Vraag

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:56
Mijn vraag
Wegens overlijden van mijn trouwe Samsung note4 met Android6 heb ik een paar maanden terug een Samsung note10lite gekocht. Helaas is android10 geen echte verbetering voor mij tov versie6 ik vraag met serieus af welke 'verbeteringen' zijn doorgevoerd in versies 7,8,9 en 10. Vooralsnog is het een kloon van ios. Nu 2 maande later ben ik aan de meeste onhebbelijkheden gewend op 1 ding na. Ik gebruik al jaren het app juweeltje shush. Hiermee kon je het geluid van een android device voor een bepaalde tijd uitzetten en kwam automagisch terug na het verlopen van deze tijd. Ideaal bij overleggen. Wegens een aanpassing in een post android6 versie werkt dit niet meer. Nu vergeet ik regelmatig het geluid weer aan te zetten met als resultaat missed calls. Na deze klaagzang mijn vraag of er feature in Android >6 of een app bestaat met de functionaliteit van shush.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung note10lite met Android10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb de playstore afgestruind zonder resultaat en gezocht op het internet. Ik vond een bevestiging van de auteur van shush dat het in Android10 niet werkt. Hij had geen tijd om het op te lossen.
...

[ Voor 1% gewijzigd door pandit op 26-11-2020 09:31 . Reden: Typos ]

Beste antwoord (via pandit op 26-11-2020 16:11)

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
pandit schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:46:
Ik heb inderdaad "do not disturb" en heb even gekeken. Zou een optie kunnen zijn maar dan veel omslachtiger dan Shush.
DND is helemaal niet omslachtig. Je kan het met 1 tik op de tegel activeren vanuit snelle instellingen en zelf bepalen of het actief blijft tot je het uitschakelt, voor bepaalde tijd actief blijft, of je telkens vraagt hoe lang het actief moet blijven.
Daarnaast heb je nog een legio aan mogelijkheden om DND te plannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZAvdOao6gDdAR2u0siXPmjm7TY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KOS2HTaxocQBBzhw7QAjK3oa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Smartphonetips op 26-11-2020 12:37 ]

Alle reacties

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:02
Binnen Android zit een functie dat 'Niet Storen' heet (Do Not Disturb in het Engels). Dat kan je zo configureren dat op basis van agenda afspraken je telefoon op stil gaat en automatisch weer op geluid gezet wordt.

Ik ken Shush niet, maar wat ik niet weet van de Niet Storen functie binnen Android is of je onderscheid kan maken bij verschillende afspraken.
Ik doe dit namelijk zelf handmatig bij vergaderingen.

• pandit
CuBras schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:35:
Ik ken Shush niet, maar wat ik niet weet van de Niet Storen functie binnen Android is of je onderscheid kan maken bij verschillende afspraken.
Ik doe dit namelijk zelf handmatig bij vergaderingen.
Dank je voor je reactie. Zulke apps was ik al tegengekomen. Blijkbaar nu ook in android geïntegreerd. De charme van shush was de eenvoud. Bij een adhoc overleg of voor het slapen gaan even het geluid uitzetten voor x tijd, dus zonder afhankelijkheid van een agenda. Shush is overigens uit de playstore gehaald maar nog wel te sideloaden.

• pandit
Ik heb inderdaad "do not disturb" en heb even gekeken. Zou een optie kunnen zijn maar dan veel omslachtiger dan Shush.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
pandit schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:43:
[...]

Dank je voor je reactie. Zulke apps was ik al tegengekomen. Blijkbaar nu ook in android geïntegreerd. De charme van shush was de eenvoud. Bij een adhoc overleg of voor het slapen gaan even het geluid uitzetten voor x tijd, dus zonder afhankelijkheid van een agenda. Shush is overigens uit de playstore gehaald maar nog wel te sideloaden.
Als je de DND al omslachtig vindt, denk ik dat je meer baat hebt bij een Nokia 3310.
Het werkt echt extreem simpel.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Allereerst vind ik je post erg salty, niet echt een mooie manier om hulp te vragen in een topic. Ik zou hier een enorm lange lijst met heel veel verbeteringen kunnen plaatsen in alle opeenvolgende versies, maar ik heb een vaag vermoeden dat je daar niet voor open staat. Daarnaast is het eerder andersom, IOS heeft steeds meer functies van Android overgenomen.

