Crosstrainer slaglengte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ik wil weer wat aan m'n conditie gaan doen. Hardlopen gaat al een paar jaar niet meer vanwege klachten aan m'n achillespezen maar een tijd geleden had ik een sportschool abonnement en een workout op een crosstrainer gaat prima, daarom wil ik er nu één voor thuis aanschaffen. Ik heb uitgebreid onderzoek naar die dingen gedaan en ik heb er nu ééntje gevonden die alles heeft wat ik zoek en past binnen m'n budget, echter de slaglengte lijkt nogal kort (38cm). Als ik diverse sites mag geloven wordt voor lange mensen (ik ben 1.98) een grotere slaglengte aangeraden.

Het hoeft wat mij betreft allemaal niet heel professioneel of perfect te zijn maar ik wil wel een redelijke workout kunnen doen. Weet iemand of een slaglengte van 38cm een beetje acceptabel is? Ik heb veel info kunnen vinden op 13 in een dozijn sites die een commercieel belang hebben bij de verkoop van crosstrainers en hoewel ik daar wel nuttige info op heb gedaan, vind ik het wat lastig in te schatten of eerder genoemde slaglengte in orde is voor mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPI1Y31SNajz0V--LcKTx8gSz8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a0D3m6N7IM426S6RXPUS0OHA.jpg?f=user_large

UPDATE 2023 voor het geval iemand deze thread (via Google) oid vind:
Ik heb in 2022 alsnog een crosstrainer gekocht (Cardiostrong EX40) en er geen moment spijt van gehad. Het is een andere dan uit m'n startpost en een flinke uitgave geweest (999 euro) maar wel een uitgave die het qua gezondheid, praktisch gemak en gemoedsrust dubbel en dwars waard is geweest. De webshop die ik op het oog had voor m'n initiële crosstrainer had ook een fysieke winkel waar ik op goed geluk naar toe ben gegaan en eea aan crosstrainers heb geprobeerd en ik wil iedereen die overweegt om zo'n ding aan te schaffen, aanraden om waar mogelijk ook bij zo'n winkel langs te gaan omdat je dan echt een goed beeld en gevoel krijgt over het product wat je wilt aanschaffen.

In m'n startpost twijfelde ik erg over de slaglengte en ik heb nog steeds niet echt een idee wat optimaal is maar voor mij persoonlijk bleek bij uitproberen en nu ik er een tijd één heb, dat wat ik heb aangeschaft prima in orde is voor mij (paslengte: 40 cm, staphoogte: 31 cm, stapbreedte: 17 cm). Niet vermeld in m'n startpost maar ook over de weerstandsniveaus twijfelde ik een beetje in de zin van dat ik bang was dat het apparaat niet zwaar genoeg kon maar dat is bij het apparaat wat ik heb gekocht ook helemaal in orde.

Vragen? Stel ze hier of via DM.

@D-Three tag voor het geval je 2 jaar later nog geïnteresseerd bent 8)

[ Voor 34% gewijzigd door temp00 op 27-11-2023 15:56 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 10:35
Zou je hier intussen meer info over of ervaring mee hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Zie update in startpost.

[ Voor 82% gewijzigd door temp00 op 27-11-2023 15:34 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 10:35
Bedankt voor de update! :D Al ligt dat helaas een stuk boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ja is best prijzig. Anders even naar een winkel, er zijn er zat die wat goedkoper zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 02:16
@temp00 Ook in de markt voor een crosstrainer, aangezien de lichaamslengte in ons huishouden flink varieert van 165 tot 190 cm moet het in ieder geval verstelbaar zijn.

Hoe makkelijk is deze Cariostrong EX40 verstelbaar?

Functioneert alles nog steeds naar behoren?

Als ik naar een winkel zoek, lijkt de Fitshop de markt te domineren, ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ja functioneert nog prima. Hij maakt wel iets meer lawaai dan in het begin maar mechanisch lijkt het allemaal nog in orde te zijn.

Ik ben zelf 1.98 en heb 'm zelf altijd in de hoogste stand staan (of laagste, maar net hoe je het ziet) dus veel ervaring met het constant veranderen van de hoogte heb ik niet. De hoogte verstel je door de beide armen aan de voorkant omhoog te liften of te laten zakken en ze te vergrendelen met bouten die je met de hand aan kan draaien (er zitten grote plastic koppen op). Vergelijk het een beetje met een fietszadel, redelijk makkelijk te verstellen maar erg praktisch is het niet als je dat constant moet doen.

Ja ik heb 'm zelf ook bij die webshop gekocht. Over de webshop zelf kan ik niet veel vermelden omdat het slechts een klikken en laten bezorgen transactie was, maar over de fysieke winkel die onderdeel is/was van de keten en waar ik toen op de bonnefooi naar toe ben gegaan was ik erg tevreden. De verkoper leek voldoende kennis van zaken te hebben, ik kon een aantal modellen (waaronder deze) uitgebreid uitproberen en ik had niet echt het idee dat de winkel mij perse, koste wat het kost een product wilde aansmeren.

[ Voor 6% gewijzigd door temp00 op 18-03-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-09 02:16
Mooi, hier kan ik wat mee. Ik ga eens in in die winkel kijken.
Dankjewel voor je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Np succes ;)

Pagina: 1