Athmos receiver voor +/- 550 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00
ik ben op zoek naar een nieuwe AV Receiver, voor +/- 550 euro.
De receiver wordt aangesloten op een Teufel Ultima 40 5.1 set met Athmos uitbreiding.

Er zijn een paar eisen die ik heb:
  • Athmos
  • Spotify
  • De Teufel speakers kunnen aansturen
Op de shortlist staan
  • Sony STR-DN1080
  • Denon AVR-X2700H
  • Denon AVR-X1600H
  • Yamaha RX-V685 Zwart
  • Yamaha RX-V585 Zwart
Uiterlijk boeit mij niet zo. Ze zijn allemaal zwart, rechthoekig met knoppen er op.
Ik twijfel echter wel. De Sony is ouder, de Denon 1600 misschien te licht voor de speakers, en de Yamaha's vind ik geen lovende berichten over....
Wie kan mij een duwtje in de goede richting geven?

Alle reacties

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:50
Hoeveel atmos speakers wil je gaan gebruiken? De meeste versterkers hebben niet nog 4 versterkte kanalen over namelijk.

• 107mb
Malt007 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:25:
Hoeveel atmos speakers wil je gaan gebruiken? De meeste versterkers hebben niet nog 4 versterkte kanalen over namelijk.
2 athmos speakers, geplaatst op de front-speakers

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:50
5.1.2 versterkte kanalen hebben de meeste receivers wel, maar zou het toch even controleren. Ik zelf kwam erachter dat mijn Marantz 7010 wel genoeg kanalen had maar de laatste 2 waren niet versterkt, vandaar.

Daarover gesproken, Denon is volgens mij nagenoeg hetzelfde als Marantz (zelfde fabriek, eigenaar) en die bevalt me niet goed. Elke keer kleine issues die niet reproduceerbaar zijn als ik hem inlever voor reparatie, verouderde app, dus voor mijn geen Marantz of Denon meer hierna. Wel goede ervaringen met Yamaha dus daar zou ik persoonlijk naar kijken. Wellicht handig om te kijken of er versterkers beschikbaar zijn voor je budget met HDMI 2.1, dan is hij ook gelijk wat meer toekomstbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb de STR DN1080. Ben erg tevreden over het geluid, geeft net wat meer punch dan een (goedkopere) Yamaha die ik eerst had. Atmos werkt goed. Leuke aan de Sony is dat hij ook twee 'phantom speakers' gebruikt om toch tot 7.1(.2) te komen. Die resultaten zijn beter dan verwacht moet ik zeggen.

Spotify werkt wel maar matig op de Sony, iig bij mij. Muziek stopt soms zonder reden en gaat net zo makkelijk weer verder. De receiver is draadloos verbonden maar dat zou nauwelijks een probleem moeten zijn, aangezien het modem in een kastje ernaast ligt.

Verder issie qua aansluitingen toch alweer erg verouderd. Die 2e HDMI-out is beperkt, en ook de gewone HDMI out is geen 2.1. Wel heeft ie eARC. HDMI 2.1-apparatuur gaat dus bij mij rechtstreeks naar de tv, waarna het 7.1 of atmos-geluid naar de receiver gaat zonder problemen. Afhankelijk van je tv en andere apparaten kom je er dus wel. Maar is iets om rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
thanks voor alle input. Ik heb toch een denon gekocht... Een AVR 2600x voor 499.... kon hem niet laten liggen. Nu nog wachten op de Teufel set die volgende week binnenkomt.
Pagina: 1