Als laatste geef je zelf al het antwoord, de ontwikkelaar van Shush heeft geen tijd om het om te lossen. Dan zou je kwaad moeten zijn op de ontwikkelaar van Shush en niet op alle verbeteringen in Android om dat daardoor één app niet meer werkt. Dat is echt de omgedraaide wereld.

Binnen Samsung Note 10 lite zit zelf al een Do Not Disturb functie:
https://www.hardreset.inf...lite/do-not-disturb-mode/

Daarnaast zijn er genoeg apps te vinden die dat doen, test gewoon welke voor jou het beste werkt:
https://play.google.com/s...com.nightskeeper&hl=en_IN
https://play.google.com/s...ication.gamemode&hl=en_IN
https://play.google.com/s...amsteffen.polite&hl=en_IN
https://play.google.com/s...rweather.easydnd&hl=en_IN
https://play.google.com/s...?id=com.returnblue.muteit
https://play.google.com/s...s?id=net.redips.dndtoggle
https://play.google.com/s...s?id=com.cuiet.blockCalls
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aswdc_DnD

Acties:
  • Beste antwoord

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
pandit schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:46:
DND is helemaal niet omslachtig. Je kan het met 1 tik op de tegel activeren vanuit snelle instellingen en zelf bepalen of het actief blijft tot je het uitschakelt, voor bepaalde tijd actief blijft, of je telkens vraagt hoe lang het actief moet blijven.
Daarnaast heb je nog een legio aan mogelijkheden om DND te plannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZAvdOao6gDdAR2u0siXPmjm7TY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KOS2HTaxocQBBzhw7QAjK3oa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Smartphonetips op 26-11-2020 12:37 ]

• pandit
Audiowaste schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:42:
Allereerst vind ik je post erg salty, niet echt een mooie manier om hulp te vragen in een topic. Ik zou hier een enorm lange lijst met heel veel verbeteringen kunnen plaatsen in alle opeenvolgende versies, maar ik heb een vaag vermoeden dat je daar niet voor open staat. Daarnaast is het eerder andersom, IOS heeft steeds meer functies van Android overgenomen.
Excuses hiervoor, Er zijn veel functies in Android bijgekomen sinds versie 6.01, De gene die me is opgevallen en waardeer is dat het menu meedraait bij het draaien van de telefoon van portrait naar landscape zoals bij IOS. maar ik ervaar helaas ook verslechteringen. Bedankt voor je lijst met app's ik ga er naar kijken. en misschien kan ik leven met DND, zoals smartphonetips aangaf.

• pandit
Ik heb ze allemaal bekeken en geen werkt zoal shush. Ik had op mijn note4 en heb op mijn huidige telefoon de soundoff app geïnstalleerd. Een app die toggelt tussen de ingestelde volumes en alles stil. Dit werkt goed. Shush wordt getriggerd wanneer het ringvolume nul is en popt op met de mogelijkheid de tijdsduur in te stellen. Na deze tijd worden alle volumes weer teruggezet. Simpel en doeltreffend. Van de ontwikkelaar van shush heb ik begrepen dat er in een recente android release iets is veranderd waardoor het triggeren niet meer werkt. Ik ga spelen met de DND feature in Android. Misschien dat ik zelf iets kan instellen zodat het een beetje werkt als shush. Mocht ik hierin slagen dan meld ik dat hier. Bedankt allemaal voor de reacties.

