Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis labs bouwen graag advies en hulp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• H3nt3r
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Hallo Allemaal,

Thuis wil ik het volgende doen:

- Centraal opslag + back-up
- iedereen zijn eigen VM aanbieden. Dus dat iedereen via hun device verbinding maakt met de server
bijvoorbeeld Windows 10 omgeving krijgt. Dit zowel thuis of op een ander locatie kunnen benaderen.
- Mijn kennis up to date houden door labs te bouwen (Domain controllers, Firewall, Windows server 2019,
Xenserver, Hyperv omgeving)

Wat voor apparatuur kan ik het beste hiervoor aanschaffen?
Is Synology bv hiervoor geschikt en welke type is dan goed?

Ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door H3nt3r op 26-11-2020 00:38 ]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Synology is een merk, niet een specifieke oplossing/product. Welke lijn van hen kijk je naar? Het klinkt alsof je op zoek bent naar een SAN oplossing.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar tiered storage. Pure data kan prima op goedkoop draaiend roest, maar bootschijven voor je VM’s wil je juist weer op SSD hebben.

Om fatsoenlijk SSD storage aan te bieden op het netwerk zit je wel aan 10Gbit ethernet voor een beetje lekkere performance. In ieder geval naar de server toe, naar de clients is 1Gbit prima.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• H3nt3r
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Hallo Nelizmastr, als eerst heel erg bedankt voor je reactie. Ik wil voor thuis mijn data kunnen opslaan wat ook geback-upt wordt. Daarnaast wil ik eigen lab omgeving bouwen denk daarbij aan Windows Server 2019/2016 VM, Windows 10 VM, Firewall etc om kennis op te doen.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
H3nt3r schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:57:
Hallo Nelizmastr, als eerst heel erg bedankt voor je reactie. Ik wil voor thuis mijn data kunnen opslaan wat ook geback-upt wordt. Daarnaast wil ik eigen lab omgeving bouwen denk daarbij aan Windows Server 2019/2016 VM, Windows 10 VM, Firewall etc om kennis op te doen.
Mijn grote tip is om deze twee taken te scheiden. Koop een simpele en goede NAS waar je al je spullen op zet een koop een desktop met een SSD en zoveel RAM als je kunt krijgen.

De NAS blijft stabiel en gebruik je alleen voor data opslag. De desktop kun je net zo vaak herinstalleren, configureren en verklooien als je maar wilt. Zo is je data nooit in gevaar omdat je dingen probeert die je nog niet helemaal onder de knie hebt.

while (! ( succeed = try ()));