Toon posts:

mobo DOA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Koop je nog 's een Athlon systeem.... |:(

Goed, misschien heb ik iets over het hoofd gezien want anders heb ik met een DOA te maken.

Ik heb dus een Athlon 1333 op een Epox 8K7a bord geprikt (AMD-761) en de koeler goed gemonteerd. Daarnaast een DDR-Dimm geprikt van 256 mb (pastte ook nog :) ). In de kast gemonteerd dus en een HD aangesloten (volgens de kabel instructies). Aansluiten AGP kaart (Ati Radeon VE) en daarop een monitor.

na aansluiten van de kast kan je de powerknop indrukken en voila: ledjes gaan branden en de fan's gaan draaien......

Geen beeld, en geen geluid. :( de incidcatoren op het bord geven een code :"FF" nergens te vinden wat dat betekend natuurlijk. :(

Wel, na meerdere keren in elkaar planten kom ik dus niet verder dan wat brandende Ledjes en draaiende fans. Op het commando 'reset' reageert iig wel de CD-rom drive met wat gezoen, dus die logica werkt blijkbaar wel.

ben ik nu wat jumpers oid vergeten om te zetten of is het me gelukt om een DOA in huis gehaald te hebben.

/me in paniek.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:39

ken

Had ik in het begin ook gehad

zelfde bord

Probeer de printer niet aan te sluiten

Deze probleem komt vaker voor volgens mij

Soms is het nog op te lossen maar als je pech hebt dan is die idd DOA

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
mmm, met alleen en mobo+ geheugen + CPU en video wilt er nog steeds geen beeld verschijnen......

Damn

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 13:08 schreef Mikado het volgende:
de incidcatoren op het bord geven een code :"FF" nergens te vinden wat dat betekend natuurlijk. :(
Kijk eens op pagina C-4 (achterin, bij de appendix-en) van je mobo boekje.. daar staat duidelijk dat: 'System Booting. This means that the BOS already pass the control right to the operating system' :)

Als je mobo opstart, komt er dan gelijk 'FF' te staan? Dan is ie denk ik kaduuk. Komen er eerst andere dingen (cijfer/lettercodes) te staan, dan ligt het ergens anders aan.

Verwijderd

Topicstarter
Er komt binnen een fractie van een seconde FF te staan...... Daarna blijft het systeem stabiel dood.... iig zie ik nevernooit beeld (monitor ff gechecked voor de zekerheid.

Speaker maakt geen lawaai ook....

In het boekje staat iets onder Appendx C1 over een FFh en dat betekend inderdaad dat íe bezig is met booten. Ik lees zoiets als dat íe bezig is met zoeken naar een io.sys en command.com.....

Als ik geen geheugen zie tellen oid en verder alleen maar dooie signalen zie kan ik idd stellen dat ik niet iets fout doe maar het bord.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 13:55 schreef Mikado het volgende:
Er komt binnen een fractie van een seconde FF te staan

[..]

Als ik geen geheugen zie tellen oid en verder alleen maar dooie signalen zie kan ik idd stellen dat ik niet iets fout doe maar het bord.
DOA :(

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

b_buster

Ojajoh?

FF is hetzelfde als 00.

serious trouble.
Pagina: 1