• pandit
Ik heb het verhaal van de ontwikkelaar gevonden op de Reddit: https://www.reddit.com/r/...to_shush_ringer_restorer/

Hi, I've been the maintainer of the Shush app for the last several years (not the original author, kind of a Dread Pirate Roberts thing...)

Unfortunately, due to a confluence of Android Play and Android OS policy changes, Shush is not currently available.

Three policies are at work here:

Apps are no longer allowed to detect certain kinds of phone call activity. On some older Android versions, Shush used this technique to avoid popping up its dialog when users initiated phone calls (since on some phones, this would temporarily affect the ringer mode, and changes to the ringer mode are what triggers the appearance of Shush). Google required that any apps using that technique needed to be updated to stop using it, or be removed from the Play store.

When an app is updated in the Play store, it must be built to run on recent versions of Android, and comply with the policies those versions establish.

Recent versions of Android no longer allow apps that are built to run on them (see #2 above) to detect changes to the ringer mode. Since this is how Shush is triggered, it would no longer work the way it always has.

As a result, it's not possible for me to update Shush while without significantly changing the way it works. That would take some nontrivial time, and I have a day job, so right now I can't commit to when that will happen. I apologize for the inconvenience, as I know there are a lot of Shush users out there that have been using it for many years.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:02
@pandit , we zijn nu een aantal weken verder. Shush lijkt niet meer levensvatbaar dus ben je aangewezen op een andere oplossing.
Hoe bevalt native DnD?

• pandit
Het werkt, maar daar is alles mee gezegd, Ik vind het omslachtig, grofmazig zo kan maar per uur worden ingesteld. Shush was een juweeltje en dnd vergelijk ik met een baksteen. Ik hoop op een beter alternatief in de toekomst, maar bij gebrek aan beter moet ik het hier mee doen :-( , ook heb ik de playstore afgestruind maar wat ik geprobeerd had vond ik minder dan dnd, dus eraf gegooid.

Dat ik dnd slecht vind ligt meer aan mij dan aan dnd.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

pandit schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:07:
Het werkt, maar daar is alles mee gezegd, Ik vind het omslachtig, grofmazig zo kan maar per uur worden ingesteld. Shush was een juweeltje en dnd vergelijk ik met een baksteen. Ik hoop op een beter alternatief in de toekomst, maar bij gebrek aan beter moet ik het hier mee doen :-( , ook heb ik de playstore afgestruind maar wat ik geprobeerd had vond ik minder dan dnd, dus eraf gegooid.

Dat ik dnd slecht vind ligt meer aan mij dan aan dnd.
Even een kickje. Ik ben benieuwd of je inmiddels al wat anders hebt gevonden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• pandit
JT schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

Even een kickje. Ik ben benieuwd of je inmiddels al wat anders hebt gevonden.
Dank je! heel attent van je. Nee, ben er mee gestopt en probeer met het gemis van Shush te leven. In principe heeft DND de door mijn gewenste functionaliteit in rudimentaire vorm in zich, maar onhandig in gebruik. Ik gebruikte Shush om de telefoon snel voor een bepaalde tijd stil te maken, bijv bij de start van een overleg.
  1. Shush icoon tappen
  2. met + en - de tijd instellen
  3. op OK tappen
Bij DND
  1. 1 of 2 keer omlaag swipen
  2. DND icoon 1 seconde vasthouden
  3. "For how long" tappen
  4. met + en - de tijd instellen, dit kan alleen grof 15 min, 30 min, 45 min, 1 uur 2 uur 3 uur enzv
  5. OK tappen
  6. Home button tappen
Valt wel mee, maar werkt omslachtiger dan Shush en de tijd is niet fijnmaziger in te stellen. Zou leuk zijn wanneer er van stap3 (For How Long) een shortcut gemaakt kan worden op het scherm, en de tijd fijnmaziger kan worden ingesteld . O-) , ik zal eens in de playstore gaan zoeken.
Pagina: 1