Draadloze verbinding buitensensor en cv-ketel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BentBit
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-11-2022
Hallo,
Ik wil in mijn CV installatie een buitensensor (voor de buitentemperatuur) opnemen voor een weersafhankelijke regeling. Nu zie ik alleen maar buitensensoren die je met een draad moet aansluiten. Dat is lastig. Ik zoek een draadloze oplossing. Het gaat om een ntc-weerstand die buiten gemonteerd wordt en die met een draadloze verbinding naar een ontvanger bij de ketel weer twee draadjes oplevert om aan te sluiten op de ketel.
De ketel meet dus alleen maar weerstand en maakt daar een temperatuur van.

Heeft iemand ervaring met dit probleem?
In welke richting moet ik zoeken?

Alle reacties

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01-2025
iets wat je aan kan sluiten op een nest thermostaat misschien

• bvw
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-01 19:08

bvw

Waarom pak je niet de temperatuur van een internet-API? Voor een weersafhankelijke regeling is de kleine afwijking van een (goede) API ten opzichte van je eigen omgeving niet zo heel belangrijk, vaak met een redelijk stabiele offset (afhankelijk van of je in dichte bebouwing woont of buitenaf). Draadlozer dan dat wordt het niet. Bijvoorbeeld de thermostaat van Atag (en ik dacht ook Nefit/Bosch) gebruikt dit principe voor de weersafhankelijke regeling.

Echte out-of-the-box oplossingen van een draadloze buitensensor met thermostaten ken ik helaas niet.

[ Voor 2% gewijzigd door bvw op 26-11-2020 15:06 . Reden: Kleine toevoeging ]

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

• BentBit
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-11-2022
Dank.
Ik ga kijken of ik iets met de temperatuur van internet kan, goede suggestie!