller dan gewoon via het systeem zelf? En werken alle kabels op elk systeem?
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!