Vraag

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
Vervanger voor mijn huidige 214+
Op dit moment heb ik een Synology 214+ staan. Aangezien mijn huidige cloudbackup vervalt wil ik alles naar de synology migreren. Op dit moment staan er alleen wat films op dus geen backup. Dat wil ik veranderen en er de inhoud van onze telefoons (fotos / filmpjes) bv naar backuppen. Zou het nodig/zinvol zijn om deze te vervangen voor de QNAP TS-251D (2GB ram)

Buget is ongeveer €300,-

Op dit moment is er bij coolblue een aanbieding/prijsverlaging voor de QNAP TS-251D en vraag ik me af of het zinvol is mijn 214+ met de QNAP te vervangen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat mis je dan nu aan je synology?

Cunning linguist.

• Fugitive2008
Bart ® schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:59:
Wat mis je dan nu aan je synology?
Opzich nog niet zo veel wellicht wat processing kracht. Weet niet exact zeker met backups of dat een Celeron J4005 (QNAP 251D) me daar straks meer in brengt dan de Marvel XP die nu in de 214+ zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Voor backups maken heb je nu niet bepaald veel processorkracht nodig... Dat hoeft immers niet snel te gaan. Neem tenminste aan dat je niet elke nacht terabytes aan data zit te backuppen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De vraag ligt meer aan de softwarekant. Ik ben niet bekend met de QNAP-software, maar Synology heeft heel aardige software om foto's te beheren (Photo station, Moments). Het kan best zijn dat je er met die QNAP op vooruit gaat qua hardware, maar qua software inlevert. Juist voor foto's wil je een fatsoenlijk opberg/indexeringsysteem.

• Fugitive2008
Bart ® schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:44:
Voor backups maken heb je nu niet bepaald veel processorkracht nodig... Dat hoeft immers niet snel te gaan. Neem tenminste aan dat je niet elke nacht terabytes aan data zit te backuppen.
Nee zeker niet zag deze aanbieding voorbij komen en ik vroeg het me af heb deze 214+ al heel wat jaartjes nu. En soms kan het kriebelen om wat te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met een budget van 300 euro kun je ook een nieuwe cloudaanbieder zoeken.

Vergeet niet dat als je 214 nu ontploft, je heel veel foto's (herinneringen) kwijt bent. Ben zelf overgestapt van TransIP stack naar BackBlaze. Werkt prima i.c.m. Synology cloud sync.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Bart ® ik heb de beperkte cpu power in bijv de 115j wel ervaren als problematisch met backups; zo snel je met encryptie en vpn iets wil doen dan kan je dat toch gaan merken met een trage syno als target en een snelle verbinding. Rsync gaat wel prima.

@Fugitive2008 die 214+ is misschien een prima backup target als je een nieuwe synology koopt?

specs

• Fugitive2008
TMDC schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:56:
Met een budget van 300 euro kun je ook een nieuwe cloudaanbieder zoeken.

Vergeet niet dat als je 214 nu ontploft, je heel veel foto's (herinneringen) kwijt bent. Ben zelf overgestapt van TransIP stack naar BackBlaze. Werkt prima i.c.m. Synology cloud sync.
Ja heb hetzelfde probleem mbt TransIP. Wil zelf wat meer bezig zijn met privacy enz en meer naar mezelf thuis toe trekken. Zal eens kijken wat Backblaze inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenderuiter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-05 19:23
ik zou zelf niet meer voor QNAP kiezen. Ik had diverse spontane reboots van mijn TS453Pro gehad (geproduceerd en gekocht in 2014). Bij de door de helpdesk geadvisseeerde memory test blijkt dat er waarschijnlijk een geheugenchip kapot is. Antwoord van QNAP: "If the memory test is completed with many errors, there could be hardware issue. But we are unable to ensure the issue is on memory modules or the memory sockets on NAS mainboard. This model (TS-453 Pro) had been discontinued and we don't have spare parts for repair. It is suggested to buy a new NAS for your storage purpose. Thank you."

Ik hoop dat andere merken betere service bieden. (zie ook productreview: QNAP TS-431P2 (4GB ram) review door yusisushi)

[ Voor 10% gewijzigd door maartenderuiter op 21-12-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Fugitive2008 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:19:
[...]

Ja heb hetzelfde probleem mbt TransIP. Wil zelf wat meer bezig zijn met privacy enz en meer naar mezelf thuis toe trekken. Zal eens kijken wat Backblaze inhoud.
Als je data belangrijk is, wordt het toch algemeen aangeraden om een offsite backup te hebben, afhankelijk van waar (en hoe) je data staat, hoeft dat je privacy niet in het gedrang te brengen. Je NAS upgraden en thuis laten staan is volgens mij geen vervanging voor je TransIP Stack.
maartenderuiter schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:09:
ik zou zelf niet meer voor QNAP kiezen. Ik had diverse spontane reboots van mijn TS453Pro gehad (geproduceerd en gekocht in 2014). Bij de door de helpdesk geadvisseeerde memory test blijkt dat er waarschijnlijk een geheugenchip kapot is. Antwoord van QNAP: "If the memory test is completed with many errors, there could be hardware issue. But we are unable to ensure the issue is on memory modules or the memory sockets on NAS mainboard. This model (TS-453 Pro) had been discontinued and we don't have spare parts for repair. It is suggested to buy a new NAS for your storage purpose. Thank you."

Ik hoop dat andere merken betere service bieden. (zie ook productreview: QNAP TS-431P2 (4GB ram) review door yusisushi)
Niet echt ontopic, maar je NAS heeft 2 DDR3 SODIMM slots, als het RAM stuk is, vervang je dat makkelijk. De kans dat er iets met de geheugenmodule mis is, is veel groter dan dat er iets mis is met de geheugen socket, en een reepje kopen om het te testen kun je op V&A goedkoop vinden. Wel sneu dat QNAP niet langer spare parts beschikbaar houdt en dat er binnen EU geen hersteldienst is (aldus die review toch), eigenlijk zou een Coolblue zoiets dan beter niet verkopen. Mijn voorkeur zou ook eerder naar een Synology DS220+ gaan dan de QNAP, zoveel duurder is die ook niet.
Pagina: 1