Slim fans op radiator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:30
Hallo,

Momenteel heb ik volgende setup:

Meshify C case
Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB waarvan de radiator vooraan hangt.
Bovenste fan is origineel. De onderste fan heb ik moeten vervangen door een slim fan van Noctua. Dit omdat mijn GPU er anders niet inpast.
Esthetisch is dit niet om aan te zien: 2 verschillende fans in verschillende kleuren. En dan nog eens op nog geen millimeter van mijn gpu vandaan.

Nu heb ik gezien dat Noctua hun slim fans ook in het zwart aanbied, dus 2 zo'n zwarte slim fans zouden een mooie oplossing zijn.

De hamvraag is nu natuurlijk hoeveel ik ga inboeten op gebied van koeling... Of zal dit te verwaarlozen zijn?

De radiator met originele fans bovenaan plaatsen is geen optie (high profile ram).

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-01 20:43
Met een kleine aanpassing aan het voorpaneel is het bij de meshify C ook mogelijk fans aan de buitenkant te monteren. Weet niet of dat je kan helpen? Ik heb dit zelf gedaan ivm een RTX 3080 Vision, het enige nadeel is dat het stoffilter hiervoor moet verdwijnen. Je zou hier eventueel een losse fan filter op kunnen monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISH_lwONaLQvjI9YaEMFjWOXXWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3uxq8I19InOr4yo5qkPA1hP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mWLpuEtLkrN624mkD-OaG6gAtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PtUWJcYUiiNyra2vHcJn3aY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Danny96 op 26-11-2020 07:25 ]

Dannybuurmans.nl/

• sandpatt
Bedankt voor het meedenken, maar dit is toch iets wat ik liever zou vermijden aangezien het maar om enkele millimeters plaatsgebrek gaat bij mij. :)

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-01 20:43
Ik doe het ook liever niet maar met de rtx3080 past het nauwelijks, slim fan had misschien een oplossing geweest. Nu zijn de front mesh panelen los te koop dus had ik er wel vrede mee.

Dannybuurmans.nl/

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:38
Je vraagt hoeveel je gaat inboeten op je koeling.
Tja, dat moet je helaas zelf meten en hangt van heel veel zaken af.
Wat koel je nu?
Wat zijn je temperaturen nu?
Is je slim fan ook een static pressure fan? of een reguliere?
Als je geen rare dingen doet (zoals extreeem overclocken) verwacht ik een iets hogere temperatuur wat vermoedelijk geen negatieve impact heeft.
Alternatief kan je ook overwegen naar een grotere radiator te gaan (360 ipv 240) en dan kan je een extra fan plaatsen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• sandpatt
Huidig heb ik dus 1 reguliere en 1 slim fan gemount op mijn radiator vooraan als intake.
2 reguliere fans bovenaan en 1 achteraan die lucht uitblazen.

Tijdens een stresstest blijven de cores rond de 70°C, 1 core gaat tot een max van 80°C. Mijn 8600k cpu is overclocked naar 5ghz op alle cores.

Mijn huidige slim fan is een Noctua NF-A12x15-PWM, 120mm (geen idee eigenlijk of dit een static pressure fan is...)

Het zal inderdaad gewoon testen zijn denk ik dan en hopen op goede resultaten.

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1