Klipsch RF-620F draadloos maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• catalisator
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 20:16
Goedendag allemaal,

Ik heb de beschikking over 2 Klipsch RF-620F boxen.
Momenteel worden deze aangestuurd door een buizenversterkertje van 2x 8 Watt . oude Iphone 5 om via de jack de versterker van audio te voorzien.
Nu liggen er natuurlijk dikke kabels door het huis en onder de vloer door.
De boxen willen we gaan verplaatsen, en gezien mijn kruipruimte volgblazen is met isolatie balletjes , zie ik het niet zo zitten om er onder te kruipen.
Dus bedank ik mij het volgende project :

Als ik box 1 ( meestal rechts ) een Bleutooth ontvanger knoop .. welke dan eigenlijk het signaal voor de linker speaker ook weer draadloos door kan sturen, dan knoop ik er 2 mono buizen versterkertjes achter, en stuur ik de speakers aan.
De versterkers bouwen is voor mij geen enkel probleem, echter kan ik niet het gene vinden wat ik zoek wat ook nog niet te duur is, en lekker klein. de afstanden zijn niet enorm, de speakers staan hooguit 10 meter uit elkaar zonder muren ( hooguit een houten kast er tussen ) .
een diy kitje is prima, nog mooier als ik de printjes direct kan integreren in de versterkers.

iemand een ID , om mij verder op weg te helpen ?

alvast enorm bedankt mede tweakers.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn4LU-lU5huwc-lxbqwqx_wyYhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2ASq23I5ors1A2TP6j2KAog.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bedoel je met 'tien meter' dat je luidsprekers zo ver uit elkaar staan? Dus dat het meer een multiroom-oplossing is dan stereo? Zo ja, dan komt de synchronisatie niet zo krap. In geval van stereo wordt het lastiger, daar komt het best krap. Met het draadloos verzenden van audio voeg je namelijk een vertraging toe die niet helemaal constant is.

Mag er een luidsprekerkabel tussen beide luidsprekers lopen? Daarmee los je het synchronisatieprobleem op. Beide kanalen worden dan door dezelfde ontvanger afgespeeld, dus ze lopen onderling gelijk.

[ Voor 133% gewijzigd door TBTL op 26-11-2020 12:54 ]

• catalisator
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 20:16
TBTL,

Verder dan 10 Meter komen ze niet uit elkaar, momenteel staan ze 3 meter uit elkaar. maar stel dat er 1 naar de andere kant van de kamer zou gaan dan zal dat max 10 Meter zijn.

Het is een beetje het ID van actieve speakers welke je met een audiokabel aan elkaar knoop.
Alleen is mijn wens dan om dit draadloos te doen. uiteraard krijg je wel een stekker per box.

als er een luidsprekerkabel tussen loopt, dan kan ik ook gewoon mijn huidige versterker op 1 box zetten en dan beide hier op aansluiten. dat is uiteraard wel de kortste weg.

maar hoe groot zal de vertraging zijn, en zal deze "hoorbaar" zijn ?

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat de vertraging is van Bluetooth en in hoeverre dat constant is kan je zelf opzoeken.

Mocht je een klassieke stereo-opstelling hebben, dan is 1 ms verschil tussen de kanalen al storend.
Als je gewoon twee luidsprekers op twee verschillende plekken hebt, zal je hoe dan ook het geluid van de ene luidspreker eerder horen dan dat van de andere. Vertraging die overeenkomt met een paar meter (ongeveer 1 ms per 30 cm) zal dan ook geen probleem zijn. Laten we zeggen 10 ms.

[ Voor 11% gewijzigd door TBTL op 26-11-2020 19:29 